وزیر صمت: هفته آینده اولین خودروهای وارداتی وارد می‌شود

کد خبر: 1191913

وزیر صمت گفت: تمرکز ما بر تولید خودرو است و شیب تولید خودرو به شدت افزایش یافته و هفته آینده اولین خودروهای وارداتی وارد گمرک می‌شود.

وزیر صمت:  هفته آینده اولین خودروهای وارداتی وارد می‌شود

 سیدرضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جلال رشیدی کوچی مبنی بر دلایل افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: ما از زمانی که فعالیت خود را در وزارت صمت آغاز کردیم، تمرکز خود را بر تولید خودرو گذاشتیم که دستاوردهای خوبی داشتیم و شیب تولید خودرو به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عرضه خودرو و روند تولید آن افزایش یافته است، گفت: واردات خودرو هم اگر محقق شود، عرضه و تقاضای خودرو متعادل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: ما از اوایل امسال پیگیر واردات خودرو بودیم و جلساتی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم که مجمع پذیرفت ما برای تنظیم بازار خودرو نیاز به واردات داریم.

فاطمی امین گفت: البته دغدغه‌هایی برای تأمین ارز خودرو وجود داشت. اوایل شهریور ۱۴۰۱ بود که آئین نامه واردات خودرو در دولت تصویب شد اما هیأت تطبیق سه ایراد به آن گرفت که در آبان ماه این ایرادات در دولت رفع شد و آئین نامه واردات خودرو قطعی شد.

وی افزود: در حال حاضر متقاضیانی برای واردات خودرو اعلام آمادگی کردند که برخی از متقاضیان واجد شرایط اولیه هستند و چهار متقاضی ثبت سفارش انجام دادند که هفته آینده اولین خودروهای وارداتی وارد گمرک خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه متأسفانه بین عرضه و تقاضای خودرو شکاف وجود دارد، گفت: این مسئله باعث شده بازار خودرو حالت سوداگری پیدا کند، به محض اینکه قیمت دلار بالا می‌رود، قیمت خودرو هم افزایش پیدا می‌کند چرا که بسیاری از افراد به نادرستی به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند.

وی بیان کرد: تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی آن است که هر چه زودتر طرح مالیات بر عایدی سرمایه را به تصویب برساند تا ما بتوانیم بازارهای سوداگری از جمله خودرو را مدیریت کنیم و علاوه بر این عرضه خودرو هم باید افزایش پیدا کند.

در حال تکمیل…

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها