قالیباف : مخاطب ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده خانواده است /جوانی جمعیت از سیاست‌های اصلی ما است

کد خبر: 1191947

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب اصلی ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، خانواده است چرا که این مسئله منجر به حل مشکلات اقتصادی و خانواده می‌شود.

قالیباف : مخاطب ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده خانواده است /جوانی جمعیت از سیاست‌های اصلی ما است

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید ۲۶ آئین نامه تدوین می‌شد که هنوز ۱۱ آئین نامه تدوین نشده است که باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین امسال یک ردیف بودجه برای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده داشتیم که در تبصره ۱۷ بودجه آمده است اما عملاً اتفاقی نیفتاده که زیبنده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اقدامات خوبی برای اجرای قانون مذکور انجام شده اما چون در آغاز کار هستیم، هنوز آثار آن در کف جامعه مشهود نیست. ۶ ماه آینده هم باید گزارش دیگری در این زمینه در صحن مجلس قرائت شود که امیدواریم در آن زمان آثار اجرای این قانون را ببینیم.

قالیباف گفت: وزارت کشور موظف است نرخ جمعیت را در هر سال پایش کند و گزارش آن را به ما ارائه کند. حل مشکل مسکن به ویژه برای دانشجویان متأهل ضرورت دارد و حتماً باید وزارت راه و شهرسازی این موضوع را در اولویت خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: اساس فعالیت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت باید هوشمند سازی باشد و اگر این موضوع را دنبال نکنیم، در شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی هم موفق نخواهیم شد.

قالیباف با اشاره به اینکه دولت در حال تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است، گفت: باید همه بدانیم یکی از سیاست‌های اصلی ما حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. حرف بنده آن است که در کلان هفتم توسعه و بودجه سال آینده مخاطب اصلی ما خانواده است. اگر همه موضوعات ما معطف به خانواده باشد، موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال هم حل می‌شود. امید مردم این است که مجلس و دولت به این موضوع توجه کنند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها