ارسال لایحه بودجه زودتر از لایحه برنامه به مجلس /امکان بررسی همزمان هر دو لایحه وجود دارد؟

کد خبر: 1191985

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه ظرفیت بررسی همزمان لایحه بودجه و برنامه هفتم در مجلس وجود دارد، گفت: لایحه بودجه احتمالا زودتر از لایحه برنامه به مجلس ارائه می‌شود.

علیرضا منادی سفیدان در پاسخ به این سؤال که برای لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم چه تصمیمی بین دولت و مجلس گرفته شده است؟ اظهار داشت: رئیس مجلس اعلام کرده است که اول لایحه برنامه هفتم را بررسی کنیم و بعد لایحه بودجه مورد رسیدگی قرار گیرد و لایحه بودجه سال آینده بر اساس برش اول از برنامه هفتم توسعه باید تدوین شود.

وی در پاسخ این پرسش که آیا نمی‌توان لایحه بودجه را بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه تدوین کرد؟ گفت: عده‌ای از نمایندگان معتقدند باید ابتدا لایحه بودجه تدوین و تصویب شود و لازم نیست که بودجه دو یا سه دوازدهم برای سال آینده تصویب کنیم، اما برخی می‌گویند باید لایحه بودجه بر اساس برنامه باشد، بنابراین باید ابتدا برنامه هفتم تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این را هم گفت: جلسات تلفیق برنامه و بودجه به طور مرتب در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود و نمایندگان مجلس هم در آن شرکت می‌کنند و هنوز لایحه برنامه در سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین است که امیدواریم سریع‌تر به دولت برسد و از سوی دولت به مجلس تقدیم شود.

منادی سفیدان این را هم گفت: لایحه بودجه سال 1402 در دولت نهایی شده است و فکر می‌کنم لایحه بودجه زودتر از لایحه برنامه تقدیم مجلس شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس ظرفیت این را دارد که به طور همزمان دو لایحه برنامه هفتم و بودجه را بررسی کند؟ گفت:‌ این ظرفیت در مجلس وجود دارد و با شیفت‌های فوق‌العاده می‌توان هر دو را بررسی و تعیین تکلیف کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا تا آخر سال جاری تکلیف لایحه بودجه سال آینده مشخص می‌شود گفت: قطعا تا پایان سال جاری لایحه بودجه سال آینده تعیین تکلیف می‌شود. در حال حاضر جلسات مرتب در سازمان برنامه و بودجه با مدیریت آقای پورمحمدی برگزار می‌شود و امیدواریم این دو لایحه هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها