نقدعلی: مردم انتظار برخورد جدی با محاربین را دارند

کد خبر: 1192265

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: سیاستی که قوه قضائیه باید پیش بگیرد این است که در قبال افرادی که مصداق محاربه و افساد فی‌الارض هستند، مر قانون را اجرا و همچنین با سرعت مجازات‌ها را اعمال کند.

نقدعلی:  مردم انتظار برخورد جدی با محاربین را دارند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: سیاستی که قوه قضائیه باید پیش بگیرد این است که در قبال افرادی که مصداق محاربه و افساد فی‌الارض هستند، مر قانون را اجرا و همچنین با سرعت مجازات‌ها را اعمال کند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای حکم اعدام محسن شکاری،‌ با بیان اینکه حکم محاربه از احکامی است که هم در قرآن کریم، هم در روایات و فتوای فقها و هم در قانون آمده است، اظهار داشت: در این راستا در متون به‌طور صریح آمده هر شخصی که سلاح خود را برای ترساندن مردم آشکار کند مشمول محاربه است.

وی با یادآوری اینکه برخی از افراد در حال فضاسازی علیه این قانون هستند که این فضاسازی یا به دلیل عدم شناخت قانون فقه و یا به قصد برهم زدن فضای روانی اتفاق می‌افتد، افزود: انتظار مردم این است که با افرادی که امنیت را مورد خدشه قرار دادند و خسارات جبران ناپذیری را به زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و آبروی نظام وارد کردند برخورد مناسب صورت بگیرد.

نقدعلی با تأکید بر اینکه برخورد سیستم قضایی مورد انتظار عموم مردم بود زیرا آن‌ها از مماشات با اغتشاشگران گله‌مند بودند، تصریح کرد: اقدام اخیر قوه قضائیه را طلیعه‌ای مبارک می‌دانیم و در این راستا یکی از ویژگی‌های خوب این اقدام این بود که ضمن رعایت تمام زوایای قانونی و مهلت‌های رسیدگی، قوه قضائیه سرعت را نیز رعایت کرد که خود امری تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سیاستی که قوه قضائیه باید در آینده پیش بگیرد این است که در قبال افرادی که مصداق محاربه و افساد فی‌الارض هستند، مر قانون را اجرا کند، گفت: همچنین باید با سرعت مجازات‌ها اعمال شود زیرا چنین اقدامی باعث خواهد شد حساب کار برای افرادی که برای برهم زدن نظم اجتماعی طمع ورزیده‌اند روشن شود و از سمتی بازدارندگی خوبی برای افرادی است که از روی جهالت وارد عرصه شدند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها