نماینده مجلس: قانونی برای هدایت نقدینگی در راه است

کد خبر: 1192397

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از این ظرفیت ها که در قانون بودجه نیز آمده اما آنطور که انتظار می رفت از آن بهره نگرفته ایم، بحث تهاتر نفت است؛ می توانیم از تهاتر نفت برای اجرای پروژه ها بیشتر استفاده کنیم.

نماینده مجلس: قانونی برای هدایت نقدینگی در راه است

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین همایش مسئولان و مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: امروز در تمام استان ها شاهد حضور پررنگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هستیم و نتیجه این حضور، عمران و آبادانی برای کشور بوده است.

وی افزود: قرارگاه با مجلس و به خصوص با کمیسیون عمران ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد.

* هرجا توان حضور دیگر پیمانکاران نبود، قرارگاه حضور یافته

رضایی با بیان اینکه در این 33 سالی که از عمر پربرکت قرارگاه گذشته، شاهد حضور پررنگ قرارگاه در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم بوده ایم، گفت: قرارگاه در بسیاری از نقاط و پروژه هایی که خیلی از پیمانکاران توان حضور ندارند، حضور یافته و اقدامات بزرگی انجام داده است.

وی ادامه داد: قرارگاه به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیست بلکه هرکجا کاری برزمین مانده، قرارگاه کار را قبول می کند و به خوبی به نتیجه می رساند؛ امروز شاهد هستیم که پیمانکاران زیادی در کشور با مدیریت قرارگاه در پروژه ها حضور دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرارگاه با وجود طلب زیادی که از دولت دارد، هیج گاه پروژه های عمرانی کشور را معطل نگذاشته و تمام توان خود را برای آبادانی و توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی به کار گرفته است.

* بیش از 6000 پروژه عمرانی در دست اجرا داریم

وی افزود: امروز بیش از 6000 پروژه عمرانی در کشور داریم که نیمی از آن پروژه ملی و نیمی دیگر پروژه های استانی است و منابع بودجه به هیچ عنوان جوابگوی اجرای این پروژه ها نیست.

رضایی با بیان اینکه دولت نمی تواند از منابع در اختیار برای پروژه های متعدد عمرانی کشور هزینه کند، گفت: باید از ظرفیت های دیگر برای تأمین مالی و اجرای پروژه ها استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت ها که در قانون بودجه نیز آمده اما آنطور که انتظار می رفت از آن بهره نگرفته ایم، بحث تهاتر نفت است؛ می توانیم از تهاتر نفت برای اجرای پروژه ها بیشتر استفاده کنیم.

* قانونی جدید برای هدایت نقدینگی به تصویب می رسد

وی ادامه داد: متوسط عمر پروژه ها در کشور به 15 سال رسیده و 20 برابر اعتبارات بودجه برای هزینه کرد در پروژه ها نیاز داریم، که باید از روش هایی مثل تهاتر نفت و هدایت نقدینگی جامعه به سمت پروژه ها، بهره بگیریم.

رضایی از تهیه لایحه ای جدید برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت پروژه های عمرانی کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به زودی این مهم تبدیل به قانون خواهد شد تا سرعت اجرای پروژه ها در کشور افزایش یابد.

وی افزود: درست است که قرارگاه تمام ظرفیت خود را به میدان آورده، اما باز هم نیازمند تأمین مالی با هدایت نقدینگی به سمت پروژه های مولد هستیم که این مهم هم در قانون بودجه و هم در برنامه هفتم مورد تأکید است و دنبال می شود.

* اجرای پروژه های زیربنایی امیدآفرین و اشتغال زا است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمران کشور پیشران توسعه کشور است، گفت: پیشبرد پروژه ها به افزایش امیدواری مردم می انجامد؛ هر جا در هر روستا و شهری، پروژه ای به ثمر می نشیند، مردم نسبت به وضعیت زندگی و آینده خود امیدوار می شوند و نتیجه اجرای این پروژه ها، افزایش امید در جامعه و اشتغال زایی است.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با تنوع کاری در پروژه های زیربنایی کشور از نفت و گاز گرفته تا شهرسازی و معدن، امروز جایگاهی پیدا کرده که به راحتی می تواند نیازهای کشور را در بخش های مختلف تأمین کند و ما نیازی به حضور شرکت های خارجی و وابستگی به توان مهندسی آنها نداریم.

* وابستگی جای خود را به خودکفایی داده

رضایی با بیان اینکه وابستگی گذشته امروز جای خود را به خودکفایی داده، گفت: همه جا پرچم پرافتخار قرارگاه بالاست و این پرچم مقدس، امروز باعث عزت کشور شده است.

وی افزود: خیلی از کارهای بزرگی که در 33 سال از فعالیت های قرارگاه انجام گرفته، برای عموم مردم تشریح نشده و حتی برخی پروژه های مهم و اقدامات اساسی را ما در مجلس نیز از آن بی اطلاع بوده ایم؛ جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارد همین است که ما کارهای بزرگی که توسط فرزندان این انقلاب انجام شده را برای مردم به ویژه نسل جدید، تشریح کنیم تا بدانند چه کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته و چه ظرفیت ها و توانمندی های بزرگی در کشور داریم.

* دعوت از فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای حضور در صحن علنی مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از فرمانده محترم قرارگاه دعوت می کنم تا در یکی از نشست های علنی مجلس شورای اسلامی حضور یابند و دستاوردها و ظرفیت های قرارگاه را برای نمایندگان مردم و ملت شریف ایران تشریح کنند تا همه بدانند چه ظرفیت و چه اقدامات بزرگی وجود دارد و انجام شده است.

وی ادامه داد: این ظلم به قرارگاه است که مردم از دستاوردهای آن بی اطلاع باشند، امروز قرارگاه محور توسعه کشور است و جایگاهی دارد که مایه فخر و موجب افزایش امید در جامعه می شود.

* از ظرفیت های قرارگاه برای توسعه کشور باید بیشتر استفاده شود

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای قرارگاه برای توسعه بیش از پیش و جذب نخبگان دانشگاهی گفت: از ظرفیت قرارگاه برای توسعه کشور باید بیشتر استفاده کنیم؛ قوانین خوبی داریم اما هرکجا مسئولان قرارگاه نیاز دیدند، مجلس آماده است تا برای پیشبرد پروژه ها و توسعه فعالیت های قرارگاه، همکاری کند.

وی افزود: آنهایی که فکر می کنند قرارگاه تنها نقش یک پیمانکار را دارد، اشتباه می کنند؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نقش کمک رسان به دولت ها را داشته و هر جا پروژه ای بر زمین مانده، با توانمندی خود، کار را برعهده گرفته و به انجام رسانده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها