نماینده مجلس: به مرحله حکم رانی علمی رسیده‌ایم

کد خبر: 1192503

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اکنون به حوزه‌ی حکمرانی علمی رسیده‌ایم، گفت: سازمانی مثل سازمان انرژی اتمی که تا چند سال قبل یک سازمان تحقیقاتی بود، اکنون به یک سازمان صنعتی تبدیل شده و در بسیاری از حوزه‌ها کمک می‌کند.

نماینده مجلس: به مرحله حکم رانی علمی رسیده‌ایم

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اکنون به حوزه‌ی حکمرانی علمی رسیده‌ایم، گفت: سازمانی مثل سازمان انرژی اتمی که تا چند سال قبل یک سازمان تحقیقاتی بود، اکنون به یک سازمان صنعتی تبدیل شده و در بسیاری از حوزه‌ها کمک می‌کند.

دکتر روح الله متفکر آزاد، پنجشنبه، 24 آذرماه، آئین تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: لحظات سختی را در ماه‌های اخیر سپری کردیم و اخبار ناگواری به گوش مردم رسید و اکنون مردم و مسئولان نگاهشان به سمت دانشگاه و امید آفرینی از سوی قشر فرهیخته دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: آن‌چه که در پمپاژ یاس و ناامیدی و جنگ ترکیبی دشمن القا می‌شود این است که جمهوری اسلامی چیزی نداشته و آینده‌ی این نظام تیره و تار است درحالی‌که ما باید با واقع‌بینی نگاه کنیم و درعین این‌که نباید شک کنیم وضعیت اقتصادی ما مناسب نیست، هیچ شکی هم نداشته باشید که وضعیت ما آن‌طور که دشمن القا می‌کند نیست. ما در بسیاری از موارد امیدآفرین بودیم و دستاوردهای بسیار جدی و مهمی در حوزه‌ی حکمرانی علمی در سال‌های اخیر بدست آورده‌ایم و امروز با افتخار از پژوهشگران دانشگاه تبریز تجلیل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون به حوزه‌ی حکمرانی علمی رسیده‌ایم و سازمانی مثل سازمان انرژی اتمی که تا چند سال قبل یک سازمان تحقیقاتی بود، اکنون به یک سازمان صنعتی تبدیل شده و در بسیاری از حوزه‌ها از جمله کشاورزی، انرژی، درمانی و تولید دارو و همچنین تبدیل مازاد تولیدشده در پالایشگاه به مازوت با گوگرد و تکنولوژی پلاسما به سایر علوم کمک می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن می‌خواهد ما را به‌عنوان یک کشور مفلوک دست‌وپا زده نشان دهد، درحالی‌که به‌هیچ‌عنوان این‌طور نیست و ما اکنون در قبال فروش نفت پول آن را دریافت می‌کنیم و بعد از ۲۰ سال تراز تجاری ما با ترکیه مثبت شده‌است. البته ما باید قبول کنیم که اغتشاشات اخیر ضربات سهمگینی به سرمایه‌گذاری وارد کرده و نرخ تورم و ارز همچنان در وضعیت نامناسب قرار دارد. اما اساتید ما باید در حکمرانی علمی سهم خود را ایفا کنند هم‌چنان‌که ما در مجلس و دوستان ما در دولت تمام تلاش خود را دراین‌راستا انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: ما به سادگی به این آزادی و حرّیت خود نرسیده‌ایم و اکنون زمان آن است که همه‌ی ما در میدان باشیم و با جوانان و دانشجویان صحبت کنیم. ما در اغتشاشات اخیر بیش‌از ۱۰۰ شهید مدافع امنیت تقدیم انقلاب کردیم و نظام با اغتشاشگران مماشات کرد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم دشمن مردم ما را از نظام بگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ایفای نقش اساتید دانشگاه در تولید علم، جابه‌جایی مرزهای دانش و امید آفرینی در کشور تأکید کرد: ما باید در تقویت پایه‌های نظام که ۳۰۰ هزار شهید جان خود را فدای این نظام کرده‌اند، تمام تلاش خود را انجام دهیم و مطمئن باشید اگر در کلاس‌های درس با دانشجویان در خصوص مسائل مختلف و امیدآفرینی بحث کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و شک نداشته باشید نسل بعدی ما با وجود این‌که انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده است، پای انقلاب خواهد ایستاد.

متفکر آزاد تأکید کرد: شأنیت اساتید، ارتقاء رضایت کارکنان دانشگاه، امید آفرینی بین فارغ‌التحصیلان، مهارت محور کردن آموزش‌ها و آمایش رشته سرزمین براساس توسعه و بسط رشته‌ها در شهرهای مختلف از جمله اقداماتی است که در مجلس شورای اسلامی به‌دنبال آن هستیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها