جلیلی: خواسته شهید عجمیان دفاع از انقلاب اسلامی بود

کد خبر: 1192510

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: شهید عجمیان برای رسیدن به آرمان‌های خود هیچ انتظاری ندارد، تمام توان خودش را عرضه می‌کند، می‌ایستد، نمی‌ترسد و آن ارزش‌هایی را که دارد به صحنه می‌آورد، همان زمان است که دشمن در طرفی دیگر تمام رذالت و پستی خود را به نمایش می گذارد!

جلیلی: خواسته شهید عجمیان دفاع از انقلاب اسلامی بود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: شهید عجمیان برای رسیدن به آرمان‌های خود هیچ انتظاری ندارد، تمام توان خودش را عرضه می‌کند، می‌ایستد، نمی‌ترسد و آن ارزش‌هایی را که دارد به صحنه می‌آورد، همان زمان است که دشمن در طرفی دیگر تمام رذالت و پستی خود را به نمایش می گذارد!

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در آیین مراسم چهلمین روز در گذشت شهید عجمیان که در محل مسجد جامع کمالشهر برگزار شد، با بیان اینکه برخی از رویداد‌ها، رویدادهای است که شاید زمان آن کوتاه باشد اما آثار آن ماندگار است، گفت: عاشورا کمتر از یک روز اتفاق افتاد اما برای همیشه آثاری را به جای گذاشت که بعد از ۱۴۰۰سال به یاد آن اشک می‌ریزیم و درس می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه ویژگی انقلاب اسلامی برمبنای دین و ارزش‌های الهی است، افزود: به همین خاطر انتظار می‌رفت از روزی که این حرکت شروع شد دشمنان به مقابله با آن برخاستند و هرکاری که در توان بود انجام دادند.  

جلیلی با بیان اینکه اقدامات دشمنان علیه مردم بیش از ۴۰ سال است به صورت مستمر جریان دارد، گفت: ترور ۱۷هزار نفر از رئیس جمهور تا مردم عادی، ۸ سال جنگ‌ که در آن از بدترین صلاح‌ها، بمب‌باران و موشک‌باران کوچه و خانه‌ها تا صلاح‌های شیمیایی اقداماتی که دشمن علیه مردم انقلاب اسلامی به کار گرفت از جمله این دشمنی‌هاست.

وی ادامه داد: همین افرادی که امروز اشک تمساح می‌ریزند زمانی که کردستان و سردشت بمباران شیمیایی شد یک قطعنامه صادر نکردند و فشار حداکثری که رسما اعلام و اعمال کردند به کار بردند.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه ملت ما به خوبی در چند دهه این اقدامات  را دیده‌ و با تمام وجود آن را لمس کرده‌اند، افزود: حالا سوال می‌شود چرا دشمنان موفق نشدند و نتوانستند به آن آرزوهای که داشتند برسند؟ باید پاسخ داد، این افراد در محاسبات یک چیز را حساب نکردند و آن ایمان ملت ایران است. 

وی با اشاره به فداکاری شهید حسین فهمیده، افزود: در همین کرج یک نوجوان ۱۳ساله مثل شهید فهمیده با تمام وجود در برابر آنها می‌ایستد اما آنها این موضوع را در محاسبات خود نداشتند.

جلیلی با بیان اینکه در جنگ به مردم سیم‌خوار دار ندادند اما امروز کشور پیشرفت‌های عظیمی داشته و آنها می‌گویند ما نگرانیم سلاح‌های پیشرفته ایران صادر شود، ادامه داد: تحریم‌ها و فشارهای را بر روی هسته‌ای کشور داشتند تا ایران نتواند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند اما امروز آنها اعتراف می‌کنند ایران جز ۱۱کشور دنیا است که سوخت هسته‌ای دارد. 

وی افزود: با یک ملتی روبه رو شدند که اگر در برابر این ملت تمام توان خود را بسیج کنند هم نتیجه نمی‌گیرند. 

جلیلی با بیان اینکه وقتی دشمن در مقابله با ملت از رویارویی مردانه با آن عاجز می‌شود و گزینه‌های را انتخاب می‌کند، افزود:  ۸سال جنگ، ترور مردم و فشار حداکثری گزینه‌های دشمن بود که از آن جواب نگرفت و با شکست مواجه شد چون یک ملتی که با ایمان و آرمان در برابر خود دیدند. 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان وقتی فهمیدند در جنگ موفق نمی‌شوند، اکنون به دنبال کشتن آدم‌ها و ایجاد ناامنی در شهر‌ها رفتند که این نشانه ناامیدی دشمن است.

وی با اشاره به این موضوع که حرکت‌های اخیر نشان دهنده آن است که دشمن از مقابله رویارویی با ملت ایران عاجز است، افزود: چندسال از طریق دستگاه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای اعمال خشونت کردند و بعد از آن در گوشه کنار کشور  به شکل ناجوانمردانه به مردم حمله کردند و این اقدام را رژیم صهیونیستی راهبر هزار خنجر در برابر ایران اعلام کرده است.

جلیلی ادامه داد: دشمن دید اکنون نمی تواند در برابر جریان مقاومت بایستد و با بسیج تمام پشتیبانانش ملت ایران را به زانو در آورد، راهبرد هزار خنجر را به کار برد تا با خنجر باملت ایران مقابله کند که نشان از استیصال آن‌ها دارد و به غیر از این نیست که با چنین ملتی ابزارها و گزینه هایشان جواب نمی دهد.

این مقام مسوُول با بیان اینکه دشمن  یک عمر با هر چیزی که در توان داشتند از جمله موشک، ترور، تحریم اقتصادی نتوانستند موفق شوند، اما امروز می‌خواهند با چاقو کشی موفق شوند، گفت: این حرکت را شروع کردند وقایع را در چند ماهه گذشته مشاهده کردیم، اعمال خشونت و رسما بیان می‌کنند همین افرادی که شعار آزادی می‌دهند، میگویند بزنید، بکشید این نشانه چیست؟ دشمن باز هم در محاسباتش به یک موضوع دقت نکرده است، همان اشتباهی که در چهل و چند سال گذشته ندیدند و خطا کردند.

وی افزود: دشمنان طراحی کردند که حرکت‌های غافلگیرانه در جای جای ایران شروع کنند، عین همان فرمان که بعد از جنگ سفین دشمنان دادند که زن و بچه ها را بکشید زیرا در جنگ موفق نشدند و شروع به غارتگری و کشتار در شهر کردند. 

جلیلی بیان کرد: تمام برنامه ریزی های آن‌ها به یک نقطه رسید که به گمان باطل خود با این حرکت ها به موفقیت برسد ولی در این میان یک چیز را ندیده اند؛ اینکه مردی به نام روح الله عجمیان در یکی از نقاط دور شهر می‌آید و در مقابل آن‌ها می‌ایستد.

جلیل ادامه داد: منطق عاشورایی نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است، روح الله تمام نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کند و تمام تلاشی را که دشمن می‌کند تا رفتارهای غلط خودش را به انقلاب اسلامی و حرکت های دینی منتسب کند در ۲ ساعت خنثی می کند و دنیا می بینند که واقعیت چیست!

وی با اشاره به اینکه روح‌الله عجمیان چه منافعی داشت غیر از دفاع از آرمان انقلاب اسلامی و نگهداشت خون شهدا، افزود: شهید عجمیان برای رسیدن به آرمان‌های خود هیچ انتظاری ندارد، تمام توان خودش را عرضه می‌کند،می‌ایستد،نمی‌ترسد و آن ارزش‌هایی را که دارد به صحنه می‌آورد و دشمن نیز تمام رذالت و پستی خود را نشان می دهد.

جلیلی با بیان اینکه دشمن در تلاش بودند جوانانی همچون جوانان گذشته تکرار نشود و حماسه‌ای دیگر دیده نشود، گفت: تمام تلاش خود را با برنامه‌های مختلف رسانه‌ای و فرهنگی ارائه دادند تا که ملت ایران را از این انتخابی که کردند پشیمان شوند.

این مقام مسوُول با اشاره به این موضوع که دشمن می‌دانست اگر شکست بخورد از این ملت شکست خورده است و دلیل آن ایمان مردم است، افزود: اما تلاش دشمن جواب نمی‌دهد و در این روح الله عجمیان، محسن حججی، آرمان علی وردی و دیگر شهدای دهه هفتادی و هشتادی این ماه های اخیر چهره واقعی آن‌ها را به تمام دنیا نشان دادند.

جلیلی با بیان اینکه دلیل عصبانیت دشمن این است که عجمیان به تنهایی تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرده، اظهار کرد: عظمت و توجه الهی در این اتفاق نمایان شد، اتحاد مردم در شهادت عجمیان یک حرکت در مقابله با شیطان است، در چند ساعت بهترین مقاومت ها و حرکت ها شکل گرفت.

وی گفت: روح الله از انقلاب خودش در برابر کسانی دفاع می‌کند که تمام پستی خود را نشان می‌دهند و فکر می کنند با به شهادت رساندن چنین فردی به موفقیت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در صحنه‌ای که مشاهده کردیم این عزیز به شهادت رسیده کلام قرآن است که او مستقیم وارد بهشت می‌شود و قرآن می‌گوید کاش مردم می‌دانستند به چه افتخاری رسیده و مورد احترام خدا قرار گرفته است.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان امروز افسار پاره کرده‌اند، گفت: دشمنان می‌فهمند که به نقطه ای نرسیده‌اند و هیچ چاره و هیچ ابزاری برایشان نمانده که در برابر این ملت که تمام دشمنی ها را خنثی کرده بایستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها