انتقاد تند نماینده مجلس به عملکرد سلیقه‌ای مدیران در اجرای پروژه ها

کد خبر: 1192770

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شاهد عملکرد سلیقه‌ای و یا فشار مدیران منطقه‌ای و ... در ابعاد مختلف و اجرای پروژه‌ها هستیم.

انتقاد تند نماینده مجلس به عملکرد سلیقه‌ای مدیران در اجرای پروژه ها

مهدی طغیانی بعداز ظهر امروز در همایش تبیین و تحلیل کارآمدی نظام و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان اظهار داشت: با توجه به ۱۰ ساله تحریم و ۱۰ ساله جنگ تحمیلی، حدود ۲۰ سال برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت در کشور ایران فرصت بوده و در کنار مسائل و مشکلات، منصفانه است که حاصل را با شرایط بسنجیم.

وی ادامه داد: در توسعه صنعت، بودجه ریزی و … باید ایرادات رفع تا حکمرانی علمی شکل بگیرد و برای این مهم همچنان فاصله داریم که مشکلات فرهنگی و فکری ریشه اصلی دور ماندن از این موضوع است و خود بخشی از حکمرانی غلط است.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: اکنون وارد دوره مردم سالاری شدیم که لوازمی داشته و آن ایجاد احزاب قوی و تعیین کننده سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری اصلی و اصلاح قوانین است.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد عملکرد سلیقه‌ای و یا فشار مدیران منطقه‌ای و … در ابعاد مختلف و اجرای پروژه‌ها هستیم که البته نمی‌توان این ضعف‌ها را پای جمهوری اسلامی نوشت.

طغیانی با بیان اینکه این عملکرد نظام سبب ایراداتی در تقسیم بودجه برای مناطق می‌شود، گفت: بدون آمایش سرزمینی و مطالعات پروژه‌ها انجام می‌شود که هیچ پاسخگویی هم برای ضررهای مالی پیامدهای آنها وجود ندارد. بنابراین باید حکمرانی را از فردگرایی که هرفردی نتواند ساز خودش را بزند، تغییر داد.

نماینده اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: دلیل این امر عواملی است که در حوزه تصمیم گیری باعث شدند که تفکر و مدیریتی منسجم شکل نگیرد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال فکر منسجم هستیم باید در حوزه حکمرانی که اقتصاد و سیاست در آن پیوند می‌خورد، تغییراتی ایجاد کرد.

طغیانی در خصوص کارآمدی نظام گفت: کارآمدی یک موضوع صفر و یک نیست و مراتب دارد و برای آن نمونه‌های وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در مقام اصلاح وضع موجودیم و نباید به یک مسئله کلی موهوم که ابعاد آن مشخص نیست تمرکز کرد بلکه نقاط قابل اصلاح معلوم است و این موارد را می‌توان با جنبش دانشجویی جلو ببریم.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: فساد وجود دارد اما از روابط ناسالم و خلاءهای قانونی و نواقص قانون شکل می‌گیرد؛ صلاح جوامع با ساده‌سازی شدنی نیست و ساختارها و نهادها را باید به صورت قطار در حرکت اصلاح کرد زیرا نفوذ این نهاد در ساختار اقتصادی کشور به میزانی است که نمی‌توان آنها را حذف کرد.

وی معتقد است که البته نباید اصلاحات را مانند نظام بانکی و … رها کرد و این نظام به افرادی با نگاه‌های تحولی و نو نیاز دارد که وابستگی مارا به مسیر گذشته کاهش دهد.

طغیانی در خصوص سیاست‌ها و سیاست‌گذاری دولت فعلی در حوزه مالی، گفت: دولت سیاست‌ها رو به فعالان و صاحب نظران عرضه و اعلام نمی‌کند و دلایلی هم می‌آورند و این ضعف به شمار می‌آید که مشکل اصلی در عدم عمل منسجم است، برای نمونه ممکن است خاندوزی ایده‌هایی برای اقتصاد داشته باشد اما آیا اعمالی برای خنثی‌سازی صورت نمی‌گیرد؟/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها