صفری: خدمات فنی و مهندسی ظرفیت ارزآوری برای کشور دارد

کد خبر: 1192997

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صدور خدمات فنی و مهندسی را دارای ظرفیت ارزآوری برای ایران خواند و قزاقستان را کشوری مهم در حوزه صادرات و واردات، امنیت غذایی، معادن، حمل و نقل و انرژی برشمرد.

صفری: خدمات فنی و مهندسی ظرفیت ارزآوری برای کشور دارد

نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «موانع و راهکارهای شرکت‌های ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با قزاقستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست، صفری صدور خدمات فنی و مهندسی را یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ظرفیت ارزآوری برای کشور دارد، خواند و به محدودیت‌های بانکی در خصوص صدور ضمانت نامه به عنوان یکی از موانع مهم صادرات خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه و دوردست اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات هماهنگی و هم اندیشی بین وزارت امور خارجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار و نتیجه آن نیز جهت بررسی بیشتر به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ارائه شده است.

صفری افزود: در صورت برطرف شدن مسئله صدور ضمانت نامه سرعت صادرات خدمات فنی و مهندسی افزایش خواهد یافت.

حاضران در این جلسه نیز ضمن طرح دیدگاههای خود، به بحث و بررسی درباره راهکارهای رفع موانع در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی پرداختند.

در ادامه جلسه، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، بر ضرورت ارزیابی و بررسی فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی و ارائه گزارش ماهانه در خصوص عملکرد کمیسیون‌های مذکور تأکید کرد و پس از آن به بررسی کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان پرداخت.

صفری قزاقستان را کشوری مهم و استراتژیک در حوزه صادرات و واردات، امنیت غذایی، معادن، حمل و نقل و انرژی برشمرد که فاکتورهای مثبت زیادی برای تعامل با جمهوری اسلامی ایران را داراست و افزود: لازم است تمام وزارتخانه‌ها برای کمیسیون مشترک قزاقستان همکاری کرده و موضوع را پیگیری کنند تا حجم همکاری‌های غیر‌نفتی دو کشور به رقم پیش بینی شده برسد.

حاضران در این جلسه نیز در خصوص موضوعات مطرح  صفری: خدمات فنی و مهندسی ظرفیت ارزآوری برای کشور دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صدور خدمات فنی و مهندسی را دارای ظرفیت ارزآوری برای ایران خواند و قزاقستان را کشوری مهم در حوزه صادرات و واردات، امنیت غذایی، معادن، حمل و نقل و انرژی برشمرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها