آصفری: قانون هوای پاک باید به شکل دقیق اجرا شود/ قوه قضائیه با دستگاه‌های خاطی برخورد کند

کد خبر: 1193288

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: در قانون هوای پاک وظایف هر کدام از دستگاه ها برای کنترل آلودگی هوا تعیین شده و انتظار می رود با دستگاه های خاطی در اجرای این قانون برخورد شود.

آصفری:  قانون هوای پاک باید به شکل دقیق اجرا شود/ قوه قضائیه با دستگاه‌های خاطی برخورد کند

محمدحسن آصفری  درباره راهکارهای کنترل آلودگی هوا، بیان کرد: مجلس قانون هوای پاک را تصویب کرده است و حدود پنج سال از ابلاغ این قانون می گذرد؛ در این قانون وظایف هر کدام از دستگاه ها برای کنترل معضل آلودگی هوا تعریف شده است، فلذا ما در این حوزه با خلاء قانونی مواجه نیستیم اما این قانون آنطور که باید و شاید اجرایی نمی شود.

قانون هوای پاک باید به شکل دقیق اجرا شود

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم گزارش استنکاف دستگاه ها از وظایف دیده شده در این قانون را تهیه کرد و در قالب ماده ۲۳۴ آئین نامه به قوه قضاییه ارجاع داد،‌ اظهار کرد: ما معتقدیم باید قوه قضاییه با دستگاه های خاطی که به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند، برخورد کند.

در فصل سرد با ناترازی در حوزه گاز مواجه هستیم

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه عده‌ای علت تشدید آلودگی هوا را به مازوت سوزی در نیروگاه ها نسبت می دهند، بیان کرد: واقعیت این است که ما در فصل سرد سال با مشکل تامین گاز مواجه هستیم و اگر اقدامات موثری برای مدیریت منابع گازی و بهینه سازی مصرف گاز صورت گیرد و گاز به میزان کافی در دسترس باشد قطعا به جای مازوت، از گاز در نیروگاه ها استفاده خواهد شد و دیگر لازم نیست در برخی از نیروگاه ها نیز از مازوت استفاده شود.

آصفری در پایان با بیان اینکه این روزها گاز برخی از صنایع به دلیل ناترازی ها قطع می شود، تصریح کرد: به مشترکان خانگی نیز مدام از طریق برنامه های تلویزیونی و پیامک توصیه می شود تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند. ما باید بر روی بهینه سازی مصرف گاز تمرکز کنیم، اینگونه می توانیم ناترازی در حوزه گاز را برطرف کرده و نیاز بخش خانگی، صنعتی، تجاری و پالایشگاه ها را تامین کنیم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها