بحران ارزی؛ برنامه صهیونیست‌ها برای ادامه آشوب در ایران

کد خبر: 1193533

هفته‌نامه آمریکایی برنامه 5 محوری صهیونیست‌ها از جمله نفوذ برای «ایجاد بحران ارزی» با هدف ادامه آشوب‌ها در ایران پرده برداشت.

بحران ارزی؛ برنامه صهیونیست‌ها برای ادامه آشوب در ایران

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در گزارش اخیر خود با اشاره به اظهارات دو نفر از کارشناسان «بنیاد دفاع از دموکراسی» به نام‌های «ژنرال جیکوب ناگل»، مشاور امنیت ملی نتانیاهو و «مارک دوبوویتز» متخصص حوزه تحریم‌های ایران درباره نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران، نوشت: این دو کارشناس گفته‌اند اسرائیل باید ابتکار عمل را در دست بگیرد و از اعتراضات اخیر ایران به عنوان بزرگ‌ترین فرصت خود، نهایت استفاده را ببرد. «سرویس اطلاعاتی اسرائیل»، باید نوک پیکان حمله قرار گیرد و از قدرت خود برای «تضعیف شدید ایران» استفاده کند و در صورت خوش‌شانسی، به سمت فروپاشی [ایران] پیش رود.

این گزارش تاکید می‌کند که «به‌جز سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هیچ نهاد امنیتی دیگر، توانایی حمایت از اعتراضات ایران را ندارد.»

این دو کارشناس FDD، توصیه‌های دیگری از جمله 1.عملیات نفوذ برای بحران ارزی‌، 2. ضربه به صنایع کلیدی، ۳. افشای اطلاعات نیروهای امنیتی و فضا‌سازی رسانه‌ای، ۴. آموزش سازماندهی گروه‌های آشوب و ۵. تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران، علاوه ‌بر تمرکز بر آشوب‌ها را برای رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

در این گزارش در توضیح عملیات نفوذ برای بحران ارزی از سوی این دو کارشناس صهیونیست ادعا شده است: اسرائیل باید فشار اقتصادی را از طریق عملیات‌های نفوذ در ایران تشدید کند. نتیجه این عملیات‌ها باید بحران بزرگ پولی باشد. به گونه‌ای که دولت، تمام ذخایر ارزی خود را برای جبران این بحران، خرج کند.

باید این پیام به ایرانیان منتقل شود که دولت، پول‌هایتان را دزدیده است و مردم ایران گمان کنند که بانک‌ها بودجه کافی برای باز پرداخت پول‌هایشان را ندارند و در نتیجه، تمام پس‌انداز خود را از بانک‌ها بیرون بکشند. این اقدامات منجر به تشدید بحران پولی در ایران می‌شود و در نهایت، به خشمگین شدن ایرانیان از حکومت منتهی می‌گردد.

درباره ضربه به صنایع کلیدی نیز ادعا شده است: «سرویس اطلاعاتی اسرائیل» باید کمپینی پایدار ایجاد کند که «صنایع کلیدی ایران» را هدف قرار دهد و سپس از ده‌ها هزار ایرانی خشمگین، شامل دانش‌آموزان و معلمان، حمایت کند. با ایجاد بحران مالی و پایین آوردن ارزش ریال، هزینه حمایت از اعتراضات برای اسرائیل هم کاهش پیدا خواهد کرد.

این دو کارشناس درباره محور افشای اطلاعات نیروهای امنیتی و فضا‌سازی رسانه‌ای نیز مدعی شده‌اند: اسرائیل باید اطلاعات نیروهای امنیتی ایران را منتشر کند. ارزش اطلاعاتیِ این اقدامات، می‌تواند به اعتراضات دامن بزند و اسرائیل باید خیلی از این کارها انجام دهد.

محور آموزش سازماندهی گروه‌های آشوب در این گزارش نیز این‌گونه توضیح داده شده که: اسرائیل باید آموزش دهد که چگونه می‌توان ایرانیان معترض در گروه‌های کوچک را، در هر محله سازماندهی کرد. همچنین باید اطلاعات حرکت نیروهای امنیتی ایران را منتشر کند و در سیستم‌های فرماندهی، کنترلی و لجستیکی ایران، اختلال ایجاد کند.

همچنین در این گزارش به نقل از این دو کارشناس صهیونیست درباره تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران، علاوه‌بر تمرکز بر آشوب‌ها ادعا شده است: اسرائیل در عین حال که نباید فرصت اعتراضات را از دست دهد، باید راهبردهای خود را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، پیش ببرد و با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای مقابله کند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها