اعضای کابینه در حاشیه جلسه امروز دولت چه گفتند؟

کد خبر: 1193640

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

اعضای کابینه در حاشیه جلسه امروز دولت چه گفتند؟

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت به موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس به خصوص با توجه به دوره طولانی تعطیلی ناشی از شیوع کرونا خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، احمدی وحیدی وزیر کشور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات،  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، نوری وزیر آموزش و پرورش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نتایج هدفمندی یارانه‌ها در حال نمایان شدن است/ استاندار کرمانشاه تغییر کرد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز هیات دولت گزارش‌هایی از برخی آمارهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت کار ارائه شد، گفت: گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها بود که به عنوان نمونه در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالاهای اساسی مرتبط با این بخش کاهش چشمگیری در همین مدت چندماه گذشته داشته است.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز هیئت دولت با تقدیر از فعالیت‌های قریب به یک‌ساله آقای امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.

افزایش قیمت خودرو متاثر از بازار است

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره قیمت خودرو خاطر نشان کرد: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.

استاندار کرمانشاه تغییر کرد

وی همچنین درباره مراحل تحقق دولت الکترونیک در مجموعه وزارت کشور اظهار کرد: مسئولیت دولت الکترونیک با وزیر ارتباطات است. کارهای خیلی خوبی صورت گرفته است. ایجاد دریچه واحد خدمات کار خوبی بوده است. دولت الکترونیک باید به دولت هوشمند منتقل شود و باید گام بلندتری برداریم که در دستور کار است.

نمی توان به نام حقوق زن حق زنان را نقض کنند/ نگاه خوبی به زنان در بودجه ۱۴۰۲ شده است

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور حذف ایران از کمیسیون مقام زن را زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری برشمرد و افزود: ما همچنان اعتراض خود را از طرق وزارتخارجه می رسانیم. به سازمان ملل نیز اعتراض شده است. حق قانونی خود را طلب خواهیم کرد تا به نام حقوق زن حق زنان را نقض نکنند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا در بودجه سال آتی شاهد افزایش بودجه حوزه زنان به ویژه اشتغال زنان خواهیم بود یا خیر، بیان کرد:  نگاه خوبی در بودجه سال آینده به حوزه زن و خانواده شده است. زنانی که شرایط ویژه دارند مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و آسیب دیده در لایحه بودجه دیده شده و بودجه این حوزه افزایشی است. همین طور اختیاراتی به معاونت زن و خانواده داده شده تا هم بتواند هماهنگی لازم را اعمال کند و هم نظارت و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت زنان، توانمند سازی زنان و ارتقای وضعیت زنان داشته باشد.

خبر خوب وزیر ارتباطات برای گیمرها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون نفر گیمر در کشور داریم که روزانه ۱.۵ ساعت در روز بازی می کنند، اعلام کرد: با تلاش همکاران ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی را تا یک چهارم کاهش خواهد داد و ساز و کار این مساله به زودی اعلام خواهد شد.

مصرف سوخت مازوت در تهران نداریم

جواد اوجی وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره علت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی گفت: در هیچکدام از نیروگاه های استان تهران مصرف سوخت مازوت نداریم.

وی  همچنین در ارتباط با افزایش قیمت انرژی برای مصرف کنندگان، تصریح کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی برای مشترکینی که سقف الگوی مصرف را رعایت کنند، نخواهیم داشت و افزایش قیمت مصرف بر اساس آنچه که در دولت مصوب شده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ بر آن تاکید شده مشمول مشترکینی است که سقف الگو را رعایت نمی‌کنند و هر چه این افزایش بیشتر باشد مشترکین پر مصرف باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

استقبال وزیر ارشاد از ابطال ویزای آمریکا برای فرزندان مقامات ایرانی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابطال ویزای فرزندان مقامات ایران که در آمریکا حضور دارند استقبال کرد.

وی در پاسخ به سوالی در باره اینکه دولت آمریکا در حال تصویب قانونی است تا مانع از حضور فرزندان مقامات ایرانی در آن کشور شود، گفت: کاملا موافقیم، همین روند را ادامه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر پیگیری نهادهای امنیتی برای برگزرای برنامه‌های هنری، اظهار کرد: هنرمندان از طرف مقابل تحت فشار هستند و ما خواستیم فشار را از روی آنها برداریم. از من پرسیدند آیا نهادهای امنیت مانع برگزاری این برنامه های فرهنگی هستند که من گفتم نه آنها مثل سایر بخش ها مشوق و پیگیر آغاز برنامه‌ها هستند.

پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده ادامه داد: لایحه احکام ثابت برای بودجه که برای اولین‌بار در دولت دارد انجام می‌گیرد اقدام مفیدی بود و وزارت میراث بخش مهمی از نظام مسائلش را در این لایحه دائمی حل کرد.

وی یادآور شد: یک هدیه‌ای برای فعالان صنایع دستی در این زمینه وجود دارد که مشکل پیمان‌سپاری ارزی که برای صادرات داشتند رفع می‌شود و هرگونه عوارض، مالیات و پیمان‌سپاری ارزی رفع می‌شود و راه صادرات تسهیل می‌شود.

واکنش عین اللهی به طرح کنگره آمریکا برای مقامات ایران و فرزندانشان

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که کنگره آمریکا در حال تصویب طرحی در ارتباط با ممنوعیت ورود مقامات ایران و فرزندانشان به آمریکا است، این طرح چه تاثیری بر شما و زندگی‌تان خواهد داشت گفت: هیچ تاثیری ندارد، مگر در  مواقعی که مقامات مجبور هستند که در سازمان ملل یا انجمن‌های مربوطه شرکت کرده و حضور داشته باشند ، در غیر اینصورت هیچ تاثیری ندارد.

مدارس هفته آینده تعطیل نیست

نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا هفته آینده نیز مدارس تعطیل خواهد بود، گفت: هفته آینده تعطیل نیست و من یادداشتی خدمت آقای رئیس جمهور دادم که این تعطیلی ها تکرار نشود و مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شوند و در مورد تعطیلی مدارس و تصمیم گیری در این زمینه باید دقت بیشتری شود.

اجازه گتوند دوم را نمی‌دهیم

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت پروژه «گتوند دو» اظهار کرد: ما قبلاً هم اعلام کردیم که اجازه گتوند دوم را نمی‌دهیم و مواضع ما همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود. کارشناسان ما و وزارت نیرو مشغول کارهای میدانی هستند و بعد از مشخص شدن نتایج آن اعلام موضع می‌کنیم و هیچگونه آبگیری فعلاً انجام نمی‌شود.

نتایج خوبی در رابطه با عملکرد ایران در قطر گرفتیم

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از پرکارترین جام جهانی که ایران در آن حضور داشت همین دوحه بود، اظهار کرد: بنا بر دستور رییس جمهور و آقای مخبر تکالیفی بر عهده هر یک از دستگاه ها بود و در وزارت ورزش هم حضور کیفی و کمی تیم ایران در بازی ها مدنظر بود. علاوه بر مباحث ورزشی نظارت بر توزیع بلیط ها، گران نشدن بلیط ها و اعزام کسانی که بلیط را خریداری کردند یا کنترل فضای فرهنگی در استادیوم در حین بازی تیم ایران از جمله وظایف وزارت ورزش بود و آمار نشان می دهد اتفاقات خوبی هم رخ داده است. گزارشی است که نشان می‌دهد نتایج خوبی در رابطه با عملکرد ایران به طور کلی و وزارت ورزش در این بازی ها گرفته ایم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پرداخت سود سهام عدالت تا شنبه ادامه پیدا می‌کند

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اعلام اینکه از روز گذشته پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده گفت:  به ازای هر خانوار ۵۳۲ هزار تومن و برخی خانوارها به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومن از سوی بانک های رفاه، سپه، دی، رسالت، سامان و برخی دیگر پرداخت شان تمام شد و تا روز شنبه این پرداخت ها ادامه پیدا می‌کند. نیمی دیگر از سود سهام عدالت تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها