لایحه عضویت در اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی به مجلس ارائه شد

کد خبر: 1193687

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس از ارائه لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی انرژی خورشیدی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

لایحه عضویت در اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی به مجلس ارائه شد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارائه لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی انرژی خورشیدی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی درباره ضرورت و اهمیت این لایحه اظهار داشت: به منظور گسترش حضور فعال و هدفمند جمهوری اسلامی ایران در سازمانها و مجامع بین المللی و منطقه ای و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌ای و بین المللی در راستای اصول و اهداف راهبردی سیاست خارجی کشور و با توجه به اهمیت و لزوم توسعه و کار برد منابع انرژی خورشیدی این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: انرژی خورشیدی می تواند فرصت بی‌سابقه‌ای را برای کشورهای عضو فراهم نماید تا رفاه، امنیت، انرژی و توسعه پایدار را برای مردم آن کشورها به ارمغان آورد.

حسینی افزود: این اتحادیه می‌تواند به‌عنوان اهرمی نیرومند در جهت کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت و تامین انرژی خورشیدی قابل اتکا و مقرون به صرفه عمل نماید که در دسترس همگان نیز قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای این اتحادیه به طور داوطلبانه اقداماتی را در جهت هماهنگ سازی بهتر و تجمیع تقاضا از جمله تأمین منابع مالی در حوزه خورشیدی، فناوری های خورشیدی، نوآوری ها، تحقیقات، توسعه و ظرفیت سازی به انجام می‌رسانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم همسو با استراتژی های جهانی، هدف تامین برق از منابع تجدید پذیر را که بخش عمده آن انرژی خورشیدی است در دستور کار خود قرار داده است در این راستا پیوستن ایران به اتحادیه یاد شده با هدف تشریک مساعی کشورها به منظور تسهیل استفاده از انرژی خورشیدی و کاهش هزینه های مالی و فناوری‌های مرتبط تشکیل گردیده است که می تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف و فواید یاد شده باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها