سردار فدوی: سپاه با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست

کد خبر: 1193904

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت‌های جهادی کار پیمانکاری نیست بلکه یک اقدام مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی است گفت: سپاه با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست.

 سردار فدوی: سپاه با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت‌های جهادی کار پیمانکاری نیست بلکه یک اقدام مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی است گفت: سپاه با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست.

به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان فارس، سردار فدوی در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس اظهارداشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمن همواره تلاش کرده تا در عرصه‌های مختلف به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که یکی از نمونه‌های بارز آن از نوع سخت و نظامی بود که در جریان جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، اما در طول تاریخ انقلاب جنگ‌های مختلف دیگر نیز راه اندازی کرده اند.

وی گفت: امروزه آن‌ها در حوزه جنگ نظامی دیگر جرات جنگ با ایران را ندارند، اما در حوزه جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و ... تمام تلاش خود را می‌کنند. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه نیز در مقابل مانند دوران دفاع مقدس وظیفه خود می‌داند که در مقابل هربه‌های دشمن قرار گیرد.

 فدوی با اشار ه به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران که با هدف عدم توسعه کشور و افزایش محرومیت‌ها انجام می‌شود، گفت: سپاه و بسیج لازم است در این عرصه ورود کنند و در رفع محرومیت و خدمت به مردم گام بردارند.

وی گفت: خوشبختانه در این مدت اخیر در حوزه محرومیت زدایی کار‌های خوبی نیز انجام شده که یکی از نمونه‌های آن جهاد آبرسانی است که با محوریت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در سراسر کشور برای تامین آب آشامیدنی به روستا‌ها فعال شده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به کم کاری برخی از مدیران در طی سال‌های اخیر که باعث شده برخی از روستا‌ها مشکل آب داشته باشند، گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که امروز توفیق خدمت به سپاه و بسیج و جهادگران رسیده و فرصتی است تا خدمتی به مردم انجام دهند و طبق فرمایش امام خمینی (ره) خدمت به مردم عبادت است.

فدوی خطاب به پاسداران بسیجیان و جهادگران گفت: قدر فرصت خدمت را بدانید و تا می‌توانید در راستای آن تلاش شبانه روزی انجام دهید البته در این کار به مساله کیفیت توجه کنید تا ماندگاری کار تا سال‌های سال برای مردم باقی بماند و اولویت کاری خود را بر انجام امور با کیفیت‌های بالا قرار دهید و این باید برنامه تمام قرارگاه‌های فعال در حوزه محرومیت زدایی در کشور و استان فارس باشد.

وی با اشاره به اقدامات جهادی در کمترین زمان ممکن گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این طرح‌ها انجام می‌شود سرعت عمل در کارهاست که شیرینی و طراوت خاص خود را دارد و انتظار نیز بر این است که پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام شود و از تاخیر در کار‌ها پرهیز شود.

فدوی همچنین با بیان اینکه میزان فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی فقط مختصص به اتمام پروژه نیست و باید تمهیدات لازم انجام شود که پس از پروژه نیز در صورت نیاز خدمات مربوطه ارائه شود، گفت: در طول پروژه‌های محرومیت زدایی اگر مشکلی در کار هم پیش آمد به گونه‌ای باید تمهیدات در نظر گرفته شود که در سریعترین زمان ممکن موانع رفع شود و همچنین این تمهیدات به گونه‌ای باشد که پس از اتمام پروژه نیز امکان پشتیبانی و خدمات پس از کار نیز وجود داشته باشد اگر در پروژه‌ای مثلا آبرسانی لازم به بهسازی، مرمت و تعمیر شد امکان پشتیبانی و خدمات رسانی فراهم باشد و در واقع کار انجام شده رها نشود.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حرکت‌های جهادی کار پیمانکاری نیست بلکه یک اقدام مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی است، افزود: این تلاش جهادی باعث شده تا هزینه‌های اجرای پروژه‌ها نیز کاهش یابد و صرفه جویی‌های اقتصادی انجام شود. سپاه با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست بلکه از تجربه، دانش، نیروی انسانی و ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا هزینه‌ها را کمتر کند.

وی در پایان با اشاره به برخی از موانع در اجرای سریع پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: متاسفانه برخی موانع اداری را پیش می‌آورند، اما باید بدانند که گروه‌های جهادی و بسیجیان هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند و تلاش خود را می‌کنند تا موانع را رفع و امورات را پیش ببرند بنابراین نه خسته می‌شویم و نه ناراحت، چرا که هدف و آرمان ما بالاتر است و نگاهمان به کار در راستای قرب الهی و خدمت رسانی به مردم است.

فارس پیشرو اقدامات عمرانی و محرومیت‌زدایی

سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: استان فارس همواره در اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی پیشرو بوده و برای مثال در هفته بسیج جز استان‌هایی بود که توانست بیشترین پروژه‌های محرومیت زدایی عمرانی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای این پروژه‌ها بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: بخش مهمی از این پروژه‌ها مربوط به مساله آبرسانی بود که به 110 روستا خدمات رسانی شد و همچنین با همت و تلاش قرارگاه‌های مختلف فعال در حوزه محرومیت زدایی بیش از 656 پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که این پروژه‌ها در حوزه‌های ورزشی، راه روستایی و بین مزارع، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و ... بود.

اقدام کارگاهی عامل موفقت ماموریت‌های محرومیت‌زدایی در فارس

اسماعیل قزل سفلی، جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر نیز در این جلسه دلیل موفقیت در ماموریت‌های محرومیت زدایی را اقدام قرارگاهی عنوان کرد و گفت: در حوزه محرومیت زدایی برای جلوگیری از موازی کاری نهاد‌ها و ایجاد هم افزایی بین آن‌ها و همچنین حرکت بر اساس نقشه راه و به صورت هدفمند امورات به صورت کار قرارگاهی ساماندهی شد.

وی ادامه داد: در واقع قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس دارای زیر مجموعه چهار گانه است که محله‌های شهر شیراز تحت هدایت قرارگاه اجتماعی امنیتی حضرت احمدبن موسی (ع) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی فعال در 6 دهستان و 110 روستای فارس و قرارگاه اجتماعی حضرت جواد الائمه برای 45 محله هدف شهرستانی و رده‌های سپاه شهرستانی با هدف محرومیت زدایی مناطق مختلف سازمان دهی شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: در مجموع این فعالیت قرارگاهی 76 محله و 2200 روستا مورد هدف خدمات رسانی در راستای محرومیت زدایی قرار گرفته اند که خدمات مختلفی از جمله آب روستایی، راه روستایی، زیر ساخت اشتغال و مسکن روستایی محرومین، ارتقای وضعیت سکونت‌گاه‌های غیر متعارف و محلات آلوده ارائه شده و طی مدت اخیر توانسته ایم عملیات آبرسانی به 372 روستا و ساخت 1200 مسکن برای مددجویان کمیته امداد آغاز شود.

قزل‌سفلی گفت: همچنین نزدیک به یک میلیون متر مربع از راه و معابر روستایی بهسازی و آسفالت شود. وی دیگر اقدامات جهادگران را در حوزه 19 گانه خدمت مومنانه و قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی خواند که خدمات مختلفی را در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و کار آفرینی ارائه کرده اند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها