رایزنی ضد ایرانی مشاوران کاخ سفید و تل‌آویو

کد خبر: 1193972

مشاوران امنیتی کاخ سفید و تل‌آویو طی جلسه‌ای آنلاین، درباره همکاری‌های ایران و روسیه، تحریم‌های اخیر علیه تهران و تهدیدهای ادعایی ایران برای غرب آسیا رایزنی کردند.

 رایزنی ضد ایرانی مشاوران کاخ سفید و تل‌آویو

 «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به‌صورت ویدئوکنفرانسی با «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی دیدار و رایزنی کرد.

کاخ سفید با اعلام این خبر، گفت سالیوان و هولاتا درباره همکاری نظامی ادعایی ایران با روسیه و ارسال پهپادهای انتحاری که در جنگ اوکراین استفاده می‌شوند، صحبت کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه آمده است: «آنها درباره همکاری روزافزون ایران با روسیه در حوزه نظامی، شامل انتقال تسلیحاتی که کرملین علیه اوکراین و برای حمله به اهداف غیرنظامی استفاده کرده و همچنین ارائه فناوری‌های نظامی توسط روسیه به ایران رایزنی کردند».

بر این اساس، مشاور امنیتی کاخ سفید و تل‌آویو در این دیدار آنلاین، بر «جدیت خود برای مقابله با تهدیدهای ایران برای منطقه [خاورمیانه] و عزم برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی» تاکید کردند.

کاخ سفید همچنین خبر داد: «دو طرف درباره تحریم‌های اقتصادی که طی ماه‌های اخیر بر ایران اعمال شده، همکاری بین ارتش‌های آمریکا و اسرائیل از جمله برگزاری رزمایش‌های مشترک، ارزیابی فرصت‌ها جهت گسترش توافق‌های عادی‌سازی اسرائیل با کشورهای خاورمیانه و همکاری‌های امنیتی و اقتصادی با آنها مباحثه داشتند».

پیش از این نیز تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای مملو از ادعاهای بی‌اساس ضمن متهم کردن تهران به نقض‌های مکرر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، خواستار توقف فعالیت‌های موشکی بالستیک و عقب‌گرد برنامه هسته‌ای ایران شدند. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها