امیرعبداللهیان: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه

کد خبر: 1193997

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارش با بورل در اردن با بیان اینکه در این دیدار در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم، عنوان کرد: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه.

امیرعبداللهیان: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در اردن و در حاشیه نشست بغداد ۲ با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد، امشب (جمعه) دوم دی ماه در توئیتر نوشت: در دیدار با آقای بورل در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم.

وی تصریح کرد: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: بر راه‌حل سیاسی در اوکراین تاکید کردم.

وی همچنین یادآور شد: نه فجایع گوانتانامو و ابوغریب و نه جنایت علیه زنان و کودکان یمن و افغانستان، به آمریکا اجازه موعظه دیگران را نمی‌دهد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این و بعد از انجام این دیدار نیز در توئیتر، دیدارش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را صریح، دوستانه و سازنده خوانده و گفته بود: بورل بر عزم خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد و درباره بحران اوکراین و انرژی هم گفت‌وگو شد

امیرعبداللهیان پیش از شرکت در نشست بغداد ۲ در جنع خبرنگاران  از حضور بورل و مورا در اردن خبر داده بود. وی در این باره اظهار داشت: قرار است آقای بورل و آقای مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند. تماس‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با مورا و تماس‌های من و بورل به صورت جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم. به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها