جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس/ گلایه وزرای نفت و نیرو از مشترکان پرمصرف

کد خبر: 1194541

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز - یکشنبه - مجلس با وزرای نفت و نیرو را تشریح کرد.

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس/ گلایه وزرای نفت و نیرو از مشترکان پرمصرف

حجت الله فیروزی در مورد جزییات جلسه غیر علنی مجلس با وزرای انرژی و نفت گفت: چالش های حوزه انرژی در بخش ناترازی گاز و کمبود آب در حال بررسی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های برق نیز در جلسه غیرعلنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جلسه غیرعلنی مجلس از صبح امروز - دوشنبه - آغاز شده است.

گلایه وزرای نفت و نیرو از مشترکان پرمصرف/تولید برق و گاز زیاد شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: وزرای نفت و نیرو از مصرف زیاد برخی از مشترکان گله‌مند بودند.

شهباز حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه پیرامون مسائل حوزه انرژی کشور بود و وزرای نفت و نیرو توضیحاتی درباره وضعیت تأمین سوخت کشور دادند.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تصمیمات عاجل برای تأمین انرژی مورد نیاز کشور اتخاذ شود. متأسفانه خسارت‌های هنگفتی به صنایع کشور به دلیل قطعی‌های بی مورد برق و گاز وارد شده است و علت اصلی این مسئله آن است که پیش از قطع شدن برق و گاز، اطلاع رسانی نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تابستان معمولاً شاهد قطعی برق هستیم و در زمستان هم قطعی گاز را در برخی از نقاط کشور داریم. این اتفاقات باعث بروز مشکلات عدیده ای برای تولیدکنندگان شده است و نمایندگان مجلس به صورت جدی در جلسه غیرعلنی مجلس خواستار رفع این مشکل و مدیریت صحیح انرژی و سوخت کشور شدند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از کارخانجات بر اثر قطعی گاز و برق دچار ورشکستگی شدند. وزرای نفت و نیرو هم از عدم مصرف بهینه انرژی در کشور گله کردند و گفتند که برخی از افراد مصرف زیادی دارند و صرفه جویی نمی‌کنند و تاکیدشان بر این بود که باید در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه تاکید نمایندگان بر افزایش تولید برق و گاز است، گفت: وزرا در زمان رأی اعتماد وعده‌های اساسی برای رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه انرژی داده بودند که الان باید آن برنامه‌ها را عملیاتی کنند. مطالبه ما آن است که افزایش تولید انرژی به ویژه برق و گاز در دستورکار دولت قرار گیرد، چرا که عدم تولید برق و گاز مشکلاتی را برای مردم و به ویژه واحدهای تولیدی ایجاد کرده است./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها