رضایی: مجالس روسیه و ایران با حذف موانع قانونی به ارتقاء روابط کمک می‌کنند

کد خبر: 1194664

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران با اشاره به نقش بسزای مجالس ایران و روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دولت‌ها، گفت: مجالس دو کشور با حذف موانع قانونی به ارتقاء روابط کمک می‌کنند.

رضایی: مجالس روسیه و ایران با حذف موانع قانونی به ارتقاء روابط کمک می‌کنند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران با اشاره به نقش بسزای مجالس ایران و روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دولت‌ها، گفت: مجالس دو کشور با حذف موانع قانونی به ارتقاء روابط کمک می‌کنند.

ولادیمیر واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات پارلمانی و دولتی کشورمان به تهران سفر کرده است، صبح امروز دوشنبه ٥ دی ماه با ابراهیم رضائی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد.

رضایی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور  هیأت پارلمانی روسیه در تهران بر روابط دوستانه و مثبت دو کشور اشاره کرد و گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تقویت و تحکیم مناسبات با همسایگان خود می باشد در این چارچوب فدراسیون روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در همین راستا بر تبادل هیأت های عالی رتبه تهران - مسکو تاکید کرد و افزود: گفتگو و توافقات خوبی میان روسای جمهور ایران و روسیه انجام شده است که می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه روابط فیمابین داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در ادامه نقش مجالس دو کشور را در تسهیل و تسریع همکاری‌های دولت‌ها مهم خواند و بیان کرد: معتقدیم پارلمان‌های ایران و روسیه می‌توانند با استفاده از اختیارات قانونگذاری خود بر حذف موانع قانونی در مسیر ارتقاء همکاری‌های فی‌مابین در همه حوزه‌ها نقش بسزایی را ایفا نمایند.

حضور ناتو در مرزهای روسیه غیر قابل پذیرش است

مجتبی یوسفی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه نیز در این دیدار ضمن تبیین تحولات اخیر و شرایط بین‌المللی تصریح کرد: در شرایط کنونی استکبار جهانی و غربی‌ها تلاش دارند سلطه خودشان را بر کشورهای مستقل افزایش دهند. همانطور که ایران حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در داخل منطقه را دخالت در امور امنیت کشورهای منطقه می‌داند برای روسیه هم حضور ناتو و دیگر قدرت‌ها در مرزهای خود را غیر قابل پذیرش می‌داند.

وی در ادامه بر همکاری موفق دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم همانند همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌هایی امنیتی و سیاسی، بتوانیم سطح روابط اقتصادی میان دو کشور را با توجه به تحریم‌های ظالمانه وضع شده علیه ایران و روسیه گسترش دهیم.

حمایت مجلس از تقویت مناسبات با کشورهای همسایه

عفت شریعتی عضو گروه دوستی ایران و روسیه نیز در این دیدار بر افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی بویژه اقتصادی و تجاری تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از تقویت مناسبات با کشورهای همسایه بویژه فدراسیون روسیه استقبال و حمایت می‌نماید.

نقش آفرینی ایران و روسیه در سطح بین‌الملل با اجرایی شدن توافقات

یوسف داودی از دیگر اعضای گروه دوستی و عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز در این دیدار بر موضوعاتی از جمله ظرفیت‌های کشورمان بویژه در حوزه معادن آلومینیوم، تکمیل خط ریلی میان ایران و روسیه و پیش بینی چالش‌ جهانی در زمینه تامین مواد غذایی در سال ٢٠٣٠ تاکید کرد و گفت: با توجه به مناسبات راهبردی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، دو کشور می‌توانند با اجرایی شدن توافقات موجود، تاثیر بسزایی در عرصه بین‌المللی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی و قدرت الله شلمزاری از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه نیز در این دیدار حضور داشتند و ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص جنبه های مختلف همکاری های دو کشور، راه های توسعه و گسترش مناسبات فیمابین را مورد گفتگو و بررسی قرار دادند.

واسیلیف: گسترش مراودات ایران و روسیه نقش موثری در تامین منافع مردم دو کشور دارد

ولادیمیر واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی روسیه در تهران بر روابط رو به رشد روسیه و ایران تاکید کرد و افزود: گسترش هر چه بیشتر ارتباطات و مراودات دو کشور، می تواند نقش موثری در تامین منافع مردم دو کشور ایفا نماید.

وی در ادامه توافقات و پروژه های میان دو کشور را مهم خواند و بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریعتر آنها تاکید و بیان کرد: پارلمان های دو کشور می توانند با کمک متخصصین روسیه و ایران بسیاری از مسائل موجود در مسیر تقویت و تحکیم همکاری های فیمابین را حل و فصل نمایند.

ولادیمیر واسیلیف در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه همکاری‌های بین استانی ایران و روسیه در جهت نزدیک شدن دو ملت و آشنایی با فرهنگ‌های یکدیگر را مهم برشمرد و افزود: بعد از خواهرخواندگی منطقه آستاراخان و گیلان و نیز نزدیکی این منطقه به ایران، روابط تجاری، فرهنگی و اقتصادی زیادی میان دو کشور برقرار شده است.

وی در پایان این دیدار گفت: مجلس دومای دولتی فدراسیون روسیه ضمن حمایت از افزایش سطح مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوشش و تلاشی در این مسیر دریغ نخواهد کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها