وزیر کشور: فرهنگ ایثار و شهادت منشاء تربیت و تعالی انسان است

کد خبر: 1194843

احمد وحیدی روز سه شنبه با حضور در نمایشگاه یادمان " یاس کبود" در روستای فتح‌آباد شهرستان خفر اظهار کرد: همه ملت ها و انسان ها نسبت به افرادی که با شجاعت در مقابل ستم قد برافراشته اند و تن به ذلت و خواری نداده اند ادای احترام کرده و آنان را ستایش می کنند لیکن شیوه های این احترام و تقدس گرایی متفاوت است.

وزیر کشور: فرهنگ ایثار و شهادت منشاء تربیت و تعالی انسان است

وزیر کشور با تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران بر لزوم الگو سازی از ارزشهای متعالی ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: ایثار و شهادت، منشأ تربیت انسان با روح متعالی و معنوی و رمز جاودانگی انسان است و حقیقت وجود او را تبیین و تفسیر می کند، این نگاه در جامعه ما با رشادت و از خودگذشتگی شهدا تبلور یافته است.

احمد وحیدی روز سه شنبه با حضور در نمایشگاه یادمان " یاس کبود" در روستای فتح‌آباد شهرستان خفر اظهار کرد: همه ملت ها و انسان ها نسبت به افرادی که با شجاعت در مقابل ستم قد برافراشته اند و تن به ذلت و خواری نداده اند ادای احترام کرده و آنان را ستایش می کنند لیکن شیوه های این احترام و تقدس گرایی متفاوت است.

وی با تجلیل از جوانان و نوجوانانی که در نمایشگاه یادمان یاس کبود فعالیت می کنند و آن را ایجاد کرده اند گفت : در این نمایشگاه تاریخی از ابتدای خلقت تا امروز انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شده است که امیدواریم این کار ابتکاری به عنوان الگو در سایر مناطق کشور نیز تسری پیدا کند و جلوه های تاریخی ایثار و از خود گذشتگی در جامعه ترویج شود.

وحیدی با اشاره به اینکه مردم این روستا به ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان با مدیریت خوبی که شکل گرفته تلاش کردند تاریخ افتخارات یک سرزمین را به تصویر بکشیند ادامه داد : جوانان راویان خیلی خوبی از دختران و پسران در سنین پایین هستند که روایت‌هایی از دوران پر نشیب و فراز انقلاب اسلامی را ارائه کردند.

وزیر کشور ادامه داد: در این نمایشگاه طراحی بسیار خوبی از افتخارات یک سرزمین و صحنه هایی از رشادت فرزندان ایران زمین پیاده شده است؛ این کاری ابتکاری است که مدت‌های طولانی برای آن وقت صرف شده و در حال انجام است و نشان‌دهنده یک الگوی مردمی در روستا و امیدواریم این الگو در مناطق مختلف دیگر کشور هم تسری پیدا کند و همه از این فضای معنوی بهره بگیرند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس که در روزهای گذشته وارد استان فارس شده احمد وحیدی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و جمعی از مسئولان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک و مطهر ۱۱۱ شهید هشت سال سال دفاع مقدس صبح پنجشنبه (۱۷ آبان ۱۴۰۱) در میان استقبال مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد کشور شد.

پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

آیین استقبال از پیکرهای پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.

آیین تشییع این ۱۰ شهید سه‌شنبه ۶ دیماه رأس ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان ارم شیراز آغاز شد و به سمت میدان دانشجو ادامه یافت و در میدان امام حسین(ع) این شهر خاتمه پیدا کرد.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام سه شنبه بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس،اداره کل آموزش و پرورش این استان،پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر سایر شهدا نیز سه شنبه بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می شود.

پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در گفت و گو با ایرنا، شهدای تازه شناسایی شده استان فارس که ششم دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

سردار سعید کوشکی‌ جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود. شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها