متکی: دشمنان می‌دانند آزمون‌های جدیدشان هم بی‌نتیجه است

کد خبر: 1194898

وزیر اسبق امور خارجه گفت: مردم ایران در حوادث اخیر نشان دادند که چگونه با بیداری کامل هر حرکتی را که در مسیر متفاوت با انقلاب اسلامی، ولایت و منافع شان است، نفی می‌کنند.

متکی: دشمنان می‌دانند آزمون‌های جدیدشان هم بی‌نتیجه است

وزیر اسبق امور خارجه گفت: مردم ایران در حوادث اخیر نشان دادند که چگونه با بیداری کامل هر حرکتی را که در مسیر متفاوت با انقلاب اسلامی، ولایت و منافع شان است، نفی می‌کنند.

منوچهر متکی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی افزود: آمریکایی‌ها که درس‌های خوبی را در همین دو سه ماه گذشته از ملت ایران گرفته‌اند باید بدانند که انقلاب اسلامی ماندگار است و مردم ایران و استان خراسان جنوبی پایدارند و استقامت آنان در جهان ثبت شده است.

وی گفت: امروز توفیقی حاصل شد تا در کنار مردم متدین، دین باور و انقلابی بیرجند در تشییع شهدای گمنام مشارکت داشته باشم و گفته شد ۱۰ روز است که پیکر پاک این شهدا مهمان مردم خراسان جنوبی هستند و در این مدت و در شهرهای مختلف و حتی برخی روستاها، مردم مشتاقانه از آنان استقبال کرده‌اند.

رئیس خانه احزاب ایران با ذکر این نکته که مردم شهر بیرجند مانند مردم جای جای ایران اسلامی امروز باشکوه‌ترین و با عظمت‌ترین بدرقه از شهدا را داشتند بیان کرد: استقبال مردم این شهر از شهدا در ۲۶ آذر ماه هم مثال‌زدنی است.

وی با تاکید بر این که مردم وامدار و پاسدار خون شهدا هستند گفت: مردم بیرجند و خراسان جنوبی نه تنها این بار بلکه همیشه نشان داده‌اند که همراه انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و پاسدار دین و اعتقادات خودشان هستند.

متکی با اشاره به اینکه پیام حضور مردم در این گونه مراسم برای همه روشن و واضح است، متذکر شد: پیام این حضور، زنده بودن ملت ایران است.

وی گفت: پیام دیگر این حضور، زنده بودن شهیدان است و رمز ماندگاری شهدا نیز زنده بودن یاد و خاطره آنان در دل‌ ملت است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه پرشوری مردم بیرجند را در حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در گذشته هم دیده‌ است تصریح کرد: این حضور، پایمردی و استقامت که جای تبریک دارد، به خوبی نشان می‌دهد مردم در شرق ایران همراه و همگام با تمامی مناطق کشور پاسداران ارزش‌های اعتقادی، دینی، انقلابی و رهنمودهای رهبرشان هستند.

وی افزود: دشمنان هم بارها پیام حضور مردم در صحنه‌های مختف را گرفته‌اند اما عقب‌افتادگی و کند ذهنی آنان موجب شده که آزموده را دائما آزمون دیگری بکنند.

متکی گفت: دشمنان می‌دانند آزمون‌های جدیدشان هم بی‌نتیجه است و دو راه بیشتر ندارند؛ تصحیح مسیر و همراهی با ملت ایران یا اینکه به لجاجت‌های خودشان ادامه دهند تا از پای درآیند.

استاندار خراسان جنوبی هم در حاشیه این مراسم گفت: مسیر شهدا، استقرار اسلام ناب و حاکم شدن آموزه‌های دینی بر کشور است.

جواد قناعت افزود: دو سه دهه قبل، بهترین جوانان میهن، جان خود را دادند تا کشور حفظ شود و برای اینکه شهیدان از ما راضی باشند، باید در مسیر آنها حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: شهدا از ما انتظار دارند که دست دیگر کشورها را هم از زیر سلطه آمریکا خارج کنیم و دنیا می‌خواهد بداند که بالاخره نتیجه این نبرد بین حق و باطل و مقابله دو جبهه کفر با محوریت آمریکا و جبهه اسلام با محوریت ایران به کجا خواهد رسید؟

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: شرایط نشان می‌دهد که به ورقه‌های آخر تاریخ نبرد بین حق و باطل رسیده‌ایم و پیروزی از آن ما و اسلام است.

وی افزود: شرایط دنیا ثابت کرده الان دیگر هر کشور قوی‌تر، موفق‌تر نیست بلکه پیروزی از آن کشوری است که مقاوم‌تر باشد.

قناعت گفت: شهدا با رفتن خود در آن سال‌ها و رجعت خود در زمان حال به ما هشدار می‌دهند که حواس مان باشد، چرا رفتند و چه چیزی را از دست دادند تا ما در آسایش و امنیت باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز و در این مراسم از شهدا چه خواسته‌ای داشتید؟ گفت: از شهدا کمک خواستم و این را آرزو کردم که به ما کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط موجود که برخی خواص دچار لغزش و ریزش شده‌اند، مقام معظم رهبری تنهاست افزود: از شهدا می‌خواهیم که به نایب امام زمان  (عج) کمک کنند که این دوره سخت را به سلامت پشت سر بگذاریم.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم تشییع پیکرهای این شهدا امروز - سه‌شنبه - همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد و سپس پیکر سه شهید برای خاکسپاری به استانداری، حوزه علمیه بیرجند و کارخانه کویر تایر انتقال یافت.

پیکر یک شهید گمنام با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان و مدیران استانداری، جمع زیادی از مسوولان و مردم در محوطه استانداری به خاک سپرده شد.

پیکر یک شهید هم در کارخانه کویر تایر و شهید دیگر در حوزه علمیه رضویه بیرجند آرام گرفت، پیکر سه شهید دیگر پس از تشییع در بیرجند برای تدفین به شهرستان‌های قاینات و طبس منتقل شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها