سفر یک روزه رئیس مجلس به قم

دیدار قالیباف با مراجع عظام تقلید/ توصیه متفاوت آیت الله جوادی آملی

کد خبر: 1194926

دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد.

دیدار قالیباف با مراجع عظام تقلید/ توصیه متفاوت آیت الله جوادی آملی

 رییس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد.

ارائه گزارش عملکرد ۲.۵ ساله مجلس یازدهم و گفت‌وگو پیرامون شرایط روز

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به قم با مراجع تقلید در این شهر دیدار و گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم ارائه کرد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، ۷ دی‌ماه) به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است، با آیات عظام جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها رئیس مجلس با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانم درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی گزارشی محضر مراجع تقلید ارائه کنم، گزارشی از عملکرد ۲.۵ ساله مجلس یازدهم در حوزه های مختلف ارائه کرد و درباره مسائل روز کشور گفت‌وگو شد.

مراجع عظلم تقلید نیز در این دیدارها ضمن تشکر از اقدامات مجلس، ارائه رهنمودهای لازم و انتقال دغدغه های مردم، از مسئولان کشور و سران قوا خواستار حل مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم شدند.

صبح امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شهر مقدس قم ضمن بازدید از بیمارستان درحال ساخت نور، با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران دیدار کرد.

براساس این گزارش، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس نیز در این دیدارها حضور داشتند./خانه ملت

محمد باقر قالیباف صبح امروز به زیارت مضجع شریف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) مشرف شد و بعد از بازدید از پروژه بیمارستانی نور با مراجع تقلید دیدار کرده است.

آیات عظام جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از جمله مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی هستند که رئیس مجلس با آن‌ها در مورد مسائل روز کشور گفت‌وگو کرده است.

بازدید رئیس مجلس از بیمارستان در حال ساخت نور در قم

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در حال ساخت نور در قم بازدید کرد.

به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، ۷ دی‌ماه) به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است، از بیمارستان در حال ساخت نور در قم بازدید کرد.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور با ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 65 هزار مترمربع در بلوار آیت الله بروجردی با حمایت آیت الله العظمی سیستانی در حال ساخت است.

بر اساس این گزارش، بیمارستان در حال ساخت نور شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و آزمایشگاه اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی- درمانی، آزمایشات فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.

در این بازدید حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در ایران، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و رئیس مجلس را همراهی کردند.

قالیباف با آیت الله سبحانی دیدار و گفتگو کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف صبح چهارشنبه در جریان سفر خود به شهر مقدس قم با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گزارشی از عملکرد مجلس شورای اسلامی و آخرین وضعیت کشور ارائه کرد.

آیت الله سبحانی نیز بر موضوع رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حل آنان تاکید کرد.

دیدار قالیباف با  آیت‌الله نوری همدانی ‌

محمدباقر قالیباف ‌در ادامه برنامه‌هایش در سفر ‌به شهر مقدس قم با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو و گزارشی از عملکرد مجلس شورای اسلامی و آخرین وضعیت کشور ارائه کرد.

‌آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه مسئولان کشور باید در راستای حل مشکلات مردم با روحیه جهادی تلاش کنند، گفت:‌ امروز پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کشور امری ضروری است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی رفع و خنثی سازی تحریم‌ها است که در این راستا نمایندگان مجلس تلاش خود را برای تغییر و تحول در قوانین اقتصادی معطوف کردند ضمن اینکه برنامه هفتم کشور باید بر اساس مسائل اصلی و ضروری تدوین شود./ تسنیم

دیدار رئیس مجلس با آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی ‌

‌ محمدباقر قالیباف ‌در ادامه برنامه‌هایش در سفر ‌به شهر مقدس قم با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو و گزارشی از عملکرد مجلس شورای اسلامی و آخرین وضعیت کشور ارائه کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ‌در دیدار ‌قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره(س) با بیان این که مردم از اوضاع اقتصادی به شدت گلایه مند و نگران هستند، افزودند: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی توانند آن را حل کنند.

وی افزود‌: شرایط به گونه ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورم در بعضی کالاها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است.مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

آیت الله مکارم‌شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور گفت‌: وابستگی پایه های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار در کشور شده، اما از مسئولین تصمیم گیری خاصی دیده نمی شود./ تسنیم

 آیت الله جوادی آملی: نباید مسئولیت‌های اجرایی را به آدم‌های خوبِ بی‌عرضه داد

یکی از اساتید سطوح عالی حوزه با بیان اینکه نباید مسئولیت‌های اجرایی را به آدم‌های خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، گفت: حضرت امیر(ع) نامه‌ای به کمیل نوشتند که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد علوم وحیانی اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی‌ها و مسجدسوزی‌ها.

وی ادامه داد: ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم‌های خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، اظهار کرد: حضرت امیر (ع)، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند.

مفسر قرآن کریم گفت: باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم‌های بد اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

وی بیان کرد: داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: امیرالمومنین (ع) می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد،  نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند.

وی با بیان اینکه شهداء، سرمایه های کشور هستند، اظهار کرد: اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست، اینها سرمایه های کشور و صاحبان اصلی آن هستند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امیدواریم تا خداوند به حرمت خونهای پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛ در ادعیه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم.

وی در پایان ابراز کرد: آخرین حرف این است که مواظب زبانمان  و ادبمان باشیم، مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود، هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولین وهمه و همه باید رعایت کنند.

 آیت‌الله نوری همدانی: حفظ انقلاب و نظام با حفظ ارزش‌ها و حل مشکلات مردم میسر است

یکی از مراجع تقلید گفت: همانگونه که امام و رهبری مکرر تاکید کرده‌اند، حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام باید اولویت کار مسئولان باشد، حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش‌ها و حل مشکلات مردم میسر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اصول چهارگانه امیر مومنان (ع) در حکومت داری تصریح کرد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر وظایف مسئولین در اداره کشور اسلامی را این گونه توصیف نمودند: «جبایة خراجها و جهاد عدوها و استصلاح اهلها و عمارة بلادها»؛ یعنی جمع آوری مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه های تربیت و رشد و تعالی برای مردم و آبادی و عمران کشور. این امور باید همواره سرلوحه کارهای مسئولین باشد و از این امور نباید غفلت کرد.

وی در ادامه افزود: منظور از جمهوری اسلامی، یعنی همین مردم، همانطور که امام فرمودند: اصل همین مردم هستند و باید عنایت و توجه شما به همین مردم باشد که همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. باید نظام ما در رسیدگی به مردم الگویی مناسب در جهان باشد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و کم شدن قدرت خرید مردم خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم به لحاظ قدرت خرید دیگر آن توان سابق را ندارند. بیکاری، گرانی کم ارزشی پول ملی این ها اموری هستند که باعث ناراحتی مردم شده است و باید مسئولین امر برای حل این مشکلات و رفع این کمبودها تمام توان و سعی خود را به کار بگیرند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: متاسفانه پول ملی ما کم ارزش شده و قدرت خرید مردم هم کم است، مردم از ما انتظار دارند که مشکلات و نارسایی ها را به گوش مسئولین برسانیم. امیر مومنان (ع) به مالک اشتر فرمودند:« اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَةِ السُّفْلَی مِنَ الَّذِینَ لاَ حِیلَةَ» باید توجه داشته باشید بیت المال برای مردم است نباید هیچگونه تبعیضی وجود داشته باید تفاوت ها از بین برود و شاهد رفاه و گشایش اقتصادی و ارزانی در سر سفره های مردم باشیم. متاسفانه چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است. در این چند سال چیزی ارزان نشده است، باید با همت مضاعف و برنامه ریزی دقیق مشکلات اقتصادی را حل نمود.

وی با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی تصریح کرد: ما باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرأت نقشه کشی و فکر ضرب زدن به خود راه ندهند. حفظ نظام و یادگارهای امام و پشتیبانی از رهبری از ضروریات است همانگونه که امام و رهبری مکرر در ملاقات هایشان تاکید کرده اند، حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام باید اولویت کار مسئولان باشد حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش ها و حل مشکلات مردم میسر است.

این مرجع تقلید تعهد همراه با تخصص را از ضروریات انتصابات مسئولان کشور دانست و خاطر نشان کرد: مردم از ما گِله مند هستند که چرا مشکلات را به مسئولان انتقال نمی دهیم اما مردم باید بدانند که از مشکلات آنها آگاهیم و آن را بیان می کنیم، ولی متاسفانه انعکاس داده نمی شود.

وی گفت: باید توجه داشت که ما در زمان جنگ به پشتوانه همین مردم در مقابل تمامی دشمنان ایستادیم از این رو عنایت و توجه به این مردم باید سرلوحه تمام کارها باشد امیدوارم در دیدار بعدی این مشکلات حل شده باشد و مردم از اقدامات شما راضی و خوشنود باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها