روایت نماینده مجلس درباره شباهت‌هایی میان فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر

کد خبر: 1195294

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان شباهت‌هایی میان فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر گفت: همه این فشارهای غرب علیه ایران به خاطر نظم جدید چند قطبی بین‌المللی جدید است تا با کاهش نفوذ ایران، سهم ما در این نظم جهانی کم شود.

روایت نماینده مجلس درباره شباهت‌هایی میان فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان شباهت‌هایی میان فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر گفت: همه این فشارهای غرب علیه ایران به خاطر نظم جدید چند قطبی بین‌المللی جدید است تا با کاهش نفوذ ایران، سهم ما در این نظم جهانی کم شود.

احمد نادری امروز در مراسم ‌گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در آستانه امامزاده قاسم بابل، انقلاب اسلامی را یک قدرت نوظهور با گفتمان منحصر به فرد در سطح جهان عنوان کرد و‌ گفت: انقلاب اسلامی خواستار "عدالت، آزادی و عزت ملت ایران" است. اگر چه مشکلات پیش روی انقلاب اسلامی بسیار زیاد است اما همین قدرت نوظهور با استقلال ‌و‌ کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف قدرت خود را ‌به رخ جهان می‌کشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بازخوانی توطئه‌های مختلف از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون افزود: پاسخ دو بلوک شرق و غرب به گفتمان انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها برای نابودی این پدیده نوظهور‌ مکتبی، ‌حمایت از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب‌، کودتا ‌تا حمله نظامی صدام به ایران بود.

وی افزود: متأسفانه انقلاب اسلامی بعد از پایان جنگ دچار انحراف به واسطه نفوذ اندیشه غرب‌گرا در بخشی از مسئولان شد و روی کار آمدن مسئولان نئولیبرال و تحصیل کردگان‌غرب موجب شد تا نسخه اقتصادی و سپس فرهنگی غرب را برای اداره کشور تجویز کنند.

نادری به تقابل اندیشه انقلابی مبتنی بر گفتمان امامین انقلاب با تفکرات غرب‌گرا را در دولت اصلاحات مورد توجه قرار داد و‌ گفت: پاسخ قاطع مردم به انحراف سینوسی در انقلاب اسلامی با شکست گفتمان غرب‌گرا در انتخابات 84 پاسخ داده شد و‌ تلاش غرب و پادوهای آنها در مقابل دولت نهم برگرداندن آن مسیر بود  لذا افسانه تقلب 11 میلیونی در انتخابات 88 را مطرح کردند تا مسیر‌ غرب‌گرایی را به کشور‌ برگردانند.

عضو‌ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از جلوه‌های مهم نبرد غرب علیه انقلاب اسلامی را در حوزه رسانه عنوان ‌کرد و ادامه داد: فریب در بستر رسانه در سال 88 موجب شد تا بخشی از جامعه غافلانه فریب توطئه دشمن را بخورد و با هدایت‌های رهبری، عناصر معاند در کف میدان ماندند تا اینکه در عاشورای 88 با اهانت به ساحت مقدس سیدالشهدا ماهیت آن‌ها کاملا آشکار شد.

وی ادامه داد: در سال 88 کشور را هفت ماه در تلاطم قرار دادند تا اینکه با جوش آمدن خون ملت، مردم با خلق حماسه بزرگ هشتم و نهم دی ماه 88 طومار فتنه را درهم پیچیدند و پاسخ دشمن به این بیداری ملت، تحریم‌های گسترده و ظالمانه بود.

نادری با بیان شباهت‌هایی میان فتنه 88 و فتنه امسال، گفت: همه این فشارهای غرب علیه ایران به خاطر نظم جدید بین‌المللی و چند قطبی جدید است تا با کاهش نفوذ ایران، سهم ما در این نظم جهانی کم شود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی افزایش حوزه نفوذ منطقه‌ای ما را حاصل مجاهدت‌های این شهید و همسنگرانش عنوان کرد و افزود: قدرت جمهوری اسلامی یک قدرت درون‌زای مبتنی بر گفتمان انقلابی است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری علی‌رغم این فشارها، دایره نفوذ ما روز به روز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، مشکلات اقتصادی پدید آمده را عمل نکردن به توصیه‌های رهبری و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و‌ گفت: بخش مهمی از گرانی‌ها و مشکلات معیشتی این روزها به خاطر وجود عناصر تصمیم‌گیر لیبرال بر جای مانده از دولت قبل در این دولت است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از رسانه‌های مختلف ماهواره‌ای، شبکه مجازی و عناصر نفوذی خود اعتراض‌های امسال را به سمت براندازی و جنگ ترکیبی برد تا با روش‌هایی از جمله عملیات روانی پیچیده و بازی رسانه‌ای سنگین، شکاف های نسلی - قومی ، عملیات تروریستی و مشکلات مرزی موجب شوند تا ایران درگیر خودش شود و به جای برون‌گرایی در برهه حساس کنونی در امور داخلی خودش درگیر شود.

نادری با بیان این مطلب که نظام در خنثی سازی فتنه 1401 موفق عمل کرد، ادامه داد: به فضل الهی دشمن در ابن جنگ هیبریدی سنگین تمام عیار ناموفق بود و ما باید امروز تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی را در داخل کشور حل کنیم و انتظار این است که دولت اهتمام ویژه‌ای در ابن امر داشته باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها