کوچکی‌نژاد: برنامه ششم دیگر نباید تمدید شود

کد خبر: 1195504

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه باید تبصره‌ها و جداول بودجه به مجلس ارائه شود، گفت: تمام دخل و خرج سالانه دولت باید در مجلس بررسی و تصویب شود.

کوچکی‌نژاد: برنامه ششم دیگر نباید تمدید شود

جبار کوچکی‌نژاد درباره روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس طرحی را در دست بررسی داشت که بر اساس آن قرار بود لایحه بودجه در دو مرحله به مجلس ارائه شود. در نهایت آن طرح نهایی نشد، چرا که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و بعید است که به بودجه سال ۱۴۰۲ برسد.

وی با بیان اینکه کل اجزای بودجه باید به مجلس ارائه شود، بیان کرد: باید تبصره‌ها و جداول بودجه به مجلس ارائه و در آنجا بررسی و تصویب شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت حتماً باید جداول بودجه را به مجلس ارائه دهد، تصریح کرد: مگر می‌شود مجلس شورای اسلامی ۲۰ تبصره را در لایحه بودجه تصویب کند، اما نمایندگان از جداول بودجه اطلاعی نداشته باشند؟ جداول گویای تبصره‌های بودجه است و شفافیت تبصره‌ها، در گرو ارائه جداول بودجه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت موظف است هر دخل و خرجی که در یک سال دارد، آن را از کانال مجلس عبور دهد و باید همه این موارد در مجلس شورای اسلامی بررسی شده و به تصویب برسد و در غیر این صورت برخلاف قانون است.

کوچکی‌نژاد درباره احتمال تمدید برنامه ششم توسعه، گفت: از عمر برنامه ششم توسعه گذشته و دیگر خاصیتش را از دست داده است و بر این اساس دیگر نباید آن را تمدید کنیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها