رئیس جمهور:

علامه مصباح یزدی عمار انقلاب و سردار سلیمانی مالک اشتر انقلاب بودند

کد خبر: 1195539

رئیس جمهور از آیت الله مصباح یزدی به عنوان فقیهی برجسته و اثرگذار یاد کرد و گفت: علامه مصباح یزدی عمار انقلاب و سردار سلیمانی مالک اشتر انقلاب بودند.

علامه مصباح یزدی عمار انقلاب و سردار سلیمانی مالک اشتر انقلاب بودند

 دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه با عنوان «استاد فکر» با پخش بیانات رهبر معظم انقلاب صبح امروز - شنبه - در سالن اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این کنگره با بیان اینکه جامعه امروز ما می تواند با شناخت شخیصت آیت الله مصباح به علم و عمل برسد و با نگاهی به سلوک وی الگوی خوبی پیش روی خود داشته باشد، اظهار داشت: حقیقت این است ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه صاحب نظر می‌دانیم .

وی با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح هم در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار بود و هم در حوزه عمل و احکام یک فقیه برجسته بود، ادامه داد: فقیه کسی است که باورهای الهی و اخلاق کریمه در جان او نشسته باشد وگرنه دانستن الگوهای علمی کسی را فقیه نمی‌کند.

رییس‌ جمهور با یادآوری اینکه اگر کسی همه گفتار، کردار و تفکرش جلوه فقه بود، یک فقیه کامل است، افزود: گفتار چنین فردی ما را به یاد خدا می اندازد و کردارش هم از جلوه‌های فقه است.

رئیسی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی از مبارزان با حکومت پهلوی بود، یادآور شد: از او بیانیه‌هایی در این زمینه به جا مانده است و با انکر منکرات که رژیم پهلوی بود مبارزه می‌کرد و بعد از انقلاب هم با همه وزن وجودش از اعرف معروفات که جمهوری اسلامی باشد حمایت می‌کرد.

وی با اشاره به پیش‌خطبه‌های نماز جمعه مصباح یزدی در دوره‌ای، اظهار کرد: ایشان هم انحرافات را خوب می‌شناخت و هم خوب با آن مبارزه می‌کرد و به همین دلیل او را عمار انقلاب نامیدند. او در حوزه جهاد تبیین بسیار عالی بود و در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی چهره‌ای برجسته بود.

اظهار داشت: ایشان را به عنوان عمار انقلاب اسلامی و عمار ولایت می‌شناسند. کسی که هم خوب می‌شناخت ‌هم خوب تبیین می کرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی در ایام فاطمیه در جایگاهی هستند که می‌توانند برای ما الگو باشند. ما امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه، نیاز داریم که این الگوها را خوب بشناسیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حوزه ایشان، حوزه شاگردپروری بود، افزود: از موفقیت‌های بزرگ علامه مصباح این بود که هم بیت و هم شاگردانش به او توجه داشتند.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: برگزاری جلسات تجلیل برای بزرگان امر بسیار پسندیده‌ای است. اما هر تجلیلی باید مبتنی بر تحلیل باشد. ما باید اول از عاشورا تحلیل داشته باشیم و بعد از وجود مبارک اباعبدالله تجلیل کنیم.

رئیس جمهور از علامه مصباح به عنوان عمار انقلاب و سردار سلیمانی به عنوان مالک اشتر انقلاب یاد کرد و افزود: زمان و سمت‌شناسی و احساس مسئولیت علامه مصباح در شناخت فتنه‌ها و بسیج کردن نیروها در برابر توطئه گران ممتاز بود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها