بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان /۳ وزیر به مجلس می‌روند

کد خبر: 1195572

بررسی طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار دارد.

 بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان /۳ وزیر به مجلس می‌روند

دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه تا چهارشنبه این هفته، به شرح زیر است:

*کمیسیون اصل نود

جلسه اعضای کمیسیون اصل نود با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش در خصوص عدم اجرای استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری

*بررسی تقاضای اعمال ماده 234 درباره نرخ گذاری حمل و نقل هوایی در کمیسیون اقتصادی

بر اساس دستورکار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کارگروه تخصصی این کمیسیون در نشست روز (دوشنبه 12 دی ماه) خود تقاضای اعمال ماده (234) آیین‌نامه داخلی در خصوص نرخ گذاری حمل و نقل هوایی را با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بررسی می‌کند.

همچنین کارگروه تخصصی بررسی تدابیر دولت در حوزه کنترل نقدینگی، کارگروه بازرگانی جهت بررسی لایحه اصلاح قانون امور گمرکی و کارگروه بازرگانی جهت بررسی طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی نشست های خود را در طی هفته جاری برگزار می‌کنند.

*بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

*بررسی طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امور داخلی و شوراها

*وزیر نفت به کمیسیون انرژی می‌آید

-نمایندگان کمیسیون انرژی صبح روز دوشنبه انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک «طرح خدمت و محرومیت زدایی» را در دستور کار دارند، همچنین درخواست تعدادی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بررسی خواهند کرد.

بنابراین گزارش نمایندگان کمیسیون انرژی در این روز میزبان وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان هستند.

*بررسی صلاحیت و برنامه‌های کاندیداهای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور و انتخابت دو نفر جهت معرفی به صحن در کمیسیون برنامه و بودجه

*بررسی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات روی میز کمیسیون صنایع مجلس

براساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز یکشنبه (11 دی ماه) اعضای این کمیسیون به بررسی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات در اجرای ماده 212 قانون آئین نامه داخلی مجلی شورای اسلامی می‌پردازند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن روز دوشنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهند بود تا فاطمی امین به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 1 ماده 45 قانون آیین‌نامه داخلی مربوط به رفع تعهد ارزی و آسیب خوردن به واحدهای تولیدی و صنعتی دیگر دستورکار روز دوشنبه (12 دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد بود.

*حضور بذرپاش در کمیسیون عمران به منظور ارائه گزارش عملکرد قانون جهش تولید مسکن

بر اساس دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعضای این کمیسیون در نشست روز (دوشنبه 12 دی‌ماه) درخواست انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در اجرای ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کنند و در ادامه این نشست نیز وزیر راه و شهرسازی گزارشی را از عملکرد قانون جهش تولید مسکن ارائه می‌کند.

همچنین در کمیته حمل و نقل ریلی وضعیت خطوط حومه ای (راه آهن و مترو) در کشور و تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی حومه ای با دعوت از مسئولین وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت شهرهای جدید، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت کشور، استانداری تهران، استانداری اصفهان، استانداری خراسان رضوی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است کمیته مسکن و عمران شهری و روستایی در محل مرکز پژوهش‌های مجلس نشستی را با حضور مسئولین مربوطه به منظور بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری برگزار می‌کند.

*دستورکار اعضای کمسیون کشاورزی

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی این کمیسیون در روزهای ( یکشنبه 11 و دوشنبه 12 دی ماه ) نشست برگزار می‌کند که بر اساس آن در نشست روز یکشنبه موضوع برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی با حضور مسئولین مربوطه بررسی می‌شود.

همچنین صبح روز (دوشنبه 12 دی ماه) کارگروه ویژه بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ( مارپل) اعاده شده از شورای نگهبان نشست خود را برگزار می‌کند و پس از آن نیز مصوبات نظارت میدانی اعضای کمیسیون از استان ایلام بررسی می‌شود.

همچنین بعد از ظهر (دوشنبه 12 دی ماه) ادامه ایرادات مجمع به طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی و علاوه بر این مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان داروی دامی بررسی می‌شود.

*بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی در کمیسیون حقوقی مجلس

-بررسی طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در کمیته حقوق و جزا و جرم شناسی

-بررسی مبحث شرکت های تعاونی کتاب شرکت های لایحه تجارت ( اعاده شده از شورای نگهبان ) در کمیته حقوق خصوصی

-بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی مصوب 1374 و ادامه طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق خصوصی

-بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور (مواد ( 1 ) و ( 2 ) ارجاعی از صحن علنی) در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی

-بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور (مواد ( 1 ) و ( 2 ) ارجاعی از صحن علنی) در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها