صباغیان: آلودگی هوای تهران در حال خفه کردن مردم است

کد خبر: 1195914

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: آلودگی هوا در تهران در حال خفه کردن مردم است که باید پرسید مسئولان شهری و شهردار تهران چه می‌کنند.

صباغیان: آلودگی هوای تهران در حال خفه کردن مردم است

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: آلودگی هوا در تهران در حال خفه کردن مردم است که باید پرسید مسئولان شهری و شهردار تهران چه می‌کنند.

محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 11 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر کشور گفت: آلودگی هوا در تهران در حال خفه کردن مردم است، نفس کشیدن را نیز از مردم دریغ می‌کنید و این در حالی است که بیان می‌شود این وضعیت تا آخر هفته تداوم دارد، باید پرسید مسئولان شهری چه کاری انجام می‌دهند، شهردار تهران چه می‌کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس افزود: در حال حاضر برای رفع این مشکل تنها دانش‌آموزان را از تحصیل محروم می‌کنید، ما مجلسی‌ها هم سکوت کردیم، حداقل باید جلسه‌ای بگذاریم.

وی اضافه کرد: کودکان، اشخاص بیمار و افراد در خطر چه گناهی کره‌اند، در مرگ آنها ما نیز شریک هستیم.

صباغیان خطاب به رئیس جمهور، رئیس مجلس و مصری که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت، گفت: بهار و خزان رفت و دی می‌رسد، نمی‌دانم خسارت کشاورزان کی می‌رسد؛ خسارت کشاورزان هنوز پرداخت نشده و سرمازدگی موجب شده برخی از اربابان دست گدایی دراز کنند، دولت نیز هیچ توجهی نمی‌کند هر چند برآورد خسارت توسط وزیر کشاورزی تأیید شده اما سازمان برنامه اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد؛ برخی مطرح می‌کنند که این عدد حدود 12 هزار است که می‌دهیم، بانک‌ها نیز نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک کشاورزی قاتل کشاورزی است و حتی تمدید نیز نمی‌کند از نمایندگان خواست که به این موضوع ورود کنند زیرا توجه به این موضوع نمی‌شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آقای عسگری در هفته جاری جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دهد، از آنجایی که کشاورزان بدهکار هستند، از طرفی زمانی که به بانک مراجعه می‌کنند با جریمه بانکی مواجه می‌شوند، از سوی دیگر کشاورزان از دولت طلبکار هستند و دولت طلب آنها را نمی‌پردازد، حداقل باید جریمه مناسبی مانند جریمه بانکی تعلق گیرد، یا اینکه طلب آنها زودتر پرداخت شود./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها