گلایه اژه ای از حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه

کد خبر: 1196193

رئیس قوه قضائیه خواستار جلوگیری از افزایش حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه شد.

گلایه اژه ای از حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه خواستار جلوگیری از افزایش حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دوشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضائی کرمان با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اظهارداشت: باید جلو افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه گرفته شود و چنانچه وضع ورودی‌ها به همین منوال باشد، توان نیروهای ما اعم از قضات و کارکنان به سبب کثرت کار زیاد و متراکم فرسوده می‌شود.

وی تاکید کرد: لذا ما در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری از جمله ارائه لوایح مربوطه، از حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع و محاکم قضائی بکاهیم.

وی با اشاره به راه‌های تقلیل حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی گفت: اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه و توسعه و بسط بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی نمایندگان قضات و کارکنان قضائی دادگستری کرمان در این جلسه مطرح شد، گفت: من این مسائل و مشکلات مطرح شده را قبول دارم و به همراه همکارانم در ستاد قوه قضائیه شبانه‌روز برای رفع این مسائل و مشکلات در تلاش هستیم.

وی بیان داشت: شما قضات و کارکنان قوه قضائیه می‌توانید با فکر و خلاقیت خود دستگاه قضائی را در راستای پیشبرد امور با همین امکانات موجود یاری رسانید و تحقیق و بررسی کنید که آیا همکاران شما با هر آنچه در توان‌شان است برای پیشبرد امور قضائی، همت می‌گمارند یا خیر؟

وی اظهارداشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به سبب اخلاصی که داشت، دل‌های نیروهای مستعد را در نقاط مختلف منطقه و حتی جهان جذب کرد و این نیروهای مستعد را به نیروهای عملیاتی در عرصه‌های مختلف تبدیل کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها