وزیر کشور: شهید سلیمانی همواره از دل تهدیدها، فرصت‌سازی می‌کرد

کد خبر: 1196393

وزیر کشور در مراسم گرامی‌داشت سومین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی همواره از دل تهدیدها، فرصت‌سازی می‌کرد و با روحیه انقلابی، در نبرد علیه تروریسم و تکفیر، به جهاد می پرداخت.

وزیر کشور: شهید سلیمانی همواره از دل تهدیدها، فرصت‌سازی می‌کرد

احمد وحیدی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در محل وزرات کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی  نقطه اوج حرکت مسیر انقلاب اسلامی بود و این شهید بزرگوار و والا مقام با اراده الهی و اعتقاد راسخ به حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در جبهه حق علیه باطل تلاش کرد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وزیر کشور همچنین به توصیف‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید سلیمانی داشتند، اشاره کرد و گفت: براساس بیانات معظم له، شهید سلیمانی یک مکتب است و باید از این مکتب برای رشد و تعالی همه جانبه بهره لازم گرفته شود.

وحیدی با یادآوری مجاهدت شبانه‌روزی شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی حجت ماست و اینکه چگونه همواره از دل تهدیدها، فرصت سازی می‌کرد و با روحیه انقلابی به جهاد می‌پرداخت.

وی ادامه داد: هنگامی که شهید سلیمانی وارد صحنه تحولات منطقه به خصوص در عراق و سوریه شد، بیشتر افراد تصور نمی‌کردند که خطر تکفیریسم داعش به این زودی پایان یابد؛ اما شهید سلیمانی با بسیج نیروها امنیت را برای منطقه به ارمغان آورد.

وحیدی با تاکید بر اینکه نباید اتفاقات و صحنه های بزرگ را در کشور فراموش کنیم؛ گفت: داعش با حمایت قدرت های استکباری در منطقه شکل گرفت و یک تهدید فوری و همه جانبه برای امنیت منطقه بود. همگان شاهد هستند که شهید سلیمانی با حضور میدانی در صحنه نه فقط برای مسلمانان که نجات بخش مسیحیان و ایزدی ها هم در عراق شد.

وی با بیان اینکه بایستی نسل جوان را نسبت به رشادت های صورت گرفته در حوزه های امنیتی و اقتصادی آگاه سازیم؛ گفت:  فریضه جهاد تبیین ناظر به همین امر است که مسائل و شجاعت سردارانی بزرگ همچون سردار سلیمانی برای نسل جوان بازگو شود.

وزیر کشور افزود: امروز نام سردار سلیمانی پس از حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرار دارد و این نشان می دهد که این سردار بزرگ چه جایگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وحیدی با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: شهید سلیمانی مسیری روشن و پرفتوح است، راه این شهید پرافتخار ادامه دارد و شهیدان "آرمان علی وردی" و "روح الله عجمیان" برخاسته از همین مکتب هستند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها