رفع ایرادهای شورای نگهبان به طرح بررسی دومرحله‌ای لایحه بودجه

کد خبر: 1196551

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان، بندهایی از طرح بررسی دو مرحله‌ای لایحه بودجه را بررسی و اصلاح کردند.

رفع ایرادهای شورای نگهبان به طرح بررسی دومرحله‌ای لایحه بودجه

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه - ۱۴ دی ماه- مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح مواد (۱۸۰) و (۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده است، با اصلاح بندهایی از این طرح موافقت کردند.

با اصلاحات انجام شده، مصوبه به شرح زیر اصلاح شد:

۱- در انتهای فراز اول، عبارت «وزارتخانه‌ها و سایر دستگاههای اصلی که فهرست آن توسط دولت احصاء و به تصویب هیأت وزیران می رسد و در لایحه بودجه نیز ذکر می شود» حذف و عبارت «قوه مقننه، قوه قضائیه، وزارتخانه ها، سازمان های مستقلی که عالی ترین مقام آن را رئیس جمهور منصوب می‌کند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروهای مسلح، نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری و نهادهای مصرح در قانون اساسی» جایگزین می شود.

۲- در فراز دوم، عبارت «وزراتخانه ها و سایر دستگاههای سیاستگذار» به عبارت «دستگاه ها و نهادهای مذکور» اصلاح می شود.

۳- در فراز سوم، «این بخش منحصراً مشتمل بر ارقام و اعداد جداول است» به عبارت «در این بخش فقط به ارقام و اعداد جداول بدون تفکیک کلیات و جزئیات رسیدگی می‌شود» اصلاح می شود و در انتهای همین فراز، عبارت «مهلت مجلس برای رسیدگی به بخش دوم از زمان وصول حداکثر به مدت ۴۰ روز است» اضافه می شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها