کوشکی: حاج قاسم جاذبه و دافعه را با هم داشت

کد خبر: 1197159

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد.

کوشکی: حاج قاسم جاذبه و دافعه را با هم داشت

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد.

بر این اساس این مراسم با حضور سردار محمدجعفر اسدی ، سارا عرفانی،  محمد صادق کوشکی حامد حاجی حیدری،خانواده شهید قاضی خانی و شعرخوانی احمد بابایی برگزار شد.

محمدصادق کوشکی در این مراسم گفت: آنچه که در طول این سه سال در مورد سردار گفته شده، نیمی از واقعیت بوده است، تصویری تحریف شده که فقط جاذبه داشته و حاج قاسم را یک سوپر قهرمان دست نیافتنی معرفی کرده است.

وی افزود: اما سردار سلیمانی فردی بود که جاذبه و دافعه را با هم داشت. او شخصیت با نظم و محکمی داشت که شاید خیلی از ماها نمی‌توانستیم تحمل کنیم.

کوشکی گفت: این جدیت گمشده خیلی از مسئولین و افراد خوب کشور هست. جنگ شوخی ندارد، آن هم جنگی که ابعاد سیاسی دیپلماتیک و منطقه ای دارد.

وی ادامه داد: هر جنگی که سردار سلیمانی با آن مواجه بود دارای ابعاد دیپلماتیک و حیثیتی بوده، بنابر این ایشان باید کار را جدی می‌گرفت. طرف آمریکایی با تمام داشته هایش به عراق آمده بود. هر کسی بخواهد ترمز جمهوری اسلامی را بکشد باید عراق را در دست بگیرد و آمریکایی ها این را می‌دانستد.

کوشکی گفت: آمریکایی ها گفتند ما در عراق همه کار کردیم که یک حکومت دموکراتیک آمریکایی شکل بگیرد ولی دستی آمد و یک حکومت مردمی متمایل به جمهوری اسلامی شکل داد، این اتفاق از آدم هایی بر می‌آید که علاوه بر ایمان افراد منظم، دقیق و جدی باشند.

سردار محمدجعفر اسدی نیز در این برنامه گفت: ما امروز آمدیم تا در مورد یک سرباز ولایت صحبت کنیم، کسی که خودش را دربست در اختیار ولایت گذاشته بود و با ولایت بیعت کرده بود‌.

وی افزود: قاسم سلیمانی در یک روستایی در استان کرمان که از مرکز کرمان فاصله دارد، روستایی که در آن زندگی سخت و ساده تربیت شده است. او هشت سال در جبهه در مقابل همه استکبار جهانی که حالا جبهه اصلی اش صدام بوده ولی پشتوانه این جبهه همه استکبار بودند ایستاد، بعد از آن برای امنیت کشور در سیستان، هرمزگان و کرمان با اشرار را مقابله کرد.

سردار اسدی گفت:‌ قاسم سلیمانی همه انسان ها را عائله خدا می‌شناخت و می‌گفت احترام به عائله خدا یعنی احترام به خدا‌، به همین دلیل انقدر به مردم احترام می‌گذاشت و مردم را دوست داشت و آنچه قاسم را قاسم کرد اخلاص در کارهایش بود، ساده زیست بود.

وی گفت: او زحمت کشید و خدا هم پاداشش را داد، حاج قاسم از خدا می‌خواهد و خدا بهترین و کامل ترین نوع شهادت را به دست خبیث‌ترین انسان های زمین قسمتش می‌کند. حاج قاسم انسان عادی بود ولی هرکاری میکرد با محاسبه دقیق انجام می داد. مهم نبود کسی خوشش می آید یا نمی آید، مهم این بود که این کاری که می‌کند خدا دارد میبیند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها