محبی‌نجم‌آبادی: فاصله ارز نیمایی و آزاد تبعات منفی دارد

کد خبر: 1197553

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی یک خطای بزرگ انجام شد، مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز استفاده کردند، آن را برنگرداندند.

محبی‌نجم‌آبادی: فاصله ارز نیمایی و آزاد تبعات منفی دارد

بهروز محبی‌نجم‌آبادی  با اشاره به اینکه هر چقدر فاصله ارز نیمایی و ارز آزاد بیشتر شود، تبعات منفی و انحرافات آن هم بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: رئیس جدید بانک مرکزی مقداری پایه ارز نیمایی را بالا آورد که این کار کمک می‌کند فاصله ارز نیمایی با ارز آزاد کاهش یابد. فاصله بین ارز نیمایی و ارز آزاد باید به یکدیگر نزدیک شود تا زمینه فساد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه گرانی ارز در بازار آزاد ناشی از سوداگری و فضای روانی است، گفت: ما ناترازی ارزی نداریم، یعنی با ارزی که وارد کشور می‌شود، می‌توان نیازهای اساسی کشور را رفع کرد. اما اگر نیازهای کاذبی وارد میدان شود یا سوداگری اتفاق بیفتد، قطعاً این ناترازی را به وجود می‌آورد و عرضه و تقاضای ارز از یکدیگر فاصله می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی و مسئولان وزارت صمت باید همکاری کنند تا پرونده کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند، به سرعت بررسی شود و سریع‌تر ارز نیمایی به دست آنان برسد. قطعاً اگر صادرکنندگان و واردکنندگان با ارز نیمایی مورد حمایت قرار گیرند، آن ارز را هم به موقع تحویل خواهند داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی یک خطای بزرگ انجام شد، مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز موجود استفاده می‌کردند، آن ارز را برنگرداندند و همین مسئله باعث شد ما به صورت جدی با کمبود ارز مواجه شویم.

محبی‌نجم‌آبادی تاکید کرد: الان دیگر اینگونه نیست و همه کسانی که ارز نیمایی می‌گیرند، تعهد می‌دهند که آن را بازگردانند. این در حالی است که در دولت سابق از کسانی که ارز دولتی گرفتند، تعهد گرفته نشده بود. ما چون از این موضوع ضربه خوردیم، دیگر خطای گذشته را تکرار نمی‌کنیم و قطعاً کسانی که ارز نیمایی می‌گیرند، باید تعهد دهند که ارز را بازمی‌گردانند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها