سرلشکر باقری: اگر امنیت نباشد بسیاری از فعالیت‌ها شدنی نیست

کد خبر: 1197657

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس را محل تلاقی حاکمیت و مردم دانست.

سرلشکر باقری: اگر امنیت نباشد بسیاری از فعالیت‌ها شدنی نیست

سرلشکر باقری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان اسبق و جدید فراجا که بعد از ظهر امروز در ستاد مرکز پلیس کشور برگزار شد، یاد شهدا را گرامی‌ داشت و گفت: پلیس در بیش از ۱۱۰ روز گذشته به طور شبانه‌روزی از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم به طور جانانه دفاع کرده است. آنها با صبر و حوصله و تدبیر امنیت را به کشور بازگرداندند و به دهان کسانی کوبیدند که تلاش داشتند با یک جنگ ترکیبی کشور را با مشکل مواجه کنند.

وی ادامه داد: البته ماموران ما در این مدت با کم‌مهری‌هایی نیز روبه‌رو شدند به خصوص در روزهای نخست که برخی بی‌مهری‌هایی کردند. قطعا کسانی که کم مهری کردند باید به تعبیر مقام معظم رهبری آن را جبران کنند. البته ماموران انتظامی چشم‌داشتی ندارند.

باقری با تاکید بر اینکه باید قدر حافظان امنیت را بدانیم، گفت: حوادث سه و نیم ماه گذشته باعث می‌شود که قدر امنیت را بیشتر بدانیم. اگر امنیت نباشد بسیاری ار فعالیت‌ها شدنی نیست و حتی مسجد و نمازی باقی نخواهد.

باقری افزود: در سه ماه و نیم اخیر ماموران انتظامی با تمام توان پای کار آمدند و در کنار انجام وظایف همیشگی خود نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام کرده و ایستادگی کرده و امنیت و آرامش را به کشور بازگرداندند.

وی افزود: سپاه پاسداران و بسیج قهرمان هم بیشترین کمک را در این خصوص به پلیس کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به گستردگی فعالیت‌های فراجا گفت: پلیس تامین امنیت و آرامش در سراسر کشور را بر عهده دارد و تنوع ماموریتی بی‌نظیری نیز در آن وجود دارد. بطوریکه تنوع آن بیش از 20 نوع مختلف است و هر یک از این انواع نیز مستلزم داشتن دانش و تخصص مختص خود است. وظایفی که امروز پلیس در کشورمان بر عهده دارد در بسیاری از کشورها در چهار سازمان مختلف تقسیم شده است.

وی ادامه داد: امروز اصلی‌ترین و اساسی‌ترین سازمانی که آرامش و ثبات را تامین می‌کند فرماندهی انتظامی است. امروز فرماندهی انتظامی محل تلاقی حاکمیت در امور امنیتی و اجتماعی و در واقع محل تلاقی مردم و حاکمیت است.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: امروز در فضای مجازی ما شاهد جرایم و تخلفات مختلفی هستیم که پلیس در این زمینه نیز ورود کرده است. خوشبختانه سال به سال پلیس در کشور ما در حال ارتقاء و پیشرفت است. امروز منابع انسانی ما و نیرویی که به مجموعه انتظامی وارد می‌شود بهتر از گذشته است و ما نیروهای متدین‌تری داریم.

وی با بیان اینکه در دوران سردار اشتری برای هوشمندسازی پلیس اقدامات زیادی انجام شد، گفت:‌ البته مسیر طولانی تا آینده وجود دارد. لازم داریم تا بانک‌های اطلاعاتی ما تکمیل شده و به یکدیگر متصل شود. امروز اگر بخواهیم زمانی که سردار اشتری به مجموعه انتظامی پا گذاشت را با امروز مقایسه کنیم باید بگویم که در دوران فرماندهی ایشان تحولات گسترده‌ای رخ داده است. البته باید به سمت پلیس تراز انقلاب اسلامی برویم و در این خصوص راه طولانی در پیش است.

باقری تغییر ساختار انتظامی کل کشور، ارتقاء دانشگاه علوم انتظامی، تشکیل سازمان اطلاعات فراجا و ... را از جمله دستاوردهای سردار اشتری برشمرد و گفت: امروز نیز از تجربیات سردار اشتری در جایگاه مشاور انتظامی ستاد کل نیروهای مسلح استفاده خواهیم کرد. سردار رادان هم فردی خوشنام هستند که در این هشت سال دوری از کار اجرایی نسبت به انجام مطالعات راهبردی اقدام کرده و مطالعه عمیق و دقیقی در این زمینه داشت. ایمان، جهاد، تلاش، تدین، ایستادگی و مردم داری از ویژگی‌های سردار رادان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دوران فرماندهی سردار رادان در مجموعه انتظامی دوران سختی است، گفت: دشمن جنگی ترکیبی را آغاز کرده و زمانی که نتوانست با انواع تهدیدهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به نتیجه برسد امروز همه آنها را علیه ملت ایران به کار گرفته است. شما ببینید هیچ دوره‌ای نبوده که از روسای کشورهای استکباری انقدر واضح با افراد معلوم‌الحال دیدار کنند و بی‌شرمانه از آدم کشی و اغتشاش در کشور حمایت کنند. آنها تمام دستگاه‌های جاسوسی خود را بسیج کردند. این مقدار اسلحه وارد کردند که در این سه ماه با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و امپراطوری رسانه‌ای‌شان را نیز فعال کردند. اینها دوران سختی است و مرد آبدیده‌ای می‌خواهد که سردار رادان از پس آن بر خواهد آمد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها