توصیه نیکزاد به وزیر درباره سرمایه گذاری صندوق‌های بازنشستگی

کد خبر: 1197828

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صندوق‌های بازنشستگی به وابستگی این صندوق‌ها به بودجه عمومی دولت بازمی‌گردد و مجلس و دولت باید برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اهتمام داشته باشند.

توصیه نیکزاد به وزیر درباره سرمایه گذاری صندوق‌های بازنشستگی

 علی نیکزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: ۲۳.۶ میلیون مستمری‌بگیر صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور هستند و میزان مطالبات صندوق‌های بازنشستگی تا پایان سال ۱۳۹۹ قریب به ۵۰۰ هزار میلیارد بوده است که این اعداد و ارقام بر ضرورت اهتمام مجلس و دولت و حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات صندوق‌های بازنشستگی به وابستگی این صندوق‌ها به بودجه عمومی دولت بازمی‌گردد، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در رأس وزارتخانه قرار دارد و مدیریت دارایی‌های صندوق‌ها را برعهده دارد، باید به سمت مولدسازی دارایی‌های این صندوق و سرمایه گذاری‌های سودآور با اولویت سرمایه گذاری در بازار بورس گام بردارد. نباید سود سرمایه گذاری با منابع این صندوق کمتر از سود اوراق مشارکت بانکی باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار نسل آینده از شما این است که بازنگری در انتصاب افراد در سطح مدیریتی مؤسسات و شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی صورت گیرد. باید در پرداخت حقوق و مزایا برای کل کارکنان صندوق‌های بازنشستگی و مدیران این صندوق‌ها نظامات مشخصی پیش بینی شود.

نیکزاد تاکید کرد: نباید سود دارایی صندوق‌ها کمتر از سود بانکی باشد. استمرار نظام تأمین اجتماعی چند لایه و ترکیب بهینه مزایا در محاسبات کسورات بازنشستگی در سیاست‌های ابلاغی رهبری مورد توجه بود و ما نیز باید به آن بپردازیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم نیز اتخاذ هرگونه تصمیم در خصوص بیمه اجتماعی باید با پیش بینی منابع آن همگام باشد، گفت: محاسبات بیمه‌ای باید به گونه‌ای باشد که حقوق بین نسلی را نیز مدنظر قرار دهد. امیدواریم کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار دولت دست به دست هم داده تا علاوه بر بازنشستگان فعلی، شرمنده بیمه شدگان بین نسلی صندوق‌های بازنشستگی نشویم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها