حاجی دلیگانی: بودجه ناقص را نمی‌توان اعلام وصول کرد

کد خبر: 1197903

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مجلس در عدم اعلام وصول لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خلاف قانون نیست، چرا که دولت جداول و برخی از ردیف های بودجه را برای ما ارسال نکرده است.

حاجی دلیگانی: بودجه ناقص را نمی‌توان اعلام وصول کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مجلس در عدم اعلام وصول لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خلاف قانون نیست، چرا که دولت جداول و برخی از ردیف های بودجه را برای ما ارسال نکرده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش در پاسخ به این سوال که آیا عدم اعلام وصول این لایحه توسط مجلس خلاف قانون است؟ اظهار داشت: دولت هنوز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به صورت کامل و رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه نداده است.

وی متذکر شد: چندی پیش اعلام شد که رئیس جمهور بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است، در حالی که آن چیزی که به ما ارائه شد، بودجه کامل نبود و جداول و برخی از ردیف‌ها هم ارائه نشده بود. ما نمی‌توانیم بودجه‌ای را اعلام وصول کنیم که کامل نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی چندی پیش طرحی را در دستورکار داشت که بر اساس آن روند بررسی لایحه بودجه سنواتی تغییر می‌کند و باید احکام و جداول بودجه به صورت جداگانه به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان چند روز پیش این مصوبه را تأیید کرد و از زمانی که این قانون ابلاغ شود، باید اجرا شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان اخیراً مصوبه مجلس مبنی بر دو مرحله‌ای شدن بررسی لایحه بودجه سنواتی را تأیید کرده است، پس دولت باید لایحه بودجه را بر اساس قانون مستقر و مطابق با روندی که طی همه سال‌های گذشته به صورت کامل به مجلس ارائه می‌کرد و به همراه احکام و جداول، به مجلس می‌فرستاد که این کار را نکرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس می‌تواند دو کمیسیون تلفیق جداگانه برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه تشکیل دهد تا سریع‌تر این لوایح بررسی و آماده بررسی در صحن علنی شوند.

حاجی دلیگانی گفت: تا پایان سال قاعدتاً نمی‌توان لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه را به صورت کامل در مجلس بررسی کرد و چنین فرصتی نداریم و ممکن است بودجه را به صورت چنددوازدهم بررسی کنیم. در قانون هم به صراحت آمده است که اگر دولت تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس نداد، باید بودجه چنددوازهم را هم ارائه دهد.

وی اظهار داشت: البته فردا صبح مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای غلیرعلنی برگزار می‌کند و وضعیت بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه مشخص خواهد شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها