توصیه پورابراهیمی به دولت برای پوشش هزینه ها

کد خبر: 1198095

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در بودجه به سمت درآمدهای پایدار برای پوشش هزینه ها برود، گفت: در هشت ماهه امسال حدود ۱۰۳ درصد درآمدهای مالیاتی و ۳۹ درصد درآمدهای گمرکی محقق شد و درآمد ناشی از فروش نفت نیز به حدود ۶۷ درصد رسیده است.

توصیه پورابراهیمی به دولت برای پوشش هزینه ها

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی روز چهارشنبه - ۲۱ دی - مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با یادآوری اینکه ناترازی بودجه و نظام بانکی اصلی ترین عامل کاهش ارزش پول ملی در نظام اقتصادی است، گفت: طبق نظر همه کارشناسان اقتصادی باید این ناترازی ها را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار مدیریت قوی دولت در حوزه سیاست های ارزی و همچنین رعایت تراز عملیاتی شد و گفت: تراز عملیاتی به ما به التفاوت میان هزینه‌های اجتناب ناپذیر و کاملا ضروری برای پرداخت با درآمدهای قابل اتکا همچون درآمدهای مالیاتی، گمرکی و خدمات دولتی است.

پورابراهیمی در ادامه میزان تعهدات اجتناب ناپذیر دولت در بودجه امسال را حدود هزار میلیارد تومان برآورد کرد و درآمدهای پایدار دولت را ۶۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: از سال گذشته تاکنون متوسط بدهی دولت به نظام بانکی ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که در طول یکسال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ارقام تحقق درآمدهای دولت اظهار داشت: طبق گزارش عملکرد هشت ماهه بودجه، در سال جاری درآمد مالیاتی حدود ۱۰۳ درصد، درآمدهای گمرکی حدود ۳۹ درصد و درآمد ناشی از نفت حدود ۶۷ درصد محقق شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار آن شد که دولت بویژه در بودجه سال آینده، به دنبال درآمدهای پایدار باشد تا مشکل ناترازی رفع شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها