اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از واکنش امیرعبداللهیان به شایعه استعفایش تا اقدام حقوقی علیه شارلی ابدو

کد خبر: 1198126

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و یکم دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

از واکنش امیرعبداللهیان به شایعه استعفایش تا اقدام حقوقی علیه شارلی ابدو

مشروح گفت‌وگوهای حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه،‌ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، جواد اوجی وزیر نفت، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتف محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اینترنت برای مردم مثل هوا می‌ماند/ اینترنت طبقاتی نداریم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اینترنت مثل هوا می‌ماند،‌ افزود: اینترنت به تمام زندگی مردم وابسته شده، از اقتصاد، آموزش، فرهنگ و سرگرمی پس نمی‌شود اینترنت را قطع کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اینترنت طبقاتی به این معنا که یک طبقه خاصی اینترنت پرسرعت داشته باشد، نداریم و همه مردم برای ما خاص هستند.

داروهای خاص را بطور سهمیه بندی توزیع می کنیم

بهرام عین اللهی  وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در پاسخ به سوالی در مورد روند توزیع داروهای خاص ازجمله انسولین گفت: داروهای خاص را بطور سهمیه بندی توزیع می‌کنیم، درمورد انسولین هم آنهایی که به پزشک متخصص غدد یا داخلی مراجعه می‌کنند و برای آنها نسخه الکترونیک داده می شود ، این دارو به صورت سهمیه ای ارائه می شود.

با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌ بسیاری از هنرمندان بازداشتی حل شد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین پیگیری های وزارت ارشاد برای آزادی برخی چهره‌های هنری که در بازداشت به سر می‌برند، گفت: وظیفه خود می‌دانستیم از هنرمندانی که مشکلی داشتند حمایت کنیم، ولی برخی فعالیت آنها ربطی به کار هنریشان نداشته است و در اجتماع غیرقانونی شرکت‌ کرده‌اند. تعداد بسیار زیادی از افرادی که دچار مشکل شدند با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌شان حل شد.

واکنش امیرعبداللهیان به شایعه استعفایش/ توضیح در مورد اعتراض به عراق

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد اقدام برخی از مقامات عراقی از جمله نخست وزیر این کشور در ارتباط با استفاده از نامی مجعول به جای واژه خلیج فارس گفت: سه روز پیش سفیر عراق را فراخواندیم  و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کردیم ، دیروز نیز  آقای نخست وزیر عراق در توئیتی به نحوی مسئله را جبران کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در مورد شایعه استعفایش، گفت: من چنین‌چیزی‌ را نشنیده‌ام و در پاسخ به این سوال که پس این موضوع را تکذیب می‌کنید؟ گفت: قویا.

امروز در پیک تولید گاز هستیم

جواد اوجی وزیر نفت با اعلام اینکه امروز در پیک مصرف گاز هستیم، تاکید کرد که سعی داریم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف خانگی است و به دستور رییس جمهور اولویت اول وزارت نفت همین است.

وی همچنین با اشاره به گزارش‌های هواشناسی که پیش بینی شود یک جبهه هوای بسیار سرد سیبری را در کشور داشته باشیم و این برودت هوا تا هفته اول بهمن ادامه داشته باشد، گفت: الان هم در مناطق شمالی و نیز کل کشور دمای ۲۱ استان زیر صفر است و یخبندان داریم. الحمدالله با تدابیر خوبی که وزارت نفت و شرکت ملی نفت و گاز در بحث تولید حداکثری گاز از میادین مشترک و مستقل اندیشیده و با توجه به اینکه همه خطوط ما از قبل تعمیر شده‌اند، مشکلی در تامین گاز کشور نخواهیم داشت.

تغییرات مفهومی و مصداقی در آیین نامه تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور انجام می شود

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا در آیین نامه تعیین مشاغل سخت و زیان آور بازنگری انجام می شود؟ گفت: تغییرات هم مفهومی است و هم مصداقی. امکان دارد بعضی از مصادیق وجود داشته باشد که مشمول مصادیق سخت و زیان آور باشد که در آیین نامه نیامده باشد و آنها اضافه می شود و ممکن است در مفاهیم هم اصلاحاتی داشته باشیم.

بهادری جهرمی آخرین تصمیمات دولت را تشریح کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت آخرین تصمیمات دولت را تشریح کرد و همچنین گفت: امروز در جلسه هیئت وزیران آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارائه شد، مجدداً رای‌گیری درباره کل لایحه به عمل آمد و بعد از آن رییس‌جمهوری در مجلس حاضر شد.

پرداخت وام ازدواج ۳۵ درصد رشد داشته است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های ازدواج از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافته استریال گفت: تا کنون ۷۴۳هزار نفر موفق به دریافت وام ازدواج شدند. براساس آمار دقیق بانک مرکزی که امروز صبح به دستم رسید، تاکنون ۱۰۲هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و من در هیات دولت از بانک مرکزی تشکر کردم.

ایران علیه شارلی ابدو اقدام حقوقی می‌کند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره واکنش حقوقی لازم درباره اقدام نشریه شارلی ابدو، اظهار کرد: دراین رابطه نظرات کارشناسی از وکلای داخل و خارج کشور و هیئت حقوقی خود گرفته و پس از بررسی‌های لازم، اقدام می‌کنیم.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در ساز و کار همکاری سازمان های مالیاتی طرح پهنه راه» موافقت کرد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها