رییسی در سفر استانی یزد:

استقلال کشور به رونق تولید بستگی دارد/ کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد +فیلم

کد خبر: 1198262

 رئیس جمهور در دومین سفر استانی از دور دوم سفرهای استانی دولت به استان یزد سفر کرد تا ضمن بررسی مصوبات دور نخست‌، برای مشکلات استان مصوبات جدید داشته باشند.

استقلال کشور به رونق تولید بستگی دارد/ کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد +فیلم

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

مشکلات استان یزد را احصا کرده‌ایم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه استان یزد در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در این سفر انشاالله با مردم عزیز و پرتلاش استان یزد و مدیران این استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف دیدار داریم.

وی با ادای احترام به شهدای استان از جمله آیت الله شهید صدوقی(ره) و تمامی مفاخر استان یزد که جزو مفاخر ایران اسلامی و جهان اسلام هستند خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر به دلیل شرایط کرونایی توفیق دیدارهای مردمی را نداشتم اما در این سفر که دو روزه انجام می‌شود، علاوه بر نشست های کاری با مدیران و مسئولان، حتما دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت تا بخشی از دین خود به این مردم را انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم در این دو روز از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که مردم دارند به ویژه در برخی شهرستانهایی که در نقاط غیربرخوردار قرار گرفته اند آگاه شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: پیش از این سفر نمایندگانی را به استان اعزام کرده و با اقشار مختلف دیدار کرده اند و تمامی نیازهایی که مردم در استان داشته و دارند را احصا کردیم و امیدواریم در این سفر دغدغه‌های مردم را دنبال کرده و بخشی از آن را در این سفر تصمیم بگیریم و اگر مواردی باید در مرکز دنبال شود با جدیت دنبال شود تا مردم استان یزد مثل همیشه که با امیدواری، قناعت، قنوت و ارتباط با خدا، درصحنه بودن، رشادت و ایثار زندگی کردند بعد از این هم همین جلوه‌های زیبا را داشته باشند.

وی از هدیه هیئت‌های مذهبی یزد که یک ترمه به عنوان نماد یزد حسینیه ایران بود تقدیر و تشکر کرد.

کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس با حضور رئیسی

دقایقی قبل رئیس جمهور با حضور در محل پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد، این طرح که بزرگترین پروژه تاریخ استان یزد است را کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش تسنیم از یزد، یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که سال‌های سال به عنوان یک آرزوی دیرینه مردم این خطه کویری به حساب می‌آید، پروژه انتقال آب از منابع پایدار به استان یزد است.

این موضوع در سفرهای تمامی روسای جمهور به عنوان یکی از وعده‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت اما کمتر اقدام قابل توجه و خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شد.

از جمله پروژه‌هایی که برای سفر آیت‌الله رئیسی به استان یزد از قبل مورد بررسی قرار گرفته بود تا صرفا به یک وعده خلاصه نشود هم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد است.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار یزد از نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو و وزارت صمت، منابع این طرح که بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار نیاز هست از درآمدهای دولتی معادن در نظر گرفته شد و دقایقی قبل توسط رئیس جمهور این طرح کلنگ زنی شد.

پروژه‌ انتقال آب خلیج فارس به استان یزد به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ این استان به حساب می‌آید که آینده این استان کویری و توسعه یافته را حداقل به مدت نیم تا یک قرن آینده تضمین می‌کند.

طول انتقال این خط بالغ بر 840 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شده و بنا بر گفته مسئولان استان یزد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که بتوان از آن در حدود سه سال بهره‌برداری کرد.

در این برنامه همچنین 16 پروژه صنعت آب و برق استان یزد که حاصل مصوبات سفر قبل رئیس جمهور به استان یزد در آذرماه سال قبل است هم مورد بهره برداری قرار گرفتند.

رییسی: دشمن در فشار حداکثری علیه ایران موفق نبود

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین کلنگ‌زنی پروژه طرح انتقال آب دریای عمان به استان یزد و افتتاح پروژه‌های‌ آب این استان اظهار داشت: شکوه این مراسم به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) است و به این برکت خدمت بسیار ضروری برای زندگی این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 16 طرحی که در این استان به بهره برداری می‌رسد از کارهای بسیار ضروری برای زندگی مردم این استان است و به ویژه این کار بزرگی که با تلاش عزیزانمان در استان یزد آغاز می‌شود و با همکاری همه بخش ها برای آب رسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور در حال پیگیری است از کارهای بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

رئیس جمهور گفت: رفع مشکل آب به عنوان ضروری ترین عنصر برای حیات مردم است و شکوه این مراسم آن است که در این سردی هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغولند که مشکل مردم را رفع کنند.

وی انجام پروژه خط پدافندی یزد که در کمتر از 5 ماه انجام شده را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: این پروژه به صورت عادی حداقل در 18 ماه انجام می‌شود اما در یزد با کار جهادی در مدت کمتر از 5 ماه انجام شده و این بسیار خوب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر نیرو مشکلات آبی را با تدبیر و مدیریت خوب به نحو مناسبی پیگیری کرده است، گفت: لازم است از پیگیری‌های صورت گرفته برای این پروژه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

رئیسی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی در این کار نقش داشتند و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در کشورمان داریم گفت: دشمن تلاش کرده با تحریم، تهدید و تنگناها ما را در فشار حداکثری قرار دهد اما موفق نشده است.

وی تصریح کرد: امروز هم خودشان اعلام می‌کنند که ما در فشار حداکثری موفق نشدیم و دلیل آن هم وجود اراده‌های پولادینی است که می‌خواهند بگویند ما در جنگ اراده‌ها به هیچ عنوان حاضر به متوقف شدن در پیشرفت و تسلیم نیستیم بلکه بنا داریم این پیشرفت را ادامه دهیم.

رئیس جمهور گفت: با این شرایط تحریمی و تهدیدی اجرای این 16 کار و پروژه بزرگ و کارهایی که در حوزه مخازن، پساب چرخوانی، پشتیبانی آب شرب و سایر پروژه‌ها همه جلوه یک اراده است که می‌خواهد بگوید ما متوقف نمی‌شویم و بنا داریم کشورمان را آباد کرده و رفاه اجتماعی را برای مردممان داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: آغاز این طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی کشور کار بسیار بزرگی است و از استاندار، وزیر نیرو و تمام شرکت‌ها و پیمانکاران می‌خواهم که زمان اجرای پروژه را سریع‌تر کنند و در مدت زمان کوتاه‌تری شاهد باشیم که این مشکل رفع شده است.

وی عنوان کرد: اینکه استاندار یزد اعلام کرد که مردم یزد از این پروژه خرسند هستند مایه خرسندی ماست و خوشحالیم که دغدغه مردم استان‌های مرکزی کشور رفع شود و آرامش در این استان‌ها وجود داشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امکان دسترسی به خلیج فارس برای ایران و برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد آب‌شیرین‌کن‌هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد همه امکاناتی است که خداوند به ما داده و باید از آن به درستی استفاده کنیم.

رئیسی بر مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: باید در استفاده از آب، برق، گاز و تمام آنچه که از مواهب الهی به ما و ملت ما داده شده باید صرفه جویی کنیم؛ نوع استفاده از آب، برق، گاز و بسیاری از این امکانات باید اصلاح شود.

وی اصلاح در الگوی مصرف را ضروری دانست و عنوان کرد: این موضوع بسیار مهم است چرا که میزان مصرف گاز در کشور ما به کشورهای دیگر دنیا تفاوت قابل توجهی دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار بسیار نام‌آور مردم استان یزد روحیه قناعت و دوری از اسراف است به نحوی که به یک شعار برای ویژگی‌های مردم این استان تبدیل شده است.

رئیسی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استان یزد این است که با امکانات کم و کار بسیار زیاد توانسته در طول تاریخ بیشترین بهره‌ها را ببرد و این موضوع برای این استان بسیار خوب بوده است.

وی بیان کرد: از کارگران و مهندسانی که در خط انتقال آب در حال تلاش هستند و قرار است به صورت شبانه‌روزی در هوای سرد و گرم فعالیت کنند تقدیر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: در صحبت کردن شاید کار ساده باشد اما در چنین شرایطی کار کردن بسیار سخت است ولی انگیزه خدمت به مردم به حدی بزرگ است که شاید این عزیزان کمتر احساس خستگی کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: از قدیم آب‌رسانی به مردم از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار بود و افرادی که در این طرح آب رسانی که یک عمر نیاز مردمی به آب را بیمه می‌کنند قطعا در نزد خدا ارزش بسیار بالایی دارد.

وی افزود: ما در دولت نسبت به انجام‌ طرح‌های بزرگ مصمم هستیم و با شعار ما می‌توانیم به دنبال آن هستیم که با اتکال به خدا و استفاده از داشته‌هایمان که مهمترین آن نیروی انسانی خوب است پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.

رئیس جمهور افزود: نام حضرت زهرا بسیار مبارک است و انشالله با توسل به این خانم بتوانیم برای مردم این استان اقدامات ارزشمندی را دنبال کنیم و این پروژه به نام آن حضرت مبارک باشد.

تعداد آب شیرین‌کن‌ها در کشور تا ۶ برابر افزایش می‌یابد

علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو بر اساس وظایف ذاتی و بر اساس اولویت‌های دولت سیزدهم، تأمین آب برای تمام نقاط کشور به ویژه فلات مرکزی ایران را در دستور کار خود قرار داده و برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی برنامه‌های عملیاتی اجرایی برای استان‌های مختلف کشور دارد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور به منظور افتتاح ۱۶ پروژه صنعت آب و برق به یزد سفر کرده‌اند که در این مراسم شاهد افتتاح دو مخزن بزرگ هستیم که تاب آوری یزد را به مدت هفت ساعت افزایش می‌دهد و در کنار آن دو پروژه آب چرخانی برای استفاده از پساب استان برای مصرف صنعتی مدنظر بوده است.

محرابیان ادامه داد: تعداد زیادی پروژه‌های برقی، خطوط انتقال و … نیز اجرا شده همچنین خط پدافندی آب شرب یزد از خط موجود انتقال از دریا در یک زمان بسیار کوتاه اجرا شد.

وزیر نیرو عنوان کرد: در یک زمان کوتاه این عملیات در استان انجام شد و با افتتاح خط دوم شاهد تأمین پایدار آب شرب استان یزد خواهیم بود./ مهر

طرح‌های آب و برق جلوه‌ای از یک اراده ملی است

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، در مراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اظهار داشت: ۱۶ طرحی که در صنعت آب و برق این استان رقم می‌خورد از کارهای ضروری برای مردم استان یزد است به ویژه کار بزرگی که امروز با تلاش مدیران و مردم یزد و با همکاری همه بخش‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: شکوه این مراسم این است که در این سرمای هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغول به کار هستند تا مشکل مردم حل شود، شکوه این مراسم این است که گره‌ای از زندگی مردم گشوده شود.

رئیسی با بیان اینکه خط پدافندی آب یزد اتفاق ارزشمندی است که ظرف ۵ ماه انجام شد، افزود: این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد به ویژه از وزیر نیرو که یک وزیر جهادی است زیرا استان‌های کشور اکنون با مشکل آب مواجه هستند اما وزیر نیرو و مجموعه او به رغم مشکلات مالی بسیار، با تدبیر امور را پیش می‌برد.

پروژه انتقال آب از خلیج فارس پروژه‌ای تمدن ساز است

مهران فاطمی در مراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اظهار داشت: دی ماه در تقویم استان یزد دارای لحظات شیرین و ارزشمندی است که در تاریخ یزد ماندگار خواهد شد، اول ۱۲ دیماه سالروز ورود رهبری به یزد که در آنجا رهبری فرمودند که می دانم مسئله اساسی و اصلی استان یزد، مسئله آب است و همان زمان به خط انتقال آب تاکید کردند.

وی افزود: امروز در تاریخ استان یزد دومین رویداد تاریخی، مهم و تمدن ساز با حضور رئیس جمهور مردمی شکل می‌گیرد و آن انتقال آب از خلیج فارس به یزد است.

استاندار یزد ادامه داد: انتقال آب، فصل مشترک همه مطالبات مردم استان با هر سلیقه و یکی از آرزوهای بزرگ مردم یزد است که به همت دولت خدمتگزار سیزدهم و همه مسئولان به ویژه وزیر نیرو دنبال شد و امروز شاهد افتتاح این ابرپروژه عمرانی به یزد هستیم.

قطعه اول بزرگراه اردکان- چوپانان افتتاح شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به همراه خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و محمد رستگاری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، به همراه جمعی از مدیران سازمان طی سفر به استان یزد، قطعه اول بزرگراه اردکان- چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر را افتتاح کرد.

ارزش این پروژه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

از مشخصات احجام و ابنیه این پروژه می‌توان به ۶۵ هزار متر مکعب خاک برداری، ۶۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۰۰ هزار تن آسفالت اشاره کرد.

در این پروژه ۸۵ دستگاه پل کوچک و ۲ دستگاه پل با دهانه ۸ متر احداث خواهد شد.

۱۶ پروژه صنعت آب و برق به طور همزمان در یزد افتتاح شد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد، ۱۶ پروژه صنعت آب و برق را به طور همزمان افتتاح و بهره برداری کرد.

کلنگ زنی خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد به طول ۷۲۰ کیلومتر با میزان انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب و صنعت، اجرای خط پدافندی انتقال آب یزد آب شامل اجرای ۳۰ کیلومتر لوله خط پدافندی انتقال آب یزد در حوزه زیرساخت – آب شامل اجرای ۳۰ کیلومتر خط لوله با قطر ۱۲۰۰ میلیمتر با ۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی شرکت چادرملو و اشتغال ۱۱۴ فرصت شغلی برای تأمین تأمین آب شرب شهر یزد در مواقع اضطراری با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر پانیه در حال حاضر و با پتانسیل افزایش تا ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه در شهر یزد و ساخت ۲ باب مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی سنگاوی با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان در حوزه آب از جمله این پروژه‌ها است.

در حوزه برق نیز ساخت پست ۶۳/۲۰ مزرعه کلانتر با سرمایه گذاری ۵۳ میلیارد تومان، ۲۹ پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت رستاق با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت یزدمهر با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان، پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بهاباد با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان، دو بی ۶۳ خط در پست ۶۳ صدوق با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان، توسعه دو بی ۶۳ کیلوولت در پست مهریز با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

دغدغه مسکن و کار را حل می‌کنیم

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، در جمع مردم یزد در میدان امیرچقماق با گرامیداشت روز زن اظهار داشت: افتخار همه آحاد بشریت، وجود صدیقه طاهره صدیقه (س) است و حضور ایشان منشأ همه خیرات و برکات برای عالم هستی است و خدا را شاکریم که عاشق فاطمه اطهر و فرزندان بزرگوار او هستیم و خدا را شاکریم در هر کوی و برزن شهر و دیار ما، نام فاطمه (س) نام پرآوازه و بلندی است.

وی افزود: امروز به برکت نام فاطمه اطهر و روز زن و مسئله محوری و مهم خانواده باید به معرفت نسبت به شخصیت فاطمه زهرا (س) و هم توجه به سیره و سلوک ایشان توجه جدی نشان دهیم.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در جامعه دارای شئون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند و در کنار مردان به درستی نقش ایفا می‌کنند و آنها نیز خدمتگزاران واقعی به مردم هستند و زنان و دختران جامعه ما با حفظ ارزش‌های اسلامی و الهی بر قله‌های افتخار و موفقیت جای گرفته‌اند و توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس تاکنون نقش آفرین و درخشان باشند.

اقدامات خوبی طی دو سال آینده در شبکه جاده‌ای کشور رخ خواهد داد

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح قطعه اول بزرگراه اردکان - چوپانان استان یزد اظهار د اشت: این قطعه ۳۰ کیلومتری بخشی از کریدور شمال به جنوب در مسیر استان یزد و شهرستان اردکان است و ارزش این پروژه با قیمت امروز حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که سایر قطعات این محور نیز تا پایان دولت به افتتاح خواهد رسید.

وی عنوان کرد: افتتاح ۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه تا پایان دولت در استان یزد هدف گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: استان یزد با توجه به قرار گیری در مرکز کشور و با توجه به اینکه هم محل توزیع بار و هم محل قرار گرفتن معادن بزرگ است، اهمیت استراتژیک از لحاظ شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای دارد.

بذرپاش گفت: پروژه‌های مهمی توسط بخش خصوصی و دولت در این استان افتتاح شده و محدودیت‌های منابع نیز از طرق مختلف جبران شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خبرهای خوبی در یکی دو سال آینده در حوزه جاده‌ای، شبکه بزرگراهی و ریلی کشور خواهیم داشت.

اختصاص اعتبار به کانون‌های مساجد / یزد محل بروز اراده‌های عالی

محمدمهدی اسماعیلی، در جلسه شورای اداری مروست با اشاره به اجتماعات عظیم مردمی که در طول چند ماه گذشته در ۱۳ آبان، تشییع شهدا، راهپیمایی ۹ دی و … اظهار داشت: مردم از فرصت‌های مختلف برای ابراز دلدادگی خود به رهبر انقلاب و ارزش‌های بالایی که میراث‌دار آن هستند، استفاده کردند.

وی بیان کرد: مشکلات این کشور حل شدنی است و باید همه همت خود را بگذاریم تا مشکلات حل شود، کشور به برکت پشتیبانی مردم و تلاش مسئولان روزهای خوبی در پیش دارد و همه پیش بینی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی نشان می‌دهد که با عزم و اراده‌ای که دولت انقلابی و پشتیبانی که رهبری دارد و همراهی که غاطبه مردم از خود نشان داده‌اند، در یک فرصت کوتاه دوباره فضای پرشور و نشاطی به شکل بارزی خود را نشان خواهد داد.

وزیر ارشاد ادامه داد: مسائل و مشکلات شهرستان مروست در سفر اول احصاء شده و هر قولی که به مردم داده شد، به سرانجام رسید، البته تفاوت سفر اول و دوم این است که بنا در سفر دوم، پیگیری مصوبات سفر اول است.

بیمارستان اشکذر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بازدید از پروژه خیری بیمارستان حضرت زینب (س) شهرستان اشکذر اظهار داشت: ساخت این بیمارستان از نظر ساختاری و فیزیکی رشد خیلی خوبی دارد و تا پایان سال ساختمان بیمارستان تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: با حمایت‌های وزارت بهداشت و تخصیص ارز، تجهیزات تخصصی و درمانی تهیه و بیمارستان سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به فضای فیزیکی مناسب بیمارستان افزود: با بهره برداری از این بیمارستان و انجام روش‌های درمانی جدید، موجب کاهش بار بیماری و افزایش کیفیت سلامت مردم منطقه می‌شود.

کلنگ زنی اولین واحدهای ویلایی مسکن ملی در مهریز به زمین می‌خورد

احسان خواجه رضایی، مدیر کل بنیاد مسکن یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجت الاسلام رئیسی در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد به شهرستان مهریز سفر کردند و در این سفر کلنگ ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی تک طبقه ۳ خواب در تمام شهرهای استان یزد به زمین خورد که ۶ هزار واحد آن مربوط به شهر یزد است.

این مسئول گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای شهروندان در نهایت تصمیم به ویلایی سازی یک طبقه در تمامی شهرهای استان از جمله شهر یزد صورت گرفت و تا کنون بالغ بر یک هزار و ۲۲۶ هکتار از زمین‌های شهری استان شناسایی و مراحل قانونی و مجوزهای لازم برای واگذاری به متقاضیان انجام شده است و بخشی از آنها مراحل نهایی آماده سازی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به شهرستان مهریز اولین طرح اقدام ملی ویلایی با افتتاح ۱۳۰ واحد ویلایی در قالب زمین‌های ۱۶۰ متری و با ۱۰۵ متر زیربنا به صورت دو خوابه در مهریز افتتاح خواهد کرد.

جزئیات برنامه های رئیس جمهور در استان یزد

رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و نیرو در این سفر 2 روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت 23 هزار و 600 واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان است.

مهمترین طرحی که قرار است با حضور رئیس جمهور کلید بخورد، انتقال آب دریا به کویر است تا مشکل کم آبی در این استان حل شود.

آغاز عملیات آماده سازی طرح شهرک پردیس زندگی در مساحت 377 هکتار، افتتاح نخستین بیمارستان بحران کشور، احیای کارخانه آهن بافق، گازرسانی به 66روستای استان یزد و 11 طرح انتقال و فوق توزیع این استان از برنامه‌های رئیس دولت سیزدهم در این سفر است.

دیدار با اقشار مختلف مردم در میدان امیرچقماق یزد، نشست با مدیران، نخبگان، صنعتگران و جوانان و همچنین شرکت در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان یزد است.

رئیسی: رفع مشکلات ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن مورد تأکید دولت است

با حضور و دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی احداث ۲۳ هزار ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به طور همزمان در ۴ شهر استان یزد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان یزد، عصر امروز (پنج‌شنبه) در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از واحدهای مسکونی ساخته شده بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحدهای مسکونی میزان رضایت آنها از خانه‌های ساخته شده و نیز شرایط پرداخت اقساط آن را جویا شد.

در ادامه با حضور و دستور رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت، ابرکوه، اردکان و کاریزبوم آغاز شد.

با دستور رئیس جمهور همچنین عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهرهای مهریز و یزد آغاز شد.

رئیسی در ادامه در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عشق به اهل بیت(ع)، دین‌مداری و ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته مردم استان یزد بویژه شهرستان مهریز عنوان کرد و گفت: از حضور در جمع عاشقان اهل بیت(ع) و محبان حضرت زهرا(س) بسیار خرسندم و همچنین بسیار خوشحالم که با اقدامات صورت گرفته و مشارکت شما مردم مشکل مسکن بخش قابل توجهی از اهالی این منطقه در حال مرتفع شدن است.

رئیس جمهور واحدهای مسکونی تک واحدی و حیاط‌دار این شهر را متناسب با فرهنگ مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه‌ای که در شهرستان مهریز با موفقیت انجام شده باید در دیگر نقاط استان بلکه نقاط مختلف کشور تکرار شود.

رئیسی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد، گفت: ما در دولت مصمم هستیم دغدغه‌ها و مشکلات اولویت‌دار مردم از جمله مشکل مسکن را حل کنیم و امیدواریم با روحیه انقلابی و جهادی وزرا، استانداران و مسئولین شهرستان‌ها، کاهش مستمر مشکلات شما مردم را شاهد باشیم.

رئیس جمهور در ادامه رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن را از جمله موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت دانست و اظهار داشت: هر چه در حل این مسایل اهتمام بیشتری داشته باشیم به همان میزان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه حفظ اصالت و تربیت دینی از مسایل بسیار مهم در حفظ کانون و بنیان خانواده است، گفت: بحمدالله مردم عزیز و انقلابی یزد که به استان قنات و قنوت و دارالعباده مشهور است به مسأله محوری خانواده توجه ویژه‌ای دارند و نباید بگذارند این مسأله مهم مورد تهدید واقع شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز یکی از بحران‌های جدی در جوامع بشری فروپاشی بنیان خانواده‌هاست، اما به برکت اهل بیت(ع) در کشور ما کانون گرم و صمیمی خانواده همچنان اصل و محور است.

رئیسی همچنین در پایان با اشاره به مزیت‌های بزرگ موجود در استان یزد از جمله در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری بر لزوم توجه ویژه به این ظرفیت‌ها برای رفع مشکل اشتغال مشکل جوانان این استان تأکید کرد.

مردم یزد، خودروی رئیسی را عوض کردند

مدیرکل روابط عمومی دفتر رییس جمهور در توییتی با اشاره به استقبال مردم یزد از رییس جمهور نوشت: رییس جمهور سوار خودروی روباز شد تا دیدار با مردم بهتر فراهم شود.

به گزارش ایسنا، متن توییت محمدمهدی رحیمی به شرح زیر است:

یزدی‌ها امروز گل کاشتند.

بارش برف روزهای اخیر و هوای صفر درجه هم، مانع حضور زن و مرد و پیر و جوان نشد.

 از ابتدای خیابان قیام (حدود یک کیلومتر مانده تا میدان میرچخماق) جلوی ون رئیس جمهور را سد کردند.

 در نهایت ماشین را عوض کرده، سوار خودروی روباز شدند تا دیدار با مردم بهتر فراهم شود.

آغاز عملیات ساخت ۲۳۶۰۰ مسکن ویلایی با حضور رئیس جمهور در یزد

 عملیات اجرایی ساخت ٢٣ هزار و ۶٠٠ واحد مسکن ویلایی به صورت تک طبقه حیاط دار و سه خوابه به در مساحتهای ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربعی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی در استان یزد آغاز شد.

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۲ دیماه با حضور در شرستان مهریز، دستور عملیات آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ویلایی در استان را صادر کرد.

در جریان سفر رئیس جمهور به شهرستان مهریز اولین طرح اقدام ملی، ۱۳۰ واحد ویلایی در قالب زمین‌های ۱۶۰ متری و با  ۱۰۵ متر زیربنا به صورت دو خوابه که ساخت انها تا مرحله سفت کاری انجام شده، جهت تکمیل در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

اراضی ۳۷۷ هکتاری شهرک پردیس زندگی در جاده یزد به تفت، اراضی ۴۰۰ هکتاری در محله حسن آباد و اراضی ۴۰۰ هکتاری در ابتدای جاده یزد ـ بافق نیز از جمله نقاطی است که قرار است واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در آنجا ساخته شود.

گفتنی است؛ پیش از این ۴۱۴ واحد نهضت ملی در استان تکمیل و بهره‌برداری شده و هم اکنون نیز دو هزار و ۳۲۵ واحد ویلایی و سه هزار و ۹۳۷ واحد آپارتمانی در قالب این طرح در استان در حال ساخت است.

از ابتدا تاکنون یک هزار و ۶۹۲ هکتار معادل ۵۹ هزار و ۴۳۱ واحد اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی در استان احصاء شده است.

بازدید رئیسی از کارخانه احیاشده تولید رادیاتور یزد

رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد از کارخانه احیا شده تولید رادیاتور یزد بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دولت مردمی به استان یزد، عصر امروز پنج‌شنبه از کارخانه احیا شده تولید رادیاتور یزد بازدید کرد.

این کارخانه از سال ۱۳۹۵ تا پیش از شروع به کار دولت سیزدهم به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل بود که با اهتمام دولت سیزدهم برای احیای واحدهای اقتصادی نیمه تعطیل مجدداً به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس جمهور همچنین در جریان بازدید از این واحد تولیدی احیا شده با تعدادی از کارگران شاغل در آن به صورت بی‌واسطه گفتگو کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

از ابتدای دولت سیزدهم با حمایت‌ها و برنامه‌های دولت، ۷۶ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان یزد به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند که کارخانه تولید رادیاتور یکی از این واحدها است.

رئیسی: واحدهای صنعتی زیادی در سنوات گذشته به ناحق دچار رکود و تعطیلی شدند

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است، اظهار داشت: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی که در شهرک صنعتی یزد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) از دست‌اندرکاران احیای این واحدهای صنعتی از جمله کارگران پرتلاش و مدیران جهادی تشکر کرد و گفت: این حرکت ارزشمند باید در قالب یک اقدام جهادی در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است که می‌شد از همان ابتدا موانع و مشکلات آنها را رفع کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از این واحدها گاهاً تا ۷ سال دچار رکود یا تعطیلی شده بودند، در حالی که این امکان وجود داشت که با تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت در منطقه موجب رونق تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور باشند.

رئیسی استان یزد را یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور دانست و گفت: احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل که موجب نگرانی خانواده‌ها و ناراحتی کارگران و مدیران آن شده است، کار و همتی جهادی می‌طلبد.

رئیس جمهور تصریح کرد: لازمه ایران قوی رونق تولید در صنعت و کشاورزی است و کشور ما همه ظرفیت‌های قوی‌تر شدن را دارد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: برغم همه تهدیدها و تحریم‌ها علیه کشور، در بخش‌های مختلف اراده پولادینی شکل گرفته که می‌تواند همه این تهدیدات را پشت سر گذاشته و قوت و قدرت آفرینی را در صنعت کشور رقم بزند.

رئیس جمهور در ادامه با تقدیر از استاندار جهادی و انقلابی استان یزد برای پیگیری سیاست‌های دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد، گفت: این جشن که برای احیای ۷۶ واحد صنعتی برگزار شده، باید ادامه یافته و مصمم باشید تلاش را در این زمینه مضاعف کنید و هرگز به وضع موجود قانع نشوید.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان یزد به مردان و زنان تلاشگر و اهل قناعت شهره است که از امکانات کم، ثمرات فراوان ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خدای متعال بتوانیم در عرصه تولید در این استان که مورد تأکید رهبری معظم انقلاب نیز هست، گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به رونق بخشیدن به تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر نقدینگی به طرف تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم، اما اگر به طرف دلالی و کسب و کارهای غیرمولد برود، باید نگران شد. اگر تولید رونق گرفت، رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حتمی است.

رئیسی تصریح کرد: ما به دنبال احیای سهم خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی هستیم که با تقویت تولید می‌توان به آن رسید.

رئیس جمهور همچنین از بانوان اثرگذار و تلاشگر در حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت: کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند ما را به نقطه مطلوب نزدیک‌تر کند و دلیلی ندارد که ما واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل داشته باشیم.

رئیسی همچنین احیای ۷۶ واحد صنعتی راکد را لبیک به پیام مقام معظم رهبری در توجه به امر تولید و اشتغال دانست و بار دیگر از تلاشگران نهضت احیای واحدهای اقتصادی تشکر کرد.

رئیس جمهور از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی بازدید کرد

رئیس جمهور از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی یزد برپا شده است، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دولت مردمی به استان یزد، از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی یزد برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند و نیز بخشی از مجموعه های احیاگر به ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و وضعیت کنونی خود پرداختند.

گفتنی است در یکسال گذشته ۷۶ واحد صنعتی در استان یزد احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌اند.

حجت الاسلام رئیسی در نشست طلایه‌داران پیشرفت در استان یزد:

تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است

رئیس جمهور تحقق اقتصاد مقاومتی را باعث تقویت و ارتقای امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر دولت مردمی به استان یزد، شامگاه پنجشنبه در دیدار طلایه‌داران پیشرفت و فعالان اقتصادی استان یزد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضور در این جمع را برای خود و همکارانش توفیقی بزرگ توصیف و تصریح کرد: امیدوارم تلاش شما برای پیشرفت و رشد اقتصادی، منشا آثار و برکات فراوان برای استان و کشور باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ضرورت امروز عرصه اقتصاد، اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی است که تکانه‌های داخلی و خارجی نتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: در این زمینه باید از همه تجریبات استفاده کرد و حتی تجربیات بیرونی را بومی کرده و مورد استفاده قرار داد.

رئیسی یکی از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی را دانش‌پایه شدن اقتصاد برشمرد و اظهار داشت: اگر دانایی ضمیمه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور شود، می‌تواند ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی را به شدت افزایش دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر چه بهره‌گیری از دانش‌های نوین در فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم و راهگشاست، اما افرادی نیز در عرصه فعالیت‌های اقتصادی داریم که با وجود نداشتن مدارک دانشگاهی، تجارب و سوابقی دارند که آنها را به بلد راه و کار اقتصادی تبدیل کرده و تجارب آنها بسیار ذی‌قیمت و ارزشمند است.

حجت الاسلام رئیسی تحقق اقتصاد مقاومتی را باعث تقویت و ارتقای امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است.

 رئیس‌جمهور: تولیدات ما رشد داشته است

نشانه‌هایی از اینکه به تولید توجه شده قابل مشاهده است.

باید موانع برای تولیدکنندگان برطرف شود.

رئیس‌جمهور: موافق واردات هیچ گونه کالایی که در داخل تولید می‌شود نیستیم

 رئیس‌جمهور: استقلال کشور به رونق تولید بستگی دارد

در این میدان مرد اقدام و عمل هستید  و دلیل آن صنایع پیشرفته در یزد و سایر نقاط کشور به همت یزدی‌ها است.

امروز در کشور به امید و اقدام و عمل احتیاج داریم.

هیچ مانعی را به رسمیت نشناسید.

 رئیس‌جمهور: صنعت گردشگری باید توسعه پیدا کند

پباید به اقتصاد گردشگری توجه کرد.

برای یک آیین‌نامه نباید کار معطل بماند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها