حجت‌الاسلام انصاری:‌ متأسفانه بعضی از مسئولان از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند

کد خبر: 1198493

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: شاید برخی از مردم کمتر برای شناخت سردار سلیمانی وقت بگذارند؛ این موضوع باید توسط عزیزان رسانه‌ای و همه کسانی که در حوزه جهاد تبیین فعال هستند مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری:‌ متأسفانه بعضی از مسئولان از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفتگویی رادیویی با اشاره به لزوم ترویج مکتب شهید سلیمانی، اظهار کرد: تعبیر مکتب شهید سلیمانی را اگر در قالب مکتب علوی، انقلاب یا اسلام پیش ببریم شاید فراگیرتر و بهتر باشد.

 وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک مسلمان برجسته و تمام‌عیار بود، ادامه داد: شاید همه مردم ما هنوز بسیاری از ویژگی‌های سردار را نشناسند و فکر کنند سردار تنها در بحث مسائل نظامی موفق بوده است و کمتر برای شناخت این سردار وقت بگذارند؛ این موضوع باید توسط عزیزان رسانه‌ای و همه کسانی که در حوزه جهاد تبیین فعال هستند مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من فکر می‌کنم قدرت نرم هر کشور مبتنی هست بر ارزش‌هایی که مردم در آن کشور دنبال می‌کنند و اگر افرادی که پاسدار و نماد آن ارزش‌ها هستند، به خوبی تبیین شوند، این ارزش‌ها در جامعه نهادینه می‌شوند.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: هدفی که ما در انقلاب و نظام جمهوری داشتیم، یک سلسله از ارزش‌هایی بود که مهمترین ویژگی‌های آن ایمان و صداقت، راستی و درستی، مهربانی و پاک‌دستی بود. به هر میزان که جامعه ما به این ارزش‌ها پایبند باشند و در عمل تعهد داشته باشند، جنبه الهام‌بخشی و انسجام ملی، تقویت همبستگی ملی در کشور افزایش می‌یابد. همان چیزی که ما در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم که علی‌رغم مشکلات مالی و اقتصادی که وجود داشت، انسجام، وحدت و همدلی باعث می‌شد همه توطئه‌ها و 8 سال جنگ جهانی علیه کشورمان را از سر بگذرانیم.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از کسانی بود که به حق، به تمامی مبانی معتقد بود، هم خودش را ملتزم می‌دانست و یک سرباز درست و تمام‌عیار، مسلمان و مهربان بود. او الگو بود و با رفتارش دیگران جذبش می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: متأسفانه بعضی از مسئولان به قدری از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند که ما فکر می‌کنیم سردار سلیمانی یک فرد آرمانی بود، در حالی که او یک انسان معمولی ولی تراز آرمان‌ها بود و اگر مسئولان ما به آن ارزش‌ها پایبند شوند، آن وقت سردار سلیمانی یک استثناء به حساب نمی‌آید، بلکه کسانی که از آمارن‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند، استثناء می‌شوند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها