پیام «برپایی» از میدان امیرچخماق به براندازان

کد خبر: 1198587

شاید تصور قریب به اتفاق مردم یزد که روز پنج‌شنبه برای استقبال از سیدابراهیم رئیسی در میدان امیرچخماق جمع شده بودند، این نبود که حضور پرحجم آنها، پیام‌هایی فراتر از استقبال مردمی از رئیس‌جمهور داشته باشد، اما در واقعیت، حضور آن حجم بالا از مردم یزد برای گوش دادن به سخنرانی رئیسی، همزمان با شرایطی در کشور روی داد که توانست پیامی مهم‌تر را منتقل کند؛ پیام همراه نشدن مردم با اهل آشوب.

پیام «برپایی» از میدان امیرچخماق به براندازان

هم از این رو، تصاویر هوایی حضور مردم یزد در استقبال از رئیسی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و همه پیام آن را درمی‌یابند. نه اینکه همه آن مردم، از همه چیز راضی هستند یا انتقادی ندارند، اما اگر همراه با آشوب «زن، زندگی، آزادی» بودند، اگر دروغ‌های آن سو را باور کرده بودند و اگر فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و این رئیس‌جمهور هم فقط باید برود و کاری با او ندارند، طبعاً برای استقبال از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها نمی‌آمدند

«مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنای‌شان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به امام‌المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.»

شاید تصور قریب به اتفاق مردم یزد که روز پنج‌شنبه برای استقبال از سیدابراهیم رئیسی در میدان امیرچخماق جمع شده بودند، این نبود که حضور پرحجم آنها، پیام‌هایی فراتر از استقبال مردمی از رئیس‌جمهور را خواهد داشت، اما در واقعیت، حضور آن حجم بالا از مردم یزد برای گوش دادن به سخنرانی رئیسی، همزمان با شرایطی در کشور روی داد که توانست پیامی مهم‌تر را منتقل کند؛ پیام عدم‌همراهی مردم با اهل آشوب. هم از این رو، تصاویر هوایی حضور مردم یزد در استقبال از رئیسی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و همه پیام آن را درمی‌یابند.

نه اینکه همه آن مردم، از همه چیز راضی هستند یا انتقادی ندارند، اما اگر همراه با آشوب «زن، زندگی، آزادی» بودند، اگر دروغ‌های آن سو را باور کرده بودند و اگر فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و این رئیس‌جمهور هم فقط باید برود و کاری با او ندارند، طبعاً برای استقبال از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها نمی‌آمدند. فراتر از آن، اگر آنچنان که بی‌بی‌سی و اینترنشنال و من‌وتو و سایر رسانه‌های غربی می‌گویند، مردم ایران همگی مخالف جمهوری اسلامی و خواستار سرنگونی نظام بودند، اتفاقاً سفر استانی مقامات باید تبدیل به فرصتی برای ابراز مخالفت می‌شد، اما عملاً براندازان جرئت و مجال عرض‌اندام در چنین فضا‌هایی را نمی‌یابند. چرا؟ چون اکثریت مردم، حتی اگر انتقاداتی هم دارند، با آن‌ها همراه نیستند و به آشوب و آتش زدن و ناسزاگویی فکر نمی‌کنند.

سیدابراهیم رئیسی هم متوجه معنای عمیق این استقبال پرشور است و ضمن تشکر از این مردم می‌گوید: «مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنای‌شان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.»

از سویی مسئولان هم چنانچه در همان هفته‌های آغازین آشوب، رهبری از آنان خواست، چنان سرگرم این خرابکاری‌ها نشدند که از امور جاری کشور و کار خود غافل شوند، بلکه روال عادی اداره کشور را دارند و پروژه‌های عظیم آبرسانی در یزد را آغاز کرده‌اند.

حضور مردم در سرمای زمستانی و کویری یزد و ساعت‌ها منتظر ماندن برای رسیدن رئیس‌جمهور که در ترافیک استقبال خیابانی مانده و دیر به میدان امیرچخماق رسید، باید برای مسئولان انگیزه و عزم و تکلیف مضاعف برای خدمت ایجاد کند.

«زنان» مایه افتخار

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر پنج‌شنبه در جریان دومین سفر دولت مردمی به استان دارالعباده یزد، در دیدار با مردم این استان در میدان امیرچخماق، ضمن تبریک فرارسیدن روز ولادت حضرت زهرا (س) با تأکید بر اینکه امروز باید مسئله مهم و محوری خانواده را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: زنان ما در جامعه دارای شئونات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در کنار مردان، خدمتگزاری به جامعه را دنبال می‌کنند. زنان و دختران ما، چه در دوران دفاع مقدس و حمایت از رزمندگان حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و چه امروز در عرصه نقش‌آفرینی در حوزه‌های علمی، آموزشی و اجتماعی، مایه افتخار ما هستند و توانستند با حفظ ارزش‌های الهی بر سکو‌های موفقیت جای بگیرند و نام‌آور شوند.

طرح‌های مهم آب و برق

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در بدو ورود به استان یزد، در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، ۱۶طرح مهم آب و برق در استان افتتاح شد، گفت: پس از سال‌ها انتظار، خواسته اصلی مردم یزد برای آبرسانی به دست فعالان عرصه سازندگی رقم خورد و امروز به شکل رسمی عملیات اجرایی طرح آبرسانی از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران و استان یزد آغاز شد.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران قرار بود به دلیل طولانی بودن مسیر، سه ساله به پایان برسد که دست‌اندرکاران اجرای طرح قول دادند در صورت تأمین بموقع اعتبارات این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای تأمین کامل اعتبارات طرح به کار خواهد گرفت تا این طرح هرچه زودتر تکمیل شود و دغدغه مردم استان یزد برای آبرسانی به پایان برسد.

سالی یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مسئله مسکن را دومین نیاز جدی مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد تا امروز در کشور با مشکل مسکن روبه‌رو نشویم، ولی این کار صورت نگرفت، اما امروز بر اساس حکم قانون و با اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد تا مشکل مسکن برطرف شود. استان یزد، استان پهناوری است و زمین برای ساخت مسکن کم نداریم.

رئیس‌جمهور همچنین بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های مهم شکوفایی اقتصادی استان یزد دانست و گفت: با همت مردم و خدمتگزاری دولت، تلاش می‌کنیم با شکوفایی بخش‌های صنعت، معدن و گردشگری در استان یزد، آمار بیکاری در این استان را به حداقل برسانیم.

پاسخ رئیسی به انتقادات در مورد «قطار پیشرفت»

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم استان یزد با بیان اینکه به رغم همه فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های سنگین، دشمنان شکست خورده‌اند و رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور جریان دارد، خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و به رغم ۴۳سال دشمنی مستکبران و طواغیت، با اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، قطار رشد و پیشرفت کشور در حال حرکت است.

رئیسی افزود: کسانی که نمی‌خواهند قطار پیشرفت کشور حرکت کند، این آرزو را به گور خواهند برد و بدانند که توان و حرکت قطار پیشرفت کشور، روز‌به‌روز بیشتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی افراد به من خرده می‌گیرند که به رغم تلاش‌های دشمن برای جلوگیری از فروش نفت و اعمال تحریم‌های سنگین، چطور از حرکت قطار پیشرفت کشور حرف می‌زنید، خطاب به آن دسته از افراد گفت: دشمن خواست و نتوانست و ما با توکل به خدا و اراده مردم، خواستیم و توانستیم کارخانه‌های تولیدی را در استان یزد و سراسر کشور راه بیندازیم و با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و با تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرفت کشور را تسریع کنیم.

آیت‌الله رئیسی همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی برای اینکه اغتشاشات در کشور برای متوقف کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به ایران قوی بود، اشاره کرد و گفت: همین مردم با مقاومت در برابر دشمنان و حضورشان در میادین و عرصه‌های مختلف، تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر و دشمنان را که تلاش داشتند نظم اجتماعی کشور را مختل کنند، مستأصل کردند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است و به رغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی، به لطف خدا آینده ما درخشان خواهد بود.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش در جمع مردم استان یزد، خدمتگزاری به مردم و توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم بابصیرت ایران، با صبر و ایستادگی، دشمنان را مأیوس کردند و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با حفظ دو اصل مهم استقلال و عزت کشور، برای تأمین نیاز‌های سفره مردم، محتاج دیگران نباشیم.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی مجدد از حضور پرشور مردم استان یزد در مراسم استقبال و سخنرانی تصریح کرد: این حضور مردم یزد نشان‌دهنده علاقه و پایبندی‌شان به انقلاب اسلامی است و ما دولتمردان دولت سیزدهم، خود را در کنار شما مردم می‌بینیم و برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنیم.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها