امیرعبداللهیان در سوریه + برنامه‌ها

کد خبر: 1198649

حسین امیر عبداللهیان دقایقی پیش بعد از سفر خود به بیروت ، برای دیدار با مقامات سوریه ، راهی دمشق شد.

امیرعبداللهیان در سوریه + برنامه‌ها

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به بیروت با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ، وزیرامور خارجه لبنان ، رییس مجلس لبنان ، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان ، زیاد نخاله  از رهبران جنبش مقاومت در فلسطین دیدار و رایزنی کرد .

امیرعبداللهیان همچنین در جریان این سفر در یک نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران شرکت کرد و به سوالات آنها پاسخ داد .

امیرعبداللهیان در این سفر در مراسم روز زن به مناسبت میلاد حضرت الزهرا «س»در جمع تعدادی از  ایرانیان مقیم لبنان و خانواده های اعضای  سفارت ایران در بیروت سخنرانی کرد .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر با تعدادی از نخبگان لبنانی دیدار کرد .

او همچنین شب گذشته با حضور در «روضه الشهیدان» در ضاحیه جنوبی بیروت به شهدای مقاومت از جمله شهیدان عماد مغنیه (حاج رضوان)، «جهاد مغنیه» فرزند وی ، «سید هادی نصرالله» فرزند «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان   ، «سید مصطفی بدرالدین» معروف به «ذوالفقار» و... ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت .

برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر به سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد، رییس جمهور سوریه دیدار و رایزنی می‌کند.

به گزارش ایسنا ، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به دمشق که به دعوت «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه انجام شده است با بشار اسد رییس جمهور این کشور عربی و اسلامی دیدار و رایزنی می کند .

او همچنین در جریان این سفر با همتای سوری خود و مشاور امنیت ملی سوریه نیز دیدار و رایزنی می کند .

 بر اساس اظهارات امیر عبداللهیان ، وی در دیدار با  بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، درباره آخرین تحولات منطقه و گفت‌وگوهای دوجانبه به رایزنی خواهد پرداخت .

براساس این گزارش ، این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد. سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق فروردین سال جاری و پس از سفرش به بیروت انجام شد. وی برای بار چهارم ۱۱ تیر ماه سال جاری به دمشق سفر کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، محمدصادق فضلی مدیرکل وزارتی و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها