مخبر: اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه‌گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است

کد خبر: 1198914

معاون اول رئیس جمهور گفت: اندیشکده‌های فعال در کشور سرمایه‌ای بزرگ برای تعریف مسأله، ایده و حل مشکلات کشور هستند.

 مخبر: اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه‌گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اندیشکده‌های فعال در کشور سرمایه‌ای بزرگ برای تعریف مسأله، ایده و حل مشکلات کشور هستند.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی دو ساعته با مدیران 16 اندیشکده اقتصادی فعال در کشور به بررسی مسائل روز اقتصادی و بررسی ایده‌ها و پیشنهادات آنها برای حل چالش‌های پیش روی پرداخت.

مخبر در این نشست که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه اندیشکده‌های فعال در کشور کانون و سرمایه‌ای بزرگ برای تعریف مسأله و ایده و همچنین حل مشکلات کشور هستند، تصریح کرد: نیروهای دلسوز، تحصیل‌کرده و جوان دانشگاهی نعمتی بزرگ برای حل مسائل دولت و کشور به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از ظرفیت بزرگ اندیشکده‌ها در دولت‌ها و کشور غفلت اساسی شده است، افزود: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها باید به ادبیات مشترک دولت تبدیل شود. به همین دلیل ساماندهی اندیشکده‌های اقتصادی برای گسترش تعامل و ارتباط با بدنه دولت به ویژه وزارتخانه‌ها اهمیت اساسی دارد و باید با ایجاد یک ساختار تخصصی و گروه‌بندی اندیشکده‌ها، مسائل موجود به صورت موضوع محور ارائه شده و راهکارها و پیشنهادات این اندیشکده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه‌گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است و باید از دیدگاه‌ها و نظرات به‌روز اندیشکده‌های دلسوز و دغدغه‌مند به‌عنوان یک کانون هوشمند در کشور استفاده شود تا این اقدامات کارشناسی و تدقیق شود و بهبود یابد.

مخبر فعال نبودن بخش خصوصی در کشور را یکی از نقص‌های جدی عنوان و تأکید کرد: در سالیان گذشته بخش خصوصی انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در کشور نداشته و از اندیشکده‌ها انتظار می‌رود به‌عنوان حلقه میانی دولت و بخش خصوصی فعال شوند. همچنین اندیشکده‌ها باید نسخه عملیاتی در خصوص مسائل روز از جمله ارز، انرژی و مسکن در اختیار دولت قرار دهند و ما حتما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین مدیران اندیشکده‌ها به تشریح و تبیین نظرات، رویکردها و دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دریا، شکاف مالیاتی، آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و نهادهای ستادی دولت، اقتصاد دیجیتال، ناترازی انرژی، توسعه سواحل مکران، الگوهای تولید مسکن برای دهک‌های پایین، امنیت غذایی، ترانزیت، هاب هوایی و توسعه معادن پرداختند و پیشنهادهای خود را ارائه نمودند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها