قالیباف: راه نظارت محدودکردن مدیران اجرایی نیست

کد خبر: 1199234

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲:

 قالیباف: راه نظارت محدودکردن مدیران اجرایی نیست

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲: الحمدالله کار به‌صورت منظم شکل‌گرفته و پیش می‌رود و بنده هم به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. انشالله که همه دوستان و همچنین هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق این بار سنگین و فشرده‌ را بتوانند با دقت بیشتر پشت سر بگذارند تا بتوانیم از بعد کیفی به‌طور دقیق به بودجه رسیدگی کنیم.

 در تنظیم بودجه نباید وزرا و مدیران اجرایی را در انجام کار محدود کنیم، البته و حتماً ما باید نظارت کنیم ولی محدود کردن، راه نظارت نیست.

3

سقف بودجه نباید اضافه شود، حتی اگر درآمد مازادی حاصل شود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲: وقتی گفته می‌شود ریل‌گذاری وظیفه مجلس است، یعنی باید موضوعات و مسائل را به سمت یک هدف مشخص و حل مشکلات پیش ببریم اما درعین‌حال باید اجازه دهیم دولت در اجرا، قدرت مانور برای انجام امور داشته باشد.

 ما سال گذشته خیلی به‌صورت صریح دستور مقام معظم رهبری را داشتیم و امسال هم همین‌طور است که سقف بودجه اضافه نشود و حتی اگر منابع جدیدی هم برای درآمدها ایجاد شد، آن منابع باید برای بخش‌هایی لحاظ شود که نواقصی دارد.

 بنده خواهش می‌کنم همانند سال گذشته که همکاران در کمیسیون تلفیق زحمت کشیدند و سقف بودجه را نگه داشتند امسال هم سقف پیشنهادی دولت حفظ شود.‌

4

 مجلس حتماً در برنامهٔ هفتم توسعه باید جلوی بی‌انضباطی‌های بودجه‌ای را بگیرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲:

 برای هوشمندسازیِ بررسی، تصویب و نظارت بر بودجه تلاشی جدی درجریان است. سامانه‌ای برای دسترسی برخط به همه داده‌ها و اطلاعات عرصه‌های مختلف در حال آماده‌سازی است که امکان تجزیه‌وتحلیل بخش‌های مختلف را حین بررسی بودجه و اجرا و نظارت بر آن فراهم می‌کند و درواقع ما با این اقدام، یک پنل دقیق نظارتی برای مجلس آماده می‌کنیم.

مجلس حتماً در برنامه هفتم توسعه باید جلوی بی‌انضباطی‌های بودجه‌ای را بگیرد، یکی از نقاط قوت خوب لایحه بودجه ۱۴۰۲ تخفیف مالیاتی در بخش تولید، به‌ویژه در کسب‌وکارها مخصوصاً کسب‌وکارهای فضای مجازی است.

5

با سامانه‌محوری موجود می‌توانیم نرخ مالیات بخشی از کسب‌وکارهای خرده‌پا را صفر کنیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲:

معتقدم با سامانه محوری که در حال حاضر انجام‌شده می‌توانیم نرخ مالیات بخشی از کسب‌وکارهای خرده‌پا را صفر کنیم.

 بنده معتقدم هر بودجه سالیانه‌ای که می‌نویسیم و به‌ویژه اینکه در حال حاضر مشغول نوشتن برنامه هفتم هستیم، حتماً باید بدانیم مخاطب ما کیست و هدف کجاست؟

 به نظر می‌رسد ما باید در اینجا یک رویکرد دقیق و ساختارمند داشته باشیم لذا به نظر می‌رسد باید مبنای همه تصمیمات ما در بودجه و برنامه هفتم، اعم از اشتغال و مسکن و... مقوله خانواده باشد.

اگر می‌خواهیم در جنگ ترکیبی هدفمند حرکت کنیم، باید حفظ خانواده را به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها