امیرعبداللهیان در سفر آنکارا:

مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود / رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در آنکارا

کد خبر: 1199274

وزیر امورخارجه کشورمان صبح سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود در رأس هیأتی سیاسی عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود / رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در آنکارا

وزیر امورخارجه کشورمان صبح سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود در رأس هیأتی سیاسی عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

 «حسین امیرعبداللهیان» در این سفر با مقامات ترکیه دیدار و درباره موضوعات مهم دوجانبه، همکاری‌های تهران-آنکارا در حوزه‌های مختلف و نیز مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد سفر امروز امیرعبداللهیان در راستای تداوم گفت‌وگوهای منطقه‌ای و پس از سفر به لبنان و سوریه در هفته گذشته باشد.

تحولات شامات و غرب آسیا در سفر به آنکارا در دستور کار خواهد بود

وزیر امور خارجه کشورمان تیرماه سال جاری به دعوت همتای ترک خود به ترکیه سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه گفت: تحولات در حوزه شامات و غرب آسیا، پیرو صحبت هایی که با مقامات سوریه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت، در برنامه سفر به ترکیه در دستور کار مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به آنکارا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز طبق برنامه هماهنگ کرده بودیم که من هم در مسکو باشم و هم در آنکارا، علت آن هم برخی تحولات منطقه‌ای در مورد سفر به مسکو آنکارا بود.

سفر به مسکو با کمی تاخیر انجام می‌شود

وزیر امور خارجه افزود: در نهایت قرار شد سفر مسکو را با قدری تاخیر انجام دهیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: قرار است در سفر به آنکارا در ابتدا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ترکیه به عمل آوردند که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال به دلیل تحولات سریع در حوزه شامات و غرب آسیا که در جریان است، دو روز قبل در سوریه با بشار اسد و در لبنان با مقامات عالی لبنان گفت و گو داشتیم که در دستور کار مذاکرات خواهد بود.

وزیر امور خارجه افزود: همچنین در خصوص تحولات در قفقاز جنوبی و درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای که بالاخره به امنیت منطقه بستگی دارد رایزنی هایی صورت خواهد گرفت که در چارچوب نگاه دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر سیاست همسایگی و نگاه به آسیا تحرکات بیشتر در این حوزه امروز یک ضرورت مهم است./ ایرنا

 رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در آنکارا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به آنکارا سفر کرده با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین سفرش به ترکیه پس از تصدی این سمت و در پاسخ به دعوت همتای ترکیه‌ای ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۷ دی ماه وارد آنکارا شد، در بدو ورود با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به ترکیه گفته بود که با همتای خود و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات شامات، غرب آسیا و قفقاز جنوبی به بحث و رایزنی خواهد پرداخت.

وزیر خارجه درباره سفرش به ترکیه گفت: در سفر به آنکارا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آقای دکتر رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورده که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد.علاوه بر این، به دلیل تحولات سریعی که هم در حوزه شامات و هم در غرب آسیا جریان دارد، دو روز پیش در سوریه با آقای بشار اسد و در لبنان با مقامات عالی این کشور گفت‌وگو کردیم./ فارس

دیدار امیرعبداللهیان با رجب طیب اردوغان

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان صبح امروز به منظور دیدار با مقامات ترکیه عازم آنکارا شد.

وی در جریان سفر به آنکارا و پیش از دیدار با اردوغان با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و رایزنی کرد.

پیش بینی می شود یکی از محورهای اصلی رایزنی مقامات تهران و آنکارا در این سفر فراهم کردن مقدمات سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به ترکیه و همچنین بررسی  آخرین تحولات غرب آسیا ، قفقاز جنوبی و گفت‌وگوهای اخیر انجام شده  بین ترکیه و سوریه باشد .

 چاووش اوغلو: مقدمات لازم برای سفر رئیس جمهور ایران را فراهم کردیم

وزیر خارجه ترکیه گفت: مقدمات لازم برای سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه را در این گفتگوها فراهم کردیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان با اشاره به محورهای دیدار با همتای ایرانی گفت: مقدمات لازم برای سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه را در این گفتگوها فراهم کردیم.

وی با اشاره به روابط دو کشور گفت: تعداد توریستهای ایران در کشور ما نسبت به دوره قبل از پاندمی افزایش یافته است و در حال حاضر روزانه بیش از 200 پرواز بین ایران و ترکیه انجام می شود.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: برای رفع تهدید پ ک ک اقدامات خود را انجام داده ایم.

وی مدعی شد که تهدید پ ک ک از سوی ایران نیز متوجه ترکیه است و افزود: در این خصوص همکاری های اطلاعاتی بین دو کشور وجود دارد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به تحولات قفقاز گفت: در قفقاز نشست های چند جانبه مانند 3+3 را عامل ثبات در منطقه می دانیم.

چاووش اوغلو درباره افغانستان نیز گفت: تحولات در این کشور و ممنوعیت آموزش دختران در آنجا را مورد گفتگو قراردادیم و در این خصوص همفکر هستیم.

وی همچنین درباره سوریه گفت: در این خصوص و لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه همفکر هستیم.

امیرعبداللهیان: در ایران زنان از حقوق بالایی برخوردار هستند

وزیر خارجه ایران در نشست خبری با وزیر خارجه ترکیه:در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردار هستند. اینکه یک دختر ایرانی با مرگ طبیعی از بین رفت باعث تاسف ما شد.

مداخله‌گران خارجی و فضای مجازی و رسانه‌ای غرب یک هجمه سازماندهی شده را با اهداف امنیتی و سیاسی علیه ایران ترتیب دادند.

اگر غرب مدعی دفاع از حقوق زنان است چرا در رابطه با قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار زن مسیحی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نداد؟

اگر غرب مدعی دفاع از حقوق زنان است چرا هیچ واکنشی نسبت به کشتار زنان و کودکان در مداخلات مختلف آمریکا و غرب در عراق و سوریه و افغانستان و یمن واکنش لازم را نشان نداد؟

تمرکز بر اجرای برنامه جامع همکاری راهبردی با ترکیه

وزیر خارجه ایران در نشست خبری با وزیر خارجه ترکیه:

بیش از ۹۰ دقیقه با اردوغان گفتگو کردیم. در خصوص همکاری ایران و ترکیه در زمینه امنیتی و مبارزه با تروریسم رایزنی گسترده‌ای داشتیم.

یکی از محورهای اساسی گفتگوی ما تمرکز بر اجرای هر چه سریعتر برنامه جامع همکاری راهبردی ایران و ترکیه بود.

درباره برنامه‌ریزی برای سفر آقای رئیسی به ترکیه رایزنی کردیم. آقای رئیسی به زودی به ترکیه سفر خواهد کرد.

همکاری استانی از دیگر موارد مورد توجه ایران و ترکیه بود. سه بازارچه مرزی مشترک بین ایران و ترکیه راه‌اندازی خواهد شد.

باید حق‌آبه تاریخی، عرفی و زیست‌محیطی مناطق پایین‌دستِ رودخانه ارس به‌صورت کامل رعایت شود. در منطقه قفقاز نباید تغییری در مرزها به وجود بیاید.

وزیر خارجه ترکیه: راه‌های رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه را بررسی کردیم. اردوغان بر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس‌جمهور ایران به ترکیه تأکید دارد. معتقدیم تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بی‌فایده است.

 امیرعبداللهیان: هرگونه پیشرفت در مناسبات دمشق و آنکارا را اقدامی به نفع دو کشور می‌دانیم

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای ترکی خود تاکید کرد ایران از هرگونه پیشرفت در مناسبات بین دمشق و آنکارا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به انکارا سفر کرده در نشست خبری با همتای ترکی خود گفت: ما امروز علاوه بر اینکه در دو مرحله به صورت خصوصی در جلسه‌ای با یکایک همکارانم در وزارت خارجه ایران و وزارت امور خارجه ترکیه گفتگوهای مهم و متنوعی را داشتیم. بیش از نود دقیقه با جناب آقای رئیس جمهور اردوغان در مباحث دوجانبه، منطقه ای و بین‌المللی گفتگو و رایزنی کردیم.

وی ادامه داد:در این دور از مذاکرات موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. یکی از محور‌های اساسی گفتگوهای ما تمرکز بر اجرای هرچه سریعتر و کاملتر برنامه ی جامع همکاری های راهبردی ایران و ترکیه بود. این برنامه در جریان سفر ماه‌های گذشته جناب اردوغان به تهران به امضا رسید.

امیرعبداللهیان در خصوص سفر رئیس جمهور به ترکیه اظهار کرد: همچنین در خصوص برنامه ریزی برای سفر آتی اقای دکتر رئیسی به ترکیه گفتگو کردیم.  آقای دکتر رئیسی برنامه ای را برای سفر به ترکیه در روزهای پایانی سال میلادی داشتند، همکاری های لازم از طرف ترکیه‌ای به عمل آمده بود اما به دلیل تراکم کاری روزهای پایان سال از برادرم جناب آقای چاووش اغلو درخواست کردم که این سفر با قدری تاخیر و در زمانی خارج از ایام پر ترافیک کاری جناب اقای رییس جمهور و مقامات کشور دوست و برادر ترکیه انجام شود.ما امیدواریم که به زودی شاهد انجام این سفر و تحولاتی که در پی آن قرار است در مناسبات ایجاد شود باشیم.

وی درباره مذاکرات با همتای ترکی خود گفت: ما در خصوص افزایش همکاری ها در حوزه های انرژی، تجارت، فرهنگی، گردشگری، تعاملات مالی، زیست محیطی و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو کردیم و اتفاق نظر داریم و در خصوص رفع برخی از موانع هم نسبت به راه حل ها تمرکز داشتیم. همکاری در حوزه امنیتی، انتظامی و مبارزه با تروریست از دیگر موضوعاتی بود که باهم همفکری و همکاری لازم را در بهترین سطح داریم.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: در خصوص حجم تبادل تجاری برادرم جناب آقای چاووش اغلو اشاره کردند، علیرغم اینکه مناسبات دو کشور در حوزه تجارت و اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد اما همچنان متناسب با ظرفیت های دو کشور نیست. هدف گذاری در این رابطه بین دو کشور وجود دارد که در دیدار با آقای ریئس جمهور مورد تاکید ایشان قرار گرفت. علاوه بر آن جناب اقای اردوغان راهکارهایی را برای رسیدن به سطح هدف گذاری شده حجم تبادلات تجاری ارائه دادند.

رئیس دستگاه خارجی درباره همکاری های استانی بین دو کشور گفت: همکاری های استانی از دیگر موضوعات مورد توجه ما بود. ما اتفاق نظر داریم که بتوانیم در آینده نزدیک سه بازارچه مرزی بین ایران و ترکیه را فعال سازی کنیم.

امیرعبداللهیان درباره همکاری های زیست محیطی گفت: در موضوع همکاری در موضوع محیط زیست و آب اشاره کردیم و تاکید کردیم که ضروری است تدابیر لازم برای استفاده منصفانه از آب رودخانه ارس مورد توجه قرار بگیرد و حق‌آبه تاریخی، عرفی و زیست محیطی مناطق پایین دست به طور کامل رعایت شود. در این موضوع با همکارانم در ترکیه اتفاق نظر داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور اظهار کرد: همانطور که اقای وزیر اشاره کردند ما در هفته جاری کمیسیون مشترک کنسولی را با نتایج خوب با نگاه به تسهیل هرچه بیشتر گردشگری، تجارت و تردد اتباع کشور در تهران برگزار کردیم و با نتایج و دستاوردهای خوبی همراه بود.

وی همچنین در خصوص تبادل زندانیان گفت: از جمله موضوعات مورد توجه تبادل محکومین است که میتواند کمک کند به اینکه نگرانی های خانواده ها کاهش پیدا کند و ما پیشرفت محسوسی را درمذاکرات در این موضوع احساس می‌کنیم.

امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه ای گفت: در خصوص مسائل منطقه ای ما همواره با برادران ترکیه ای به طور مستمر در مشورت و همفکری هستیم. از اینکه مناسبات دمشق و انکارا شاهد تحول است و تلاش هایی که از سال های قبل توسط جمهوری اسلامی ایران شروع شد، شاهدیم که این روزها دارد به نتیجه می‌رسد، استقبال میکنیم. هرگونه پیشرفت در مناسبات دمشق و انکارا را اقدامی به نفع دو کشور و امنیت منطقه می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارتباط نزدیکی که با این دو کشور دارد تلاش خودش را برای به نتیجه رسیدن این هدف به کار خواهد گرفت.

وی در خصوص بحران اوکراین گفت: ما همچنین در مورد تحولات در اوکراین صحبت کردیم. موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوکراین در عالی ترین سطح مطرح شده است. ما مخالف جنگ هستیم و بر راه حل سیاسی تاکید داریم. روایت سازی جهلی برخی از کشورهای غربی از بحران اوکراین علیه ایران را محکوم و مردود می‌دانیم.

امیرعبداللهیان در خصوص مسائل افغانستان گفت: همانطور که همکارم اشاره کردند در خصوص تحولات در افغانستان هم گفتگو داشتیم. ما این رفتار هیات حاکمه موقت افغانستان در محروم کردن زنان و دختران از تحصیل و اشتغال را در تعارض با دید رحمانی اسلام می‌دانیم. بر این موضوع تاکید داریم که در افغانستان، تشکیل دولت فراگیر ضرورت است و این راه حل سیاسی است که می‌تواند به وضعیت افغانستان بیش از پیش کمک کند.

وی نسبت به تحولات در قفقاز جنوبی اظهار کرد: همچنین در خصوص قفقاز با هم گفتگو داشتیم. ما معتقدیم که ضمن حفظ تمامیت ارضی کشورها، هیچگونه تغییری در ژئوپولیتیک منطقه و مرزها نباید به وجود بیاید. باز بودن مسیرهای مواصلاتی میان کشورهای منطقه یکی از موضوعات مهم در این خصوص است که موجب شکوفایی تجارت و تثبیت امنیت پایدار در این منطقه می‌دانیم.

وزیر خارجه در آخر درباره مذاکرات رفع تحریم ها گفت: ما در خصوص توافق برای لغو تحریم ها هم گفتگو کردیم. برادرم جناب چاووش اوغلو همواره این موضوع را پیگیری می‌کنند و در تماس هستند. برداشت ما این است که اگر طرف آمریکایی دست از اظهارات متناقض بردارد و اگر دست از طرح شروط جدید در روال برجام بردارد و واقع بینانه رفتار کند توافق دست یافتنی است.

اردوغان: ایران می‌تواند به رویکردهای جدید در مذاکرات آستانه کمک کند

رئیس جمهور ترکیه روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند و ضمن اشاره به اهمیت نقش ایران در گفتگوهای روند آستانه، تاکید کرد: یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک مؤثر کند.

به گزارش ایرنا، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه که در آنکارا به سر می برد عصر سه شنبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص سفر آتی رییس جمهور اسلامی ایران به ترکیه، ضمن تاکید بر اهمیت این دیدار، اعلام آمادگی کردند در خلال این سفر هشتمین نشست کمیسیون عالی روابط دو کشور نیز برگزار شود.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در جهت دستیابی به سقف هدف گذاری تجارت دو جانبه را اعلام و رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن اعلام آمادگی برای ارتقای روابط دو جانبه دو کشور همسایه، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک میزبان رئیس‌جمهور کشورمان در ترکیه باشد.

در این ملاقات طرفین بر اهمیت برگزاری نشست‌های ٣+٣ درباره مسائل قفقاز، سه جانبه ایران- عراق -ترکیه و همچنین سه جانبه ایران - ترکیه و آذربایجان تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خشنودی از شروع روند فی مابین آنکارا و دمشق، ابراز امیدواری کرد که این روند به صلح و ثبات میان دو کشور بیانجامد.

ایران می‌تواند به رویکردهای جدید در مذاکرات آستانه کمک کند

رئیس جمهور ترکیه روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند و ضمن اشاره به اهمیت نقش ایران در گفتگوهای روند آستانه، تاکید کرد یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک مؤثر بکند.

همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، فرهنگ، گردشگری، تجارت، علم و فناوری و ارتباطات نیز از دیگر موارد مورد بررسی در دیدار امیرعبداللهیان و رئیس جمهور ترکیه بود که طی آن تاکید شد برای دو ملت و دو دولت در خصوص توسعه سطح همکاری در زمینه‌های مذکور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه انجام شد

تاکید امیر عبداللهیان بر حقابه ایران از ارس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت رسمی «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه صبح روز سه شنبه در راس هیئتی سیاسی به ترکیه سفر کرده است، در دیدار با همتای ترکیه ای خود مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف دوجانبه ، مسائل منطقه و تحولات مهم بین المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور همسایه در ابعاد مختلف را با اهمیت خواند و با توجه به تبادل هیئت های عالی‌رتبه بین دو کشور، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه های مختلف خصوصا در چارچوب کمیسیونهای مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس و همچنین استمرار تبادل نظر در بخش‌های ذیربط در زمینه موضوعات زیست محیطی و همکاری های استانی و فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه های مرزی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌های فی‌مابین در موضوعات مهم منطقه از جمله قفقاز و به‌ویژه تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر و رایزنی بین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بود که در این زمینه حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری آرامش و ثبات در منطقه و در بین کشورهای همسایه، بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تا کنون مورد خواست و تاکید کشورمان بوده تصریح، و هرگونه اقدام از سوی دوطرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

مولود چاوش اوغلو نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه های مختلف، بر ارتقای همکاری ها خصوصا با توجه به عزم مقامات عالیه دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی تبادل هیئت‌ها در سطوح عالی بین دو کشور را زمینه ساز ارتقای هرچه بیشتر همکاری ها دانست و در خصوص تحولات منطقه در حوزه های قفقاز و سوریه و همچنین همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه ها به تشریح دیدگاه ترکیه پرداخت.

امیرعبداللهیان آنکارا را به مقصد تهران ترک کرد

وزیر امور خارجه سه شنبه شب آنکارا پایتخت ترکیه را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» پس از دیدار و گفت‌ وگو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه عازم ایران شد.

وی صبح سه شنبه ۲۷ دی در ادامه سفرهای منطقه‌ای وارد آنکارا شد و مورد استقبال مقامات ترکیه قرار گرفت.

روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از مهم‌ترین محورهای دیدارها و گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه با مقامات ترکیه بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها