امیر سیاری: غرب به دنبال انقلاب رنگی در ایران بود /به توان بازدارندگی خود می‌افزاییم

کد خبر: 1199340

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه کشورهای غربی سعی کردند با استفاده از برخی چهره‌ها و جنگ ترکیبی، انقلاب رنگی در ایران به راه بیندازند، گفت: ریشه این توطئه‌ها بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که آنها با ایران قوی مخالفند.

امیر سیاری: غرب به دنبال انقلاب رنگی در ایران بود /به توان  بازدارندگی خود می‌افزاییم

 امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران با فرماندهان ارتش، با اشاره به آغاز سال نو میلادی، سالی سرشار از صلح و دوستی را در جهان آرزو کرد و با اشاره به موقعیت ممتاز ژئوپولتیک جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ایران با داشتن نظام سیاسی مستقل با اتکا به مردم خود و همچنین با در اختیار داشتن منابع غنی دارای نقش مستقل در نظام جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی قدرت‌های جهانی که نظم جهانی را تک قطبی می بینند، حرکت کشورها به سمت یک نظام مستقل را نمی پذیرند، افزود: ملت ایران در انقلاب خود تلاش کرد تا مستقل باشد به همین دلیل با کارشکنی‌های مختلف روبرو شد، که می توان به ایجاد گروهک‌های تجزیه طلب در نقاط مختلف کشور و حمایت از یک گروه تروریستی که دستش به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است و همچنان در خانه‌های امنی که غربی‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده و البته جنگ تحمیلی و تحریم‌های گسترده اقتصادی اشاره کرد که تنها بخشی از این سنگ اندازی‌های آن‌ها در مسیر توسعه کشور ماست.

دریادار سیاری به ناآرامی های اخیر در کشور نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این حوادث بخش دیگری از تلاش دشمن برای رویارویی با مردم ایران بوده است، اظهار داشت: توطئه و دامن زدن به اغتشاشات و ناامنی‌ها تنها گوشه‌ای از توطئه‌های مختلف دشمن علیه ایران اسلامی است که ریشه این توطئه‌ها بنا بر فرموده مقام معظم رهبری این است که آن‌ها با ایران قوی مخالفند و ایران مقتدر را نمی‌توانند بپذیرند.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر قدرت‌های مستکبر به دنبال دامن زدن به آشوب در ایران بودند و خود را مدافع حقوق بشر نشان دادند در حالی که روزانه دهها مورد نقض حقوق بشر در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان رخ می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: غربی‌ها در حوادث اخیر ایران تلاش کردند با استفاده از سلبریتی‌ها و آغاز جنگ ترکیبی به خیال خام خود انقلاب رنگی را در کشور ما راه بیندازند، اما با وجود پیچیده‌ترین جنگ شناختی، امروز کشور ما شاهد امنیت کامل است.

ایران در سال‌های اخیر مانع سقوط دولت‌های منطقه توسط تروریست‌ها شد

در ادامه این نشست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تلاش‌های ایران در سال‌های اخیر مانع سقوط دولت‌های منطقه توسط تروریست‌های چند ملیتی شد، گفت: ایران همواره برای تامین امنیت خود و حوزه پیرامونی منطقه کوشیده است که از جمله می توان به مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و افراطی گری اشاره کرد که در این مسیر ایران متحمل هزینه های سنگینی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه توسعه همکاری در آسیا و همسایگان سیاست دولت سیزدهم است، اظهار داشت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و توسعه همکاری ها با اتحادیه اوراسیا، تقویت همکاری در سازمان های بین المللی و امضای همکاری های بلندمدت با چین، روسیه و ترکیه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

کنعانی رویکرد ایران در حوزه خلیج فارس را همکاری با کشورها و تنش زدایی دانست و افزود: در مسیر تنش زدایی ۵ دور مذاکره با عربستان در بغداد جهت از سر گیری روابط دو کشور برگزار شد و تقویت روابط با کشورهای عمان و قطر نیز با جدیت دنبال می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی نتیجه این سیاست را افزایش ۵۰۰ درصدی روابط تجاری با برخی کشورهای منطقه دانست.

وی کمک به تامین امنیت در منطقه را از رویکردهای اصلی ایران برشمرد و اظهار داشت: تلاش‌های ایران در سال‌های اخیر مانع سقوط دولت‌های منطقه توسط تروریست‌های چند ملیتی شد و طرح تجزیه برخی کشورهای منطقه به نتیجه نرسید.

کنعانی در ادامه به موضوع مذاکرات رفع تحریم ها و فعالیت های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پایبندی به دیپلماسی را یک اصل می داند و معتقد است برجام فارغ از کیفیت آن الگویی برای دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات است اما غرب این تجربه موفق را به رکود برده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران هم اکنون برای جمع بندی مذاکرات وین براساس پبش نویس آن آماده است، یادآور شد: ایران با رعایت خطوط قرمز آمادگی کامل خود را برای توافق اعلام کرده و این آمادگی دائمی نیست.

کنعانی کمک به تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی و انتظامی با کشورهای همسایه و کشورهای دوست در اقصی نقاط جهان را در اولویت وزارت خارجه ایران است و در این مسیر و تحقق اهداف و منافع مشترک در همکاری با کشورهای دوست از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نشست سالیانه وابستگان نظامی ۴۲ کشور خارجی مقیم تهران با امیر دریادر سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش روز سه شنبه در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد؛ در این نشست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ اکرمی نیا، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و تعداد دیگری از مسئولان و فرماندهان عالی رتبه ارتش حضور داشتند.

این نشست سالیانه در راستای هم افزایی و گسترش مناسبات نظامی سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و سایر کشورهای دوست و هم پیمان برگزار می شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها