گزارش توئیتری امیرعبداللهیان از سفرش به آنکارا

کد خبر: 1199604

وزیر امور خارجه دیدارش با اردوغان و وزیر خارجه ترکیه را سودمند و مبتنی بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور خواند.

 گزارش توئیتری امیرعبداللهیان از سفرش به آنکارا

وزیر امور خارجه دیدارش با اردوغان و وزیر خارجه ترکیه را سودمند و مبتنی بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور خواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر دیروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی سیاسی و در پاسخ به دعوت «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به آنکارا سفر کرد، در این سفر با همتای خود و همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این باره در توئیتی نوشت: با آقایان اردوغان رئیس جمهور و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، دیداری‌ سودمند و ناظر بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور داشتم. رفع موانع در افزایش حجم تبادل تجاری، سرمایه‌گذاری در ایران و همکاری‌های گسترده منطقه‌ای و بین المللی مورد توافق ما بود.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی دیشب در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفت که ۹۰ دقیقه با اردوغان گفت‌وگو داشته است. وی در این باره افزود: امروز در دو مرحله به صورت خصوصی و در جلسه‌ای با حضور یکایک همکاران در وزارت خارجه ایران و ترکیه گفت‌وگوهای مهم و متنوعی داشتیم بیش از ۹۰ دقیقه با رئیس جمهور اردوغان در مباحث دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردیم. موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. یکی از محورهای اساسی گفت‌وگوهای ما تمرکز بر اجرای هر چه سریع‌تر و کامل‌تر برنامه جامع همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه بود. این برنامه در جریان سفر ماه‌های گذشته آقای اردوغان به تهران به امضا رسید.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه بعد از تصدی سمت وزارت امور خارجه بود. ششم تیر ماه ۱۴۰۱ بعد از آنکه چندین بار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به ترکیه مطرح شده بود، این سفر انجام شد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا رفت و ضمن دیدار با وزیر خارجه ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و به گفت‌وگو نشست. یکی از مباحثی که در این گفت‌وگوها مطرح شد عملیات احتمالی نظامی ترکیه در شمال سوریه بود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها