نماینده مجلس: جلوی مالیات ستانی سنگین را خواهیم گرفت

کد خبر: 1199938

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ مالیات واحدهای تولیدی و صنعتی ۷ درصد کاهش می‌یابد.

نماینده مجلس: جلوی مالیات ستانی سنگین را خواهیم گرفت

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی با اشاره به اشتباه محاسباتی استکبار جهانی در تروریستی خطاب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه نهاد مقدسی است که در مبارزه با تروریسم پیشقدم بوده و غرب باید بداند که با این اشتباه استراتژیک دموکراسی و آزادیخواهی خود را زیر سوال برده است.

وی خدمات سپاه را در عرصه‌های مختلف ستودنی خواند و خاطرنشان کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم جان من فدای سپاه، بسیج و جان برکفانی باد که از این مرز و بوم دفاع می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به بررسی بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: تأخیر دولت در ارسال بودجه به مجلس تعمدی نبوده و ما تا آخر اسفند کلیات بودجه یک ساله کشور را تصویب و ابلاغ خواهیم کرد.

موسوی افزود: با ۲۸ رأی کلیات بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق مصوب شد و یکشنبه هفته آینده رئیس جمهور با حضور در مجلس ازز بودجه دفاع خواهد کرد و امیدواریم نمایندگان نیز به کلیات بودجه در صحن علنی رأی مثبت بدهند.

بودجه آموزش و پرورش به بیش از ۲۰۳ همت افزایش یافته است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس کل بودجه سال آینده کشور را ۵ هزار و ۲۶۱ همت اعلام و تصریح کرد: ۹۷۸ همت از این منابع از طریق مالیات، عوارض گمرکی و سایر منابع درآمد عمومی تأمین می‌شود و در کنار آن بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی نیز که عمدتاً هزینه – درآمد است با افزایش روبرو شد.

موسوی تفاوت بودجه امسال را با سال آینده افزایش ۶۰۰ همتی بودجه در ردیف‌های مختلف اعلام و اظهار کرد: شاخص ترین رقم بودجه سال آینده رشد ۲۰ تا ۴۰ درصدی در اکثر منابع دولتی است و در کنار آن کاهش ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی نیز کاملاً مشهود است.

وی کف حقوق کارکنان را در سال آینده ۷ میلیون تومان با اعمال معافیت مالیاتی اعلام و خاطرنشان کرد: حقوق سال آینده کارکنان براساس بودجه تقدیمی دولت در سال آینده بین ۱۷.۵ تا ۲۵ درصد به شکل پلکانی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین حقوق بازنشستگان ۳۱۲ همت با رشد ۳۳ درصدی منابع پیش بینی شده است.

موسوی ادامه داد: بودجه درمان ایثارگران به ۱۵ همت و آموزش و پرورش به ۲۰۳ همت افزایش یافته و بخش بهداشت و درمان نیز به ۱۷۸ همت رسیده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای طرح‌های پیشران و دانش بنیان

وی از اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح‌های پیشران و دانش بنیان خبر داد و افزود: ۲۰۲ میلیون یورو برای تأمین آب شرب و ۱۸۷ میلیون یورو برای توسعه شبکه‌های ریلی در نظر گرفته شده که قطعاً راه آهن اردبیل – میانه نیز از این منابع بی بهره نخواهند بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه استانی هنوز هیچ بودجه‌ای برای استان به شکل دقیق مشخص نشده ولی با توجه به رشد ۶۰۰ همتی در بودجه سال آینده قطعاً استان اردبیل نیز از اعتبارات مناسبی بهره مند خواهد شد.

موسوی منابع درآمدی دولت را نفت، پتروشیمی، مالیات و فروش اموال دولتی اعلام کرد و گفت: ما به دنبال کارهای تبلیغاتی و شومن بازی نیستیم و به محض نهایی شدن بودجه و مشخص شدن منابع استانی با شفافیت موارد را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

وی دفاع از حق و حقوق مردم استان اردبیل را در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق یادآور شد و بیان کرد: قرار است از محل ۳ درصد منابع نفت ۲ درصد به مناطق محروم اختصاص یابد که ما سعی خواهیم کرد از این محل بیشترین بودجه را به استان اردبیل سرازیر کنیم.

جلوی مالیات ستانی سنگین را خواهیم گرفت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به افزایش ۴۷ درصدی منابع درآمدی مالیاتی اشاره و اظهار کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا مالیات ستانی سنگین صاحبان واحدهای صنفی، تولیدی و حتی کارکنان دولت را آزار دهد.

موسوی افزود: باید در کشور دریافت مالیات از گروه‌های مختلف شفاف باشد و دولت سعی کند تا جلوی فرار مالیاتی و تلاش گروه‌های مافیایی را در این حوزه بگیرد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها