واکنش نمایندگان به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه / پاسخ آفندی به شیطنت‌های ضدایرانی

کد خبر: 1199944

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه تصویب لایحه علیه سپاه نهایت عجز اروپایی‌هاست، گفت: اکنون اتحادیه اروپا همان مسیری که آمریکا برای ترور سردار سلیمانی رفت و پشیمان شد را طی می‌کند.

واکنش نمایندگان به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه / پاسخ آفندی به شیطنت‌های ضدایرانی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که نمایندگان، طرحی در خصوص موضع اخیر اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارایه دهند، مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت.

نیکزاد: مجلس در مقابل اقدام اروپا علیه سپاه مقابله به مثل خواهد کرد

به گزارش فارس از مشهد، علی نیکزاد، در حاشیه نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به شهرستانهای چناران و طرقبه - شاندیز در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشاپیش هر اتفاقی که اتحادیه اروپا بخواهد در قبال سپاه انجام دهد را محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: در قبال شیطنت هایی که به ناحق علیه جمهوری اسلامی ایران می شود مانند محکوم کردن سپاه انقلابی و حافظ نظام، جان برکف، از خودگذشته و ایثارگر در عرصه های بین المللی باید با یک دیپلماسی قوی نه از نوع پدافند، بلکه از نوع آفند پاسخ داده شود.

نیکزاد افزود: در صورتی که نمایندگان، طرحی در خصوص موضع اخیر اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارایه دهند، مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال همه توان دولت و مجلس بر این مهم استوار است که در کنار توجه به مسایل اقتصادی، نیم نگاهی جدی به موضوع فرهنگی داشته باشد تا بتوان کشور را به فرهنگ اصیل و گفتمان امامین انقلاب و فرهنگی که آمیزه دین اسلام و آموخته های دینی ما بوده است، بازگرداند از این رو لازم است که در حوزه فرهنگ به ویژه تربیت دانش آموزان و دانشجویان و جوانان تجدید نظر شود.

نیکزاد به موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: پس از ارایه لایحه بودجه توسط رییس جمهور به مجلس، کمیسیونهای مجلس نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه و اعضای هیات رئیسه آن مشخص کردند و اکنون مهمترین موضوع برای مجلس لایحه بودجه است تا بزرگترین سند مالی کشور را اسفندماه تقدیم کند.

وی اضافه کرد: در کنار بودجه، مجلس برنامه هفتم توسعه را هم در دستور کار دارد و در این راستا رییس جمهوری قول داده است که برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند، مجلس هم در این زمینه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم را تشکیل خواهد داد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باهم انجام می گیرد.

محفوظی:‌ اقدام علیه جمهوری اسلامی بدون هزینه نخواهد بود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: اروپایی‌ها نه با اراده خودشان که به دستور اربابشان آمریکا دست به انجام این اقدام نابخردانه زدند و اقدام علیه جمهوری اسلامی بدون هزینه نخواهد بود.

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم کرد و گفت: از کسانی که اذناب شیطان بزرگ در دنیا هستند بیش از این هم توقع نمی‌رود؛ آنها با اراده خودشان دست به چنین اقدامی نزده‌اند و بلکه به دستور اربابشان آمریکا دست به انجام این اقدام نابخردانه زدند.

وی افزود: گذاشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست برای آنها وجهه‌ای میان ملت‌های آزاده در دنیا ایجاد نمی‌کند و نام سپاه را نیز در بین کسانی که وجدان آگاهی دارند خراب نمی‌کند. بنابراین عملی مذبوحانه برای بدنام کردن جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و سپاه پاسداران است.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: سپاه شجره‌ای طیبه است که حقانیت و خیر خواه بودنش ثابت شده است و  اگر نبود در  خیلی از کشورهای منطقه در اشغال داعش بود. خداوند متعال به برکت مجاهدین این جرثومه خبیث را ریشه کن کرد، اگر سپاه نبود شاید خیلی از کشورهای منطقه و حتی دنیا جولانگاه این افراد خبیث می‌بودند.

محفوظی گفت: هدف اروپایی‌ها از انجام این کار فشار به جمهوری اسلامی ایران است که ان‌شاءالله این توطئه آنها هم خنثی خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.

وی در مورد اینکه آیا امکان دارد در واکنش به این اقدام منافع اتحادیه اروپا در غرب آسیا به هدف مشروع تبدیل شوند،‌ افزود: این مساله هم ممکن است، البته باید تصمیم گیری شود و نسبت به این اقدام در زمان و مکان مناسبی که تشخیص دهیم عکس العمل نشان دهیم؛ این امکان در کل دنیا برای ما وجود دارد ولی بستگی به این دارد در نهایت چه تصمیمی اتخاذ کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شواری اسلامی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که برای اینها ثابت شود اقدام علیه جمهوری اسلامی بدون هزینه نخواهد بود، رهبر انقلاب فرمودند دوران بزن دررو تمام شده است اینها یکی زدند ده تا باید بخوردند و برای این اقدام باید آمادگی داشته باشیم و اقدامات لازم را در زمان و مکان مناسب انجام دهیم.

 جلالی: اگر می‌توانستند برنامه‌های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه دنباله‌روی از آمریکا نفعی برای اتحادیه اروپا نخواهد داشت، گفت: اقدام اروپا علیه سپاه نشا‌ن‌دهنده ضعف دشمن و قدرت سپاه است و اگر می‌توانستند برنامه‌های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند.

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم و گفت: چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است و سپاه از قبل تحریم بوده و تحریم برای سپاه معنا ندارد.

وی افزود: این تحریم‌ها از قبل به اشکال مختلف وجود داشته است اعم از حقیقی و حقوقی، ولی در ساختار سپاه هیچ اختلالی نتوانسته است ایجاد کند. فرماندهان سپاه گفته‌اند کار کشور را متوقف به تحریم یا عدم تحریم سپاه نمی‌کنیم و از تحریم استقبال می‌کنیم چرا که نه تنها باعث اخلال در امور نمی‌شود بلکه سپاه را خودکفاتر و توانمندتر می‌کند بنابراین اثر واقعی و میدانی ندارد فقط موجب جو روانی می‌شود. این تحریم‌ها اثر عینی ندارد و بیشتر شانتاژ تبلیغاتی علیه سپاه هست. به نظرم حکمت و خیری در آن است اینگونه اقدامات نشان‌دهنده ضعف دشمن است وقتی مسئله‌ای را قوی و پیشرونده می‌بیند چنین اقدامات علیه آن انجام می‌دهند.

وی افزود: اقدام اخیری که علیه سپاه انجام شد، نشان‌دهنده یاس و ناامیدی دشمن است اگر می‌توانستند برنامه های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند این اقدامات نشا‌ن‌دهنده ضعف دشمن و قدرت سپاه است. به این اقدام نباید واکنش انفعالی داشت؛ ممکن است اقداماتی در زمینه دیپلماسی انجام شود، سفرا فراخوانده و یا سفارتخانه‌ها به کنسولگری تنزل داده شوند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنباله روی از آمریکا نفعی برای اتحادیه اروپا نخواهد داشت، گفت: اروپا از این کار مثل ترور حاج قاسم سلیمانی پشیمان می‌شود؛  قاسم سلیمانی پس از شهادتش زنده تر و آثارش در مقاومت فروزان‌تر شد اروپایی ها هم اقدامی انجام دادند که باعث سیاه شدن پرونده‌اشان می‌شود و به نوعی خود زنی کردند.

 مقتدایی: کارآمدی‌ و قدرت سپاه دلیل عصبانیت دشمن از این نیروی اثرگذار شده است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قدرت و کارآمدی‌های سپاه سبب عصبانیت دشمنان از این نیروی مهم و اثرگذار و دارای پایگاه و جایگاه است.

عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی اظهار کرد: سپاه نقطه قوت ایران و مورد دشمنی و بغض دشمنان است به همین جهت یکی از اهداف اساسی کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان در کنار آمریکایی‌ها فشار بر سپاه برای تقلیل جایگاه و کارکردهای آن است.

وی با بیان اینکه آنها هم در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن چنین اقداماتی را همواره در دستور کار خود داشتند، گفت: چون سپاه توانسته است جایگاه منطقه‌ای خود را ارتقا دهد عملاً کشورهای معاند ایران نتوانسته اند در هم آوردی با سپاه این مجموعه پر قدرت و رو به رشد را متوقف کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اکنون و پس از اغتشاشات اخیر در ایران و نقش و جایگاهی که بخش‌های مردمی مرتبط با سپاه پاسداران از جمله بسیج مستضعفین و نیز نیروی قدس داشته‌اند، این قبیل کشورها تلاش می‌کنند تا فشار دیگری را وارد کنند، بلکه به نتایج مطلوب خود برسند.

مقتدایی ادامه داد: البته ابزارهای سپاه برای مقابله با دشمنان هم وسیع و پردامنه است و هم کارآمد و هم به روز رسانی شده است؛ به همین جهت است که اکنون بخش های مختلف این نیروی عظیم که وظیفه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی را بر عهد دارد در کانون توجه دشمنان ایران قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ایران هم در صحنه هوا و فضا و هم در عرصه دریا و هم در زمینه دیپلماسی عمومی و فرهنگ انقلاب اسلامی که دائماً رو به گسترش است، زمینه‌های مقابله‌های جدی با آمریکا و اذنابش در منطقه و کشورهای اروپایی که این روز‌ها به وضوح نشان داده‌اند که تمایل به دخالت در امور داخلی ایران دارند را در اختیار دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: نکته مهم اینجاست که قدرت و کارآمدی‌های سپاه سبب بغض دشمنان به این نیروی مهم اثرگذار و دارای پایگاه و جایگاه است.

تصویب لایحه علیه «سپاه» نهایت عجز اروپاست/ اقدامی که اثر دیپلماتیک ندارد

حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص لایحه اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد:  آمریکا اشتباهات زیادی در رابطه با جمهوری اسلامی داشته و بزرگترین اشتباه آن ترور سردار سلیمانی بود که در خاک عراق توسط بزرگترین تروریست حکومتی دنیا(آمریکا) صورت گرفت، پنج دقیقه بعد به این اشتباه اعتراف کردند و روزی نیست از این اشتباه بزرگی که مرتکب شدند اسم نیاورند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: این اشتباه بزرگ ننگی بر تارک آمریکا ماند و نمی‌توانند این لکه ننگ را از تاریخ کشورشان برطرف کنند و هرچه دست و پا می‌زنند که جبران کنند بدتر می‌شود. حاج‌قاسم زنده‌تر شد و شهید سلیمانی اثرش از حاج‌قاسم زنده بیشتر شده و او به‌عنوان یک قهرمان در دنیا مطرح است.

وی ادامه داد: اکنون هم اتحادیه اروپا همین مسیری که آمریکا رفت را در حال طی کردن است. آمریکا خودش جرأت نکرد این لایحه را مطرح کند توپ را در میدان اتحادیه اروپا انداخت.الان اتحادیه اروپا در حال اشتباه بزرگی است که در تاریخ به‌عنوان ننگ نقش می‌بندد و برای ما مشکلی ایجاد نخواهد شد آنچه پیش می‌آید زحمت و دردسر برای خودشان است

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: اولا کاری که اروپایی‌ها می‌کنند اثر دیپلماتیک در دنیا ندارد، بلکه یک جو روانی و تبلیغاتی راه می‌اندازند و شانتاژ رسانه‌ای برای خود ایجاد کردند، دوم، این اقدام نهایت استیصال اتحادیه اروپا و آمریکاست.

وی اضافه کرد: هرزمان دیدیم دشمن دست به چنین حرکاتی زد می‌رساند در نهایت عجز و ناتوانی‌ست و هرگز نمی‌توانند جمهوری اسلامی را با این لوایح محدود کنند. نهایت عجز اتحادیه اروپا این است که بگویند سپاه تروریست است در حالی که الان دیر شده و اروپا خیلی دیر از خواب بیدار شده است. الان سپاه یک درخت تنومند است و اقتدارش در دنیا نام‌آور است و کوچکترین گزندی نمی‌بیند. سپاه خودش نابودگر تروریست‌ها بوده و داعش‌کش است و به عنوان فرمانده مقاومت مطرح است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: حتی در غرب آسیا و قلب آفریقا هم سپاه قهرمان است و این لایحه هیچ اثر واقعی و عینی ندارد و سپاه درخشنده‌تر و فروزانده‌تر می‌شود.

وی ابراز کرد: همه دنیا می‌دانند تروریست داعش مولود آمریکاست و تروریست‌هایی که درست کردند سپاه از بین برد.اتحادیه اروپا و آمریکا تولیدکننده تروریست هستند و جمهوری اسلامی هست که تروریست‌ها را از صفحه روزگار محو می‌کند.

حجت‌الاسلام جلالی اظهار داشت: امروز سازمان منافقین که ۱۷ هزار ترور در پرونده دارد نماینده این‌ها شده و دستور می‌دهد و در توهمات تخیلی فکر می‌کنند و می‌خواهند یک عجوزه رئیس‌جمهور ایران شود، خیال کردند خبری هست.این‌ حرکات نشان از ضعف و عجز آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر قدرت جمهوری اسلامی دارد و جمهوری اسلامی با قدرت در منطقه حضور دارد و منطقه را مدیریت می‌کنند که اگر ایران نباشد غرب آسیا نمی‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: این اهرم فشار ابزارهای زنگ زده و پارچه‌های نخ‌نماشده‌ای هستند که کارآیی ندارند و هنوز انگلیس، فرانسه و آمریکا فکر می‌کنند  زمان پهلوی است که چنین رویاهایی تعبیرنشدنی در سر می‌پرورانند.

شریعتی: مسیر ترانزیتی اروپا در منطقه دیگر امنیت نخواهد داشت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر سپاه به صورت رسمی در زمره گروه‌های تروریستی اروپا قرار بگیرد، نیروهای آن‌ها از نظر ما تروریستی خواهند بود و تمام مسیر ترانزیت تجاری اروپا در منطقه دیگر امنیت نخواهد داشت.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس درباره اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست آنچه که آنها «سازمان‌های تروریستی» می نامند، گفت: واقعیت این است که غربی‌ها تقریباً در تمام طراحی‌هایشان در منطقه در یک دهه اخیر شکست خورده‌اند، به ویژه همان طرحی که برای خاورمیانه جدید، آمریکایی‌ها داشتند و خانم کاندولیزا رایس مدت‌ها قبل این را اعلام کرده بود و نتیجه‌اش شد طراحی برای تشکیل داعش در منطقه.

وی افزود: غربی‌ها در طرح تشکیل گروهک تروریستی داعش هم شکست خوردند و عامل اصلی شکست را جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌دانند و عملاً خودشان اذعان کردند که هفت هزار میلیارد دلاری نیز که در منطقه هزینه کرده بودند؛ بدون هیچ دستاوردی در منطقه به هدر رفت.

شریعتی ادامه داد: خروج آمریکایی‌ها از عراق با قدرت گرفتن جریان شیعی در عراق همراه بود و خروج آنها از افغانستان هم مفتحضانه بود و بدون هیچ نتیجه‌ای پایان پذیرفت. نیروهای عربی هم که تحت حمایت و پشتیبانی و تسهیلاتی غرب به یمن حمله کردند تصورشان این بود که انصارالله یمن را در مدت کوتاهی کنترل خواهند کرد که می‌بینیم سال‌هاست که آن‌ها گرفتار شده‌اند و با حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران از یمن، انصارالله توانسته که نیروهای تحت حمایت غربی‌ها را در منطقه زمین‌گیر کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اینها در این اغتشاشاتی هم که در کشور صورت گرفت هم نقش داشتند و قبلاً هم اعلام کرده بودند ما ناآرامی‌ها را به مرزهای ایران خواهیم آورد و در این موضوع هم با شکست مواجه شدند،  هرچند طراحی دقیقی داشتند اما به علت محاسبات غلطی که روی واکنش جمهوری اسلامی و به ویژه مردم داشتند این طراحی اخیرشان هم شکست خورد.

وی گفت: در این اغتشاشات تقریباً تمام سفرای کشورهای اروپایی و از همه بدتر سفیر آلمان کاملاً فعال بودند و برای دمیدن در آتش اغتشاشات کارهای میدانی انجام می‌دادند که البته همه این فعالیت‌ها تحت رصد نیروهای امنیتی ایران بوده و به آنها تذکرات جدی هم داده شد و بعضی از عوامل میدانی آن‌ها دستگیر شدند.

شریعتی افزود: شکست اروپایی ها و غربی‌ها در اغتشاشات اخیر باعث شده که یک حرکت واکنشی هیجانی و کم اثری را دنبال کنند و یک بیانیه و قطعنامه‌ای را در پارلمان اروپا به تصویب برسانند، هرچند این واکنش به نظر ما بی‌اهمیت است اما اگر بخواهند این مسیر را تکمیل بکنند و به سمت اقدامات الزام‌آور بروند قاعدتاً باید پیامدهای آن را هم بپذیرند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر اروپایی‌ها بروند به سمتی که بخواهند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به صورت رسمی در زمره نیروهای تروریستی قرار بدهند، کمترین پیامد آن این است که نیروهای آنها در منطقه از نظر ما تروریستی خواهند بود و تمام مسیر ترانزیت تجاری اروپایی و غربی‌ها که تحت حفاظت نیروهای مسلح آن‌ها انجام می‌شود دیگر امنیت نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: فکر می‌کنم که آنها در همین حد اکتفا خواهند کرد چرا که سفرایی همچنان در کشورهای اروپا هستند که تبعات این موضوع را می‌دانند و بیش از این ادامه نخواهند داد، البته حتما در همین حد هم با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهند شد و مجلس شورای اسلامی هفته‌ آینده حتماً هم در مواضع و هم در مصوبات خودش به این اقدام نابخردانه واکنش واضح و مؤثر خواهد داد.

شریعتی ادامه داد: اروپایی ‌ها اگر یک روزی این مسیر را بخواهند دنبال بکنند حتماً باید نتایج آن را هم از الان محاسبه بکنند و به نظر من این اتفاق بازنده اصلی در این معادله غربی‌ها و اروپایی‌ها خواهند بود.

شریعتی در رابطه با واکنش دولت درباره این موضوع گفت: وزارت امور خارجه حتماً باید واکنش متناسب در حوزه دیپلماتیک را داشته باشد و به ویژه با سفرای کشورهای اروپایی که هم میزبان تجمعات ضد ایرانی بودند و هم تلاش کردند برای تصویب چنین قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا، واکنش شدید و کامل صورت گیرد. به نظر من دولت باید یک لایحه جامع را برای پاسخ همه جانبه به اقدامات خصمانه علیه همه کسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند چه در سطوح سیاسی و چه در سطوح تجاری تنظیم کند و این لایحه را به مجلس دهد.

شریعتی در پایان گفت: البته ما هم در مجلس یک طرحی را از دو سال قبل آماده کرده ایم که در دستور هفتگی مجلس با عنوان طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران داریم .

جوکار: نخستین تروریست‌ها کشورهای استعمارگر اروپایی بودند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: نخستین تروریست ها آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالها خون ملت های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با مهر در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا در وهله اول بیانگر آن است که اتحادیه اروپا دارای عقلانیت کافی نسبت به پروتکل‌های جاری و قواعد و حقوق بین الملل نیست.

وی عنوان کرد: اگر این باب شود که هر کشوری ارتش یا نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریست قلمداد کند؛ نخستین تروریست‌هایی که می‌توان نام برد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالیان سال خون ملت‌های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گذشته این کشورها بسیار سیاه است. جنایت هیتلر و جنگ‌های که اتحادیه اروپا راه انداختند بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته داد. با این تفاسیر تروریست چه کسی است؟

جوکار خاطرنشان کرد: آیا اینها شناسنامه خود را گم کرده اند و به دنبال این هستند که بحث‌های حقوق بشری به شکل ایده آل آنها و بر اساس اهداف و نیات دنبال شود؟ آنها به دنبال بهره برداری سیاسی مسائل و رویدادهای مختلف به نفع خودشان هستند.

وی افزود: این عمل، نابخردانه بوده است و قطعاً پس از بازگشایی مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید اقدامات متقابلی را در راستای اقدام زشت و شنیع پارلمان اروپا که خلاف تمام معاهدات بین المللی است، انجام دهد گفت: در حوزه سیاست خارجی نیز یقیناً مواضع باید کاملاً شفاف و روشن باشد.

جوکار در پایان اضافه کرد: مردم نیز باید به صورت خودجوش نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را محکوم کنند و نهادهای مسئول در مجامع بین المللی توضیحات لازم را ارائه کنند. جدیت لازم در این اقدامات متقابل باید وجود داشته باشد و متقابلاً ارتش جنایت کار این کشورها مورد تحریم قرار گیرند.

فاطمه مقصودی: سپاه ستون فقرات امنیت کشور است

نماینده مردم بروجرد در مجلس سپاه ضد تروریستی ترین سازمان دنیا است، گفت: با وجود تمام اختلاف سلیقه‌های موجود در کشور، همگان به این مسئله باور داریم که سپاه ستون فقرات امنیت  کشور است.

فاطمه مقصودی  با اشاره به تصمیم اخیر پارلمان اروپا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: با وجود تمام اختلاف سلیقه‌های موجود در کشور، همگان به این مسئله باور داریم که سپاه ستون فقرات امنیت  کشور است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه سپاه ضد تروریستی ترین سازمان دنیا است، تصریح کرد: سپاه خار چشم استکبار است.

وی ادامه داد: مجلس انقلابی در مقابل این حرکت مشمئز کننده و صهیونیستی پارلمان اروپا، کوتاه نخواهد آمد و موضع خود را روز یکشنبه نشان خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس حتماً مقابله به مثل خواهد کرد، ادامه داد: سپاه هر کجا که جبهه مظلومان بوده حضور داشته و از مظلوم در برابر ظالم دفاع کرده، لذا اقدام اخیر پارلمان اروپا کاملاً غیر انسانی بود.

مقصودی یادآور شد: نماد بارز مقاومت و مبارزه با استکبار را همگان در وجود شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کردند؛ وقتی که چنین حرکتی در پارلمان اروپا رخ می‌دهد، مشخصاً انسانیت و بشریت را هدف گرفته و قطعاً این اقدام پارلمان اروپا بی پاسخ نخواهد ماند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها