درخواست نماینده مجلس از وزارت نفت برای ذخیره سازی گاز

کد خبر: 1200040

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس گفت: وزارت نفت باید در خصوص شهرک های صنعتی و مجتمع های تجاری، صنایع و معادن مشهد محدودیت مصرف گاز را اعمال کند تا در خراسان جنوبی دچار افت فشار نشویم.

درخواست نماینده مجلس از وزارت نفت برای ذخیره سازی گاز

سلمان اسحاقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تامین گاز انجام شده است، اظهارکرد: یکی از دغدغه های ما در دولت قبل بحث ذخیره سازی گاز بود که متأسفانه در دولت های گذشته به آن بی توجهی شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان کرد: با پیگیری هایی که از ابتدای دولت سیزدهم داشتیم بحث ذخیره سازی گاز در اولویت ما قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم گاز شورجه را در استان خراسان رضوی شاهد بودیم.

اسحاقی ادامه داد: ۲۱ محل برای جبران افت فشار در طول مسیر با تدبیر وزیر نفت و برای اینکه در خراسان جنوبی افت فشار را نداشته باشیم ایجاد شد.

گلایه از تعطیلی واحدهای صنعتی در فصل زمستان

وی گفت: استانی مانند خراسان جنوبی هر ساله زمستان سختی را تجربه می‌کند اما امسال که شاهد زمستان سخت در تمام کشور بودیم این سختی برای مردم خراسان جنوبی بیشتر شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه با اشاره به اینکه هر ساله ما در فصل زمستان چهار تا پنج ماه شاهد تعطیلی صنایع و کارخانجات سیمان، فولاد و معادن هستیم، اظهارکرد: امروز مطالبه ای از دولت سیزدهم در خصوص تثبیت و ذخیره سازی گاز و بعد از آن برون رفت از انتهای خط خراسان جنوبی داریم.

وی ادامه داد: به استاندار و مدیرکل شرکت گاز خراسان رضوی و در کلان به وزارت نفت هشدار بدهم که اگر محدودیت های صرفه جویی و قطعی گاز برای شهرک های صنعتی، واحدها و مجتمع های تجاری در مشهد اعمال نشود، قطعا استان خراسان جنوبی متضرر خواهد شد.

ضرورت محدودیت مصرف گاز برای بخش هایی از استان همسایه

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجتمع های بزرگ تجاری، هتل ها و شهرک های صنعتی در مشهد همراه مردم نشوند و استاندار خراسان رضوی نسبت به این موضوع چشم پوشی کرده و در نتیجه در حوزه گاز خراسان جنوبی متضرر شود، قطعا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات لازم در خصوص استاندار خراسان رضوی و وزرای نفت و کشور اعمال خواهد خواهیم کرد.

اسحاقی یادآور شد: من این هشدار را می‌دهم که وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی باید در خصوص هتل‌ها، شهرک های صنعتی، مجتمع های تجاری، صنایع و معادن مشهد صرفه جویی گاز انجام شود تا ما افت فشار را در استان خراسان جنوبی و حتی تربت جام نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در غیر اینصورت بی شک از بازوی قدرتمند نظارتی مجلس یعنی سوال و استیضاح وزرای نفت و کشور به دلیل عدم توجه استاندار خراسان رضوی به این موضوع پیگیری خواهم کرد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها