محسن زنگنه: افزایش تعداد نمایندگان مجلس باعث تحقق بهتر مطالبات مردم می‌شود

کد خبر: 1200120

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان می‌تواند به پیگیری راحت‌تر مسائل مردم کمک کند و باعث شود مردم به نماینده خود دسترسی بهتری داشته باشند.

محسن زنگنه:  افزایش تعداد نمایندگان مجلس باعث تحقق بهتر مطالبات مردم می‌شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان می‌تواند به پیگیری راحت‌تر مسائل مردم کمک کند و باعث شود مردم به نماینده خود دسترسی بهتری داشته باشند.

محسن زنگنه در خصوص مصوبه کمیسیون امور داخلی مجلس مبنی بر افزایش ۴۰ نفری تعداد نمایندگان و همچنین افزوده شدن دو نماینده به تعداد نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، در ذیل این طرح قرار است یا یک نماینده به حوزه انتخابیه مشهد و کلات اضافه شود، یا مشهد به تنهایی یک حوزه‌ شود و کلات به همراه شهرهایی نظیر رضویه، یک حوزه مستقل و دارای یک نماینده باشد.

وی با بیان اینکه مشهد جمعیت زیادی دارد و به نسبت شهرهایی مانند شیراز و تهران باید نماینده بیشتری داشته باشد، ادامه داد: به علاوه در ذیل این طرح، با توجه به رشد جمعیتی حوزه انتخابیه تربت جام، صالح‌آباد و باخرز، یک نماینده هم به این حوزه اضافه خواهد شد. البته این مصوبه کمیسیون است و ممکن است در صحن تغییراتی بر روی آن اعمال شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا افزایش تعداد نمایندگان مجلس لازم است، خاطرنشان کرد: مردم از نمایندگان خود توقع دارند با آنان در ارتباط باشند و مشکلات حوزه انتخابیه و مسائل کلان کشور را در استان و مرکز کشور پیگیری کنند. وقتی حوزه انتخابیه گسترده باشد، عملا این امکان برای نماینده وجود ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه مجلس افزود: مثلا بیش از ۳۰۰ روستا، ۵ شهر و ۳ شهرستان در حوزه نمایندگی من وجود دارد که باید به تمام آن‌ها سرکشی و برای حل مشکلات مردم‌شان کار انجام شود. همچنین از سویی دیگر نمایندگان در تهران وظایفی دارند و بخش بیشتر زمان خود را در پایتخت سپری می‌کنند. بنابراین رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه سخت می‌شود. لذا افزایش تعداد نمایندگان می‌تواند به پیگیری راحت‌تر مسائل مردم کمک کند و باعث شود مردم به نماینده خود دسترسی بهتری داشته باشند.

زنگنه اضافه کرد: به لحاظ رسیدگی به مشکلات مردم افزایش تعداد نمایندگان خوب است، اما اگر مجلس وظیفه خود را تنها در قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت ببیند و نمایندگان از توجه به حوزه‌های انتخابیه خود غافل باشند، افزایش تعداد نمایندگان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در خصوص زمان بررسی این طرح در صحن مجلس گفت: فعلا تعدادی طرح‌ نیمه‌کاره از جمله طرح مالیات بر عایدی سرمایه و طرح ساماندهی کارکنان دولت وجود دارد که باید هرچه زودتر تکلیف‌شان مشخص شود. به علاوه بررسی لایحه بودجه نیز از مهم‌ترین کارهای مجلس در دو ماه باقی مانده است‌. بنابراین احتمالا بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان به سال بعد موکول شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها