تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون برنامه و بودجه

کد خبر: 1200174

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: صبح امروز جلسه کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شد و اعضای کمیسیون پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون برنامه و بودجه

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات گزارش کمسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

 محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تشریح جزئیات گزارش کمیسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال 1402،گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون کلیات لایحه بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید.

وی در ادامه در تشریح جزئیات کلیات لایحه بودجه، گفت: رقم کلی بودجه سال 1402 به میزان 5109 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که 3097 هزار میلیارد تومان (حدود 60 درصد) بودجه مربوط به گردش مالی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها بوده که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین مبلغ 2164 هزار میلیارد تومان (حدود 40 درصد) بودجه نیز مربوط به بودجه عمومی دولت بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود 43 درصد افزایش یافته که بخشی از این رشد به دلیل انتقال مصارف هدفمندی به سقف بودجه عمومی است.

مفتح ادامه داد: همچنین کسری تراز عملیاتی در سال 1402 حدود 476 هزار میلیارد تومان است که مبلغ 384 هزار میلیارد تومان از مازاد تراز سرمایه ای و مبلغ 93 هزار میلیارد تومان از مازاد تراز مالی پوشش داده شده است.

نماینده تویسرکان در مجلس گفت:به عبارتی دیگر در لایحه بودجه سال آینده نیز مطابق رویه گذشته بخش قابل توجهی از اعتبارات هزینه ای از محل فروش دارایی و بخشی نیز از محل استقراض تامین شده است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها